Lietuvoje vis plačiau pradedamos naudoti automobilių valstybinių numerių nuskaitymo technologijos, kurios pasaulyje diegiamos ir tobulinamos jau kelis dešimtmečius.

Intelektualių inžinerinių sprendimų bendrovės FIMA Sprendimų departamento direktoriaus Roko Šlekio teigimu, dėl sistemų pažangos ir mažesnių technologinių sąnaudų šios sistemos gali tapti visiškai įprastos ir plačiau naudojamos įvairesnėse situacijose. Svarbu pasitelkti geriausią užsienio patirtį ir išnaudoti plačias jų pritaikymo galimybes.

Kaip jau skelbta viešai, viename avaringiausių šalies kelių – „Via Baltica“ magistralėje – netoli Kauno, išbandoma pirmoji Lietuvoje eksperimentinė vidutinio automobilių greičio matavimo sistema, stebinti beveik 5 kilometrų atkarpą. Ji fiksuoja valstybinius automobilių numerius ir laiką, per kurį šie įveikė atstumą. Nuvažiavus jį greičiau, negu įmanoma leistinu greičiu, fiksuojamas pažeidimas.

Vilniuje taip pat sparčiai daugėja stovėjimo aikštelių, kurių atitvarai pakyla tik nuskaičius automobilio numerį. Spaudoje skelbta ir apie Palangos savivaldybės planus šią technologiją pasitelkti įvažiavimui į miestą apmokestinti.

Lietuvos automobilių kelių direkcija jau ne vienus metus kalba apie kontrolės punktus pagrindiniuose šalies keliuose, irgi fiksuojančius automobilių valstybinius numerius. Tai leistų iškart nustatyti mašinas, kurios negali dalyvauti eisme – t. y. tas, kurios nėra apdraustos privalomosios civilinės atsakomybės draudimu arba yra neperėjusios techninės apžiūros.

Muitinės departamento užsakymu FIMA yra įdiegusi autonominius automobilių valstybinių numerių atpažinimo postus trijuose sienos kirtimo punktuose ir atitinkamą įrangą 13-oje muitinės automobilių. Ši sistema integruota su transporto priemonių valstybinių numerių ir konteinerių kodų atpažinimo sistema (NAS). Programinė įranga sutikrina nuskaitytus numerius su įtartinų numerių sąrašu. Radusi įtartiną numerį, programa automatiškai siunčia pranešimą muitinės pareigūnams ir padeda jiems efektyviau stebėti transporto srautą, operatyviau reaguoti.

022_SPOT8467-1

Pasiteisina kompleksiniai sprendimai

Technologijos, kurias Lietuva tik pradeda diegti, jau ne vienus metus daugelyje išsivysčiusių pasaulio šalių ir miestų užtikrina eismo saugumą, stebi eismo sąlygas miestuose, fiksuoja pažeidėjus, padeda rinkti rinkliavas.

Londone jau ne pirmus metus iš visų automobilių vairuotojų, įvažiuojančių į centrinę miesto zoną, renkamas vadinamasis „Congestion charge“ – taršos – mokestis. Automobiliui nereikia sustoti. Jo valstybinį numerį užfiksuoja vaizdo kameros su numerio atpažinimo funkcija, o sąskaita suformuojama automatiškai. Vairuotojams, kurie yra davę sutikimą mokestį automatiškai nuskaityti iš sąskaitos, taikoma nuolaida.

Švedijos sostinė Stokholmas įdiegė kompleksinę vaizdo stebėjimo su numerio atpažinimu sistemą, kuri vienu metu atlieka daugybę naudingų funkcijų. Čia ne tik renkamas mokestis už įvažiavimą į miestą. Dar viena funkcija – stebėti eismo sąlygas. Užfiksavus kelių automobilių valstybinius numerius viename punkte, po kurio laiko kitame galima juos nustatyti ir informuoti visus vairuotojus, per kiek laiko jie įveiks šią atkarpą, ar nėra spūsčių.

Temos: Greitkelis, Kameros, Magistralė

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

Susiję straipsniai
Susiję straipsniai