• tikkurila
  • ruukki
  • tikkurila
  • ruukki

Viena plokštė – trijų problemų sprendimas (1)

2016 rugpjūčio 24 d.
automob aikstele1
Požeminė automobilių aikštelė.

Didėjantis miestų užstatymo tankis į Lietuvą dar tik ateina, tačiau jau dabar akivaizdu, kad kartu su šiuo reiškiniu ūmėja ir automobilių spūsčių problema. Kompleksinis jos sprendimas tebelieka savivaldybių planuose, todėl nekilnojamojo turto plėtotojai ir statytojai, kiek gali, mėgina palengvinti padėtį – ieško vietų automobilių stovėjimo aikštelėms.

Greitai populiarėjantis minėtos problemos sprendimas – tai požeminės aikštelės, įrengiamos jau ne tik po prekybos centrais ar biurų pastatais, bet ir po daugiabučiais namais. Iš esmės tai – sveikintina iniciatyva, suteikianti galimybę aplink pastatą puoselėti bent lopinėlį žolės, o ne vaikščioti po išasfaltuotą visą kiemo teritoriją ar aplinkines gatves, prigrūstas naujakurių transporto priemonių.

Požeminės stovėjimo aikštelės teikia ne tik pranašumų, tenka susidurti ir su tam tikrais jų įrengimo bei eksploatavimo sunkumais.

Visų pirma, požeminės aikštelės nėra šildomos, o įvažiavimo ir išvažiavimo juostos yra atviros, tad šalto oro masių judėjimas gerokai atšaldo perdangą, kuri iš vienos pusės yra stovėjimo aikštelės lubos, iš kitos – gyvenamųjų ar komercinių patalpų grindys. Tad požeminiuose garažuose, taip pat rūsiuose, kitose apatiniuose aukštuose esančiose patalpose slypi nemenkas šilumos taupymo potencialas, nes dažniausiai šilumos izoliacija jose neįrengiama. O jei perdanga nėra tinkamai apšiltinta, ji peršąla ir tampa labai rimtų šilumos nuostolių priežastimi.

Automob_aiksteleAntra, tokių perdangų, kaip ir bet kokių kitų konstrukcijų, šiltinimas veiksmingiausias tuomet, kai termoizoliacinės medžiagos sluoksnis dedamas iš išorinės pusės, taigi – šiltinti geriausia stovėjimo aikštelės lubas. Tačiau čia susiduriame ne tik su technologiniais sunkumais, bet ir su gaisrinės saugos reikalavimais. Dėl jau minėtų oro srautų judėjimo, kuris prisidėtų prie ugnies plitimo, termoizoliacijai turi būti naudojamos tik tokios medžiagos, kurios užtikrintų gaisrinį saugumą. Nors termoizoliacinių medžiagų atsparumas ugniai svarbus šiltinant visas konstrukcijas, gaisro kilimo rizika stovėjimo aikštelėje yra didesnė dėl automobilių išmetamųjų dujų ir degalų degumo bei sprogumo.

Trečia, nuolatinis didelėje požeminio garažo erdvėje automobilių keliamas triukšmas, taip pat veikianti CO šalinimo sistema pasiekia viršuje esančias patalpas. Triukšmas ne tik erzina ar mažina gyventojų darbingumą, bet ir kelia pavojų sveikatai.

Visas minėtas problemas galima išspręsti požeminių garažų lubas apšiltinant vertikaliai orientuoto plaušo akmens vatos plokštėmis „PAROC CGL 20cy“. Jos naudojamos nešildomų patalpų, pvz., požeminių garažų ir nešildomų rūsių, betoninių lubų šilumos izoliacijai. Kaip ir kitų „Paroc“ akmens vatos gaminių, taip ir šių plokščių energinis efektyvumas didinamas mažinant jų šilumos laidumą.

 PAROC CGL 20cy

Tai nedegios garsą gerai izoliuojančios vertikaliai orientuoto plaušo plokštės iš akmens vatos. Plokščių briaunos yra nusklembtos, o tai padeda paslėpti nedidelius paviršiaus nelygumus. Klijuojamos tiesiai prie betono perdangos be jokio papildomo mechaninio tvirtinimo, todėl lubų šilumos izoliacija įrengiama lengvai ir greitai. Kadangi plokštės montuojamos aukštai, mechaninių pažeidimų požiūriu jos yra saugios. Išorinis plokščių paviršius padengtas silikatiniu gruntu ir paruoštas dažyti, todėl jos puikiai tinka, kai lubų izoliacijai keliami ne tik techniniai, bet ir estetiniai reikalavimai. Sutrumpėja galutinės paviršiaus apdailos darbų laikas, sumažėja sąnaudos, nes nebereikia atlikti armavimo, tinkavimo, tvirtinimo smeigėmis darbų. Priklijuotas plokštes galima iš karto nupurkšti dažais.

Matmenys: 1 200 × 200 mm.
Storis: 50–250 mm.
Šilumos laidumo koeficientas (λ): 0,037 W/(mK).
Garso sugerties koeficientas: 60 mm storio plokštės αw = 0,95; 200 mm storio plokštės αw = 1,00.
Priešgaisrinės savybės: 120 mm monolitinė perdanga su 60 mm storio akmens vatos plokštėmis „PAROC CGL 20cy“ priskiriama REI 240 klasei.

Požeminių automobilių stovėjimo aikštelių lubas apšiltinus vertikaliai orientuoto plaušo „PAROC CGL 20cy“ akmens vatos plokštėmis, padidinamas energinis pastato efektyvumas, pagerinama garso izoliacija ir užtikrinamas konstrukcijos gaisrinis saugumas.

Audrone_Endriukaityte

 Dr. Audronė ENDRIUKAITYTĖ,

„Paroc“ komunikacijos ir rinkodaros vadovė Baltijos šalims

„Sumažintas šilumos laidumo koeficientas reiškia, kad dar pagerės šilumos izoliacija, todėl ne tik sumažės šilumos nuostoliai, šildymo sąnaudos, bet ir stipriai pagerės mikroklimatas aukšte virš nešildomų patalpų. „PAROC CGL 20cy“ plokštės yra populiari šaltų patalpų lubų šiltinimo priemonė pirmiausia dėl to, kad atitinka visus gaisrinės saugos reikalavimus, yra nedegios. Be to, jos labai gerai izoliuoja garsą, o jų montavimas yra greitas ir nesudėtingas.“

 

„PAROC CGL 20cy“  plokščių montavimas

montavimas-CGL-1-768x512

Plokštė padengiama klijais.

montavimas-CGL-2-768x512

Priklijuojama.

montavimas-CGL-3-768x512

Prispaudžiama.

montavimas-CGL-4-768x512

Nudažomas paviršius.

 

    Komentarai
    • Timur

      2020-09-30, 18:18  

      sveiki. niekur nerandu sprendimų(mazgų), kaip pvz. paroc cgl klijuojama aplink rygelius.

    statyba ir architektura
    archicad