Viešbučių evoliucija per 100 metų

Viešbučių evoliucija per 100 metų

„Hilton“
2018 m. „Hilton“ tinklas pristatė pirmąjį išmanųjį viešbučio kambarį, kurį galima valdyti telefonu ar kitu išmaniuoju įrenginiu.

Šiandien keliautojai žino, kad atvykus į viešbutį juos pasitiks profesionalus aptarnaujantis personalas, kambaryje jie turės privatų vonios kambarį, išmaniąją televiziją, seifą, privatų barą, bevielį interneto ryšį,tačiau prieš šimtą metų viešbučio kambarys atrodė visiškai kitaip – beveik visų šių dalykų ten tiesiog nebuvo. Tarptautinis viešbučių tinklas „Hilton“, netrukus atsidarysiantis ir Vilniuje, šiandien mini 100 metų ir pateikia esminius viešbučių istorijos raidos įvykius, visiškai pakeitusius šį verslą: nuo pirmojo šalto vandens krano iki kambario valdomo išmaniuoju telefonu.

„Hilton“ istorija prasidėjo lygiai prieš 100 metų – 1919 metų gegužės 31 dieną. Conradas Hiltonas tą dieną įsigijo pirmąjį, 40kambarių viešbutį „Mobley“ Teksase. Jis turėjo kilnią viziją – kelionėmis paversti pasaulį geresne vieta gyventi. Per 100 metų tinklas ne tik išsiplėtė globaliai, bet ir į viešbučių verslą vienas pirmųjų atvedė tokius dalykus apie kuriuos šiandien net nesusimąstome: pradedant nuo televizoriaus iki oro kondicionavimo sistemos“, – sako Tadas Ėvaltas, liepą Vilniuje duris atversiančio pirmojo Lietuvoje viešbučio „Hilton Garden Inn“ generalinis direktorius.

1927-ieji: šalto vandens čiaupai ir oro kondicionavimas bendrose patalpose

Įprasta, kad net vos kelias žvaigždutes turinčių viešbučių kambariuose yra įrengti privatūs vonios kambariai, dažnu atveju turintys ne tik dušą, bet ir vonią, o klausimų dėl oro kondicionavimo sistemų taip pat nekyla. Tačiau taip buvo ne visada. Iki 1927 m. visame pasaulyje bendrose patalpose buvo labai retai naudojami ne tik oro kondicionieriai, bet ir šaltas vanduo.

„Jungtinėse Amerikos Valstijose įsikūręs „Waco Hilton“ tapo pirmasis mūsų viešbutis galėjęs tai pasiūlyti savo klientams. Vėliau prireikė dar 28-erių metų, kol „Hilton“ tapo vienu iš pirmųjų tinklų, pradėjusių investuoti milijonus dolerių į oro kondicionavimo sistemas, kad šios atsirastų kiekviename „Hilton“ tinklo viešbutyje“, – pasakoja T. Ėvaltas.

1947-ieji: televizorius atkeliauja į viešbučio kambarius

1947 m. „Roosevelt Hilton“ viešbučio savininkai pirmieji kiekviename kambaryje įrengė po nuosavą televizorių.
1947 m. „Roosevelt Hilton“ viešbučio savininkai pirmieji kiekviename kambaryje įrengė po nuosavą televizorių.

Šiuolaikiniai keliautojai, atvykdami į viešnagės vietą, puikiai žino, kad kambaryje dažniausiai ras televizorių. Tačiau iki 1947 m. nė vienas pasaulio viešbutis šio, šiandien taip įprasto įrenginio tiesiog nesiūlė. Tais pačiais metais Niujorke esančiame „Roosevelt Hilton“ ši spraga buvo ištaisyta ir viešbučio savininkai pirmieji kiekviename kambaryje įrengė po nuosavą televizorių.

1954-ieji: sumaišyta pirmoji „Piña Colada“

Šis Karibų kokteilio pavadinimas jau daugybę metų linksniuojamas visame pasaulyje. Tačiau tik nedaugelis žino, kad vienas populiariausių visų laikų, klasika spėjęs tapti kokteilis „Piña Colada” buvo sukurtas 1954 m., Karibų „Hilton“ viešbutyje, Puerto Rike.

„Nuopelnai už šio kokteilio sukūrimą atiteko tuo metu „Hilton“ viešbutyje dirbusiam barmenui Ramonui Marrero. Praėjus 24 metams po šio kokteilio recepto sukūrimo, įgijęs didžiulį populiarumą ir tapęs Puerto Riko pasididžiavimu, jis tapo oficialiu salos gėrimu, o pats R. Marrero šį kokteilį savo klientams plakė 35 metus“, – atskleidžia T. Ėvaltas

1973-ieji: rezervacijos perkeliamos į kompiuterius

„Hilton“ rezervacijos sistema praeityje.
„Hilton“ rezervacijos sistema praeityje.

XXI a. keliautojui sunku įsivaizduoti, kad nakvynę viešbutyje galima užsakyti kitu būdu nei internetu. Tačiau praeitame amžiuje ilgą laiką viskas vyko daug sudėtingiau – tekdavo skambinti viešbučiui arba savo kelionių agentui ir aiškintis ar yra laisvų vietų. Tik 1973-aisiais „Hilton“ pristatė pirmąją kompiuterizuotą centralizuotą rezervacijų sistemą, kuri daug sparčiau ir efektyviau padėdavo susitvarkyti su šią užduotimi. Taip pat prireikė kiek daugiau nei 20 metų, kol 1995 metais startavo pirmoji „Hilton“ interneto svetainė, leidusi sužinoti ne tik informaciją apie patį viešbutį, bet ir rezervuoti kambarius internetu.

2018-ieji: pirmasis išmanusis kambarys

Praėjus 99 metams nuo „Hilton“ istorijos starto, jo visas kambarys sutilpo į išmanųjį telefoną. Tinklas pristatė pirmąjį išmanųjį viešbučio kambarį, kurį galima valdyti telefonu ar kitu išmaniuoju įrenginiu: pradedant nuo durų atidarymo ir baigiant kambario temperatūra, apšvietimo intensyvumu ar užuolaidomis.

2019-ieji: pirmasis „Hilton“ tinklo atstovas Lietuvoje

Simbolinė „Hilton Garden Inn“ šimtmečio plytelė.
Simbolinė „Hilton Garden Inn“ šimtmečio plytelė.

Minint „Hilton“ tinklo šimtmetį liepos mėnesį duris Vilniuje, greta Lukiškių aikštės atvers pirmasis šio tinklo viešbutis „Hilton Garden Inn“ Lietuvoje. Šia proga šalia jo, Gedimino prospekte buvo įcementuota simbolinė „Hilton“ šimtmečio plytelė.

„Džiaugiamės, kad minėdami šią svarbią progą, esame prie finišo tiesiosios. Iki viešbučio atidarymo liko sudėti paskutinius štrichus – esame jau suformavę praktiškai visą darbuotojų komandą, statybininkai atlieka paskutinius paruošiamuosius darbus. Pirmųjų svečių Vilniuje laukiame liepos mėnesį“, – pažymi T. Ėvaltas.

Viešbučio „Hilton Garden Inn Vilnius City Centre“, biurų, būstų ir komercinių patalpų kompleksą „Live Square“ plėtoja bendrovė „Eika“, čia investuojanti 49 mln. Eur.

Temos: „Live Square“, Viešbučio statybos, Viešbutis „Hilton Garden Inn“

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

Susiję straipsniai
Susiję straipsniai