• ruukki
  • tikkurila
  • ruukki
  • tikkurila

Trakų autobusų stoties transformacija: savivaldybė ragina greičiau užbaigti diskusijas

2017 kovo 8 d.
Projekto vizual.
Projekto vizual.

Dar prieš oficialų Trakų autobusų stoties rekonstravimo projektinių sprendinių pristatymą, projektą „nuteisė“ tiek aktyvūs Trakų gyventojai, tiek kai kurie architektai bei politikai. Rajono savivaldybė laikosi savosios pozicijos – šis projektas Trakams gyvybiškai būtinas.

Trakų rajono savivaldybėje bendruomenei, visuomeninių organizacijų atstovams ir kitiems besidomintiems oficialiai pristatyti Trakų autobusų stoties rekonstravimo projektiniai pasiūlymai.

Susirinkusiems juos pristatė projekto plėtotojos, bendrovės „Trastas“, vadovas Darius Nedzinskas.

Trakiečių ir svečių patogumui būtų įrengta nauja autobusų stotis su laukimo sale, kavine, dviračių nuomos punktu, 72 vietų automobilių stovėjimo aikštele, elektromobilių įkrovimo vietomis. Greta stoties būtų pastatyta parduotuvė, abu pastatus jungtų pasažas, būtų sukurta apie 50 naujų darbo vietų.

Trakų r. savivaldybės nuotr.

Pasak būsimojo projekto plėtotojo, autobusų stoties teritoriją dėl saugumo ketinama aptverti, o greta esančiame sklype atkurti sodybos statinius ir čia įrengti Trakų turizmo informacijos centrą. Investuotojas priminė, kad miesto infrastruktūrai plėtoti bus skirta 100 tūkst. eurų, kurie planuojami panaudoti greta esančiai kalvai sutvarkyti. Projektą planuojama įgyvendinti maždaug per metus. Naujas stoties kompleksas, tikimasi, būtų užbaigtas kartu su trijų – Aukštadvario, Gedimino ir Vilniaus – gatvių rekonstrukcija ir ši teritorija taptų šiuolaikiškais ir patogiais „miesto vartais“.

D. Nedzinskas įrodinėjo, kad sklypai, kuriuose vyks statybos, neįeina į senamiesčio teritoriją, o projektiniai pasiūlymai yra suderinti su atsakingomis institucijomis.

Būsimos stoties architektūrinius sprendinius pristatė ir architektas Justinas Žalys. Jo teigimu, pastatus stengtasi suprojektuoti taip, kad šie derėtų prie vaizdingo kraštovaizdžio, neišsiskirtų iš gamtinės aplinkos. Ežerų motyvą atkartoja statinius juosiančios viksvos, primenančios nendres. Prisitaikant prie mažaaukščių senosios sostinės namų, aukščiausias komplekso pastatas tesiekia 7 metrus.

Viešojo svarstymo metu buvo pareikšta įvairių nuomonių dėl būsimosios stoties ir jos prieigų tvarkymo, naujųjų pastatų dydžio, tūrio, jų tikslingumo, tačiau, kaip teigia Trakų rajono savivaldybė, atsinaujinimo būtinybe ir nauda nesuabejojo nė vienas. Stoties teritorija seniai laukia permainų, kurios pagerintų miesto vaizdą ir įvaizdį, gyvenimo kokybę.

Trakų r. savivaldybės nuotr.

„Trakus lanko tūkstančiai turistų, vien į Trakų pilį per metus atvyksta apie 350 tūkst. lankytojų. Dabartinė autobusų stotis mūsų svečių ir vietos gyventojų seniai netenkina. Tikimės, kad atsižvelgus į pareikštus gyventojų siūlymus, bus priimti derami sprendimai, o vietoj senojo aptrupėjusio pastato iškils moderni, darniai įsiliejanti į aplinką, stotis“, – sakė Trakų rajono savivaldybės mere Edita Rudelienė.

Beje, teigiama, kad jau po pirmojo viešojo svarstymo, vykusio prieš metus, būsimo projekto plėtotojai, atsižvelgę į pastabas, gerokai pakoregavo savo planus.

Trakų rajono savivaldybės atstovai tvirtina neturintys lėšų, kurių reikėtų infrastruktūrai gerinti, taigi plėtojamas autobusų stoties rekonstrukcijos projektas naudingas miestui ir žmonėms.

Įgyvendinusi projektą bendrovė „Trastas“ autobusų stoties nuosavybės teises ir valdymą perduos savivaldybės įmonei „Trakų autobusai“, o kitą pastato dalį nuomos „Rimi“ antrinė bendrovė „Hakonlita“. Į projektą ketinama investuoti apie 3 mln. eurų.

Trakų rajono savivaldybės inf.

Taip pat skaitykite:
Trakų bendruomenė nenori mieste prekybos centro
Trakų autobusų stoties rekonstrukcijos sumanytojai gina savo planus
Trakų gyventojai kviečiami įvertinti būsimosios autobusų stoties projektą
Trakų autobusų stoties statybos: proga atsinaujinti ar paveldo naikinimas?
Komentarai

statyba ir architektura
archicad