Pilonų aukštis yra 343 metrai, viaduko plotis – 32 metrai. Statinio aukštis virš slėnio – 270 metrų.
Vantiniai tiltai Lietuvoje
Lietuvoje vantinių tiltų nėra daug. Naujausias vantinis pėsčiųjų viadukas pastatytas 2008 metais Laisvės prospekte Vilniuje, jis jungia Lazdynų bei Karoliniškių rajonus.
Viadukas yra dviejų pilonų ir trijų tarpatramių. Didžiausio tarpatramio ilgis – 47,4 metro, pilonų aukštis – 16,9 metro. Standumo siją laiko šeši vantai, keturi – pagrindinį tarpatramį, po vieną – kraštinius. Standumo sijos konstrukcija – dvi plieninės dvitėjinio skerspjūvio sijos, ant kurių remiasi surenkamosios gelžbetonio plokštės. Tilto plotis – 3,9 metro.
Ilgiausias vantinis 230,3 metro tarpatramio ilgio pėsčiųjų tiltas Lietuvoje 1985 metais pastatytas Vilniuje per Nerį – jis sujungė Žvėryno rajoną su Vingio parku. Tilto plotis – 6,8 metro, pilonų aukštis – 15 metrų.
Novatoriškos tiltų projektavimo, statybos ir valdymo technologijos
Šiuolaikinis tiltų projektavimas ir statyba neatsiejami nuo sparčiai plėtojamų informacinių technologijų kompiuterinio projektavimo srityje. Vilniaus Gedimino technikos universiteto mokslininkai siekia, kad mūsų šalyje projektuojant tiltus būtų naudojamos pažangiausios informacinės technologijos.
Šiandien statybos inžinerijos srityje vis dažniau vartojama sąvoka BIM (ang. Building Information Modelling) – tai pastato informacinis modeliavimas, žymintis naują automatizuoto projektavimo koncepciją. Jos esmę atspindi kompiuteriniu modeliu paremta vieninga statybos objekto projektavimo, gamybos ir statybos strategija, realizuota per grafinės ir skaitinės informacijos srautus, susijusius su projekto realizavimu, integruotu valdymu ir t. t.
Pagal analogiją su pastatų informaciniu modeliavimu intensyviai plėtojama ir tiltų informacinio modeliavimo koncepcija BrIM (ang. Bridge Information Modelling) – tilto informacinis modeliavimas. Šiuolaikinė BrIM technologija – tai tarpusavyje integruotos programinės įrangos paketų visuma, skirta visoms tilto gyvavimo stadijoms valdyti, pradedant konceptualiu projektavimu, elgsenos analize, eksploatavimu, baigiant tilto demontavimu. BrIM – tai novatoriškas požiūris į tiltų inžineriją.
Tatjana GRIGORJEVA
Vilniaus Gedimino technikos universiteto Architektūros inžinerijos katedra










