Blog

Trakų gyventojai kviečiami įvertinti būsimosios autobusų stoties projektą

Trakų r. savivaldybės vizual.

Kodėl autobusų stotis negali funkcionuoti be didžiulio prekybos centro? Toks klausimas vertinant būsimosios Trakų stoties projektinius pasiūlymus kilo ir Trakų gyventojams, ir specialistams.

Po trakiečių viešai išplatintų nuogąstavimų dėl „brutalios verslo plėtros nekilnojamųjų kultūros paveldo vertybių sąskaita“, t. y. dėl drauge su autobusų stoties rekonstrukcija suplanuoto didelio prekybos centro Trakų istorinio miesto teritorijoje, Trakų rajono savivaldybė pasiryžusi įrodyti, jog autobusų stoties projektiniai pasiūlymai parengti atsižvelgus į paveldosaugos bei kitų sričių specialistų, visuomenės nuomones, pastabas, pareikštus pristatant pirminį projektą.

„Ir projekto autoriai, ir savivaldybės specialistai jautriai įsiklausė į kritinius siūlymus ir nuoširdžiai stengėsi, kad rekonstruojamos Trakų autobusų stoties architektūra, erdvių išsidėstymas atitiktų lūkesčius. Akivaizdu, kad istorinei sostinei – miniatiūriniam miestui su vertinga mažaaukšte medine architektūra – būdinga senamiesčio urbanistika reikia išskirtinio sprendimo, darniai įsiliejančio į esamą užstatymą. Todėl naujieji projektiniai pasiūlymai gerokai pakitę, jie kur kas labiau prisitaiko prie aplinkos“, – tvirtino rajono savivaldybės merė Edita Rudelienė.

Kaip buvo skelbta anksčiau, privatus investuotojas ketina rekonstruoti autobusų stotį, įrengti dvi naujas automobilių stovėjimo aikšteles, pastatyti prekybos centrą ir sukurti apie 50 naujų darbo vietų, galiausiai, skirti lėšų aplinkos tvarkymui. Maždaug 100 tūkst. eurų numatyta investuoti į greta esantį kultūros paveldo objektą – kalvą, kurioje kažkada stovėjo Skaisčiausios Dievo Motinos cerkvė.

„Tai vienas iš nepelnytai primirštų kultūros paveldo objektų, liudijančių Trakų ir šalies valstybingumo istoriją. Sutvarkius šią vietą, pažintis su Trakais gali prasidėti kaip tik čia, vos išlipus iš autobuso ar automobilio. Nuo šios kalvos pasižvalgius, galima vaizdingu keliuku palei Bernardinų ežerą keliauti pusiasalio bei salos pilių link. Šis maršrutas jau dabar populiarus“, – pastebėjo rajono savivaldybės administracijos direktorius Darius Kvedaravičius.

Atsižvelgiant į tai, kad autobusų stotis neturi viršyti Trakams būdingų aukščių, buvo sumažintos pastato apimtys. Pastatas perskirtas į dvi dalis, kurias jungia pasažas. Pasak specialistų, architektūra, jos išdėstymas natūraliai įsilieja į unikalią gamtinę aplinką, kurioje vyrauja ežerai ir žaluma. Pastatas ir aplinka suprojektuoti vadovaujantis „žaliosiomis“ idėjomis, stengtasi išvengti bent kiek grubesnės invazijos į aplinką. Antai pasažo stogą ketinama apželdinti žole, o pastatą apjuos smilgos, priminsiančios nendres.

„Senoji Trakų autobuso stotis pasenusi ir moraliai, ir fiziškai. Reikėjo naujų sprendimų, kurie sukėlė diskusijų, bet jose artėjama prie reikiamo sprendimo keisti ir keistis“, – sakė merė E. Rudelienė, paraginusi visus, kam rūpi Trakų kultūros paveldo išsaugojimas, jo pritaikymas šiuolaikiškam gyvenimui ir su aplinka derantys modernūs sprendimai, dalyvauti projektinių pasiūlymų viešame svarstyme.

Išsamesnė informacija apie Trakų autobusų stoties projektinius pasiūlymus www.trakai.lt, rubrikoje „Architektūra“, skiltyje „Projektiniai pasiūlymai“.

Vieta ir laikas: Autobusų stoties projektiniai pasiūlymai bus pristatyti kovo 6 dieną 17 val. Trakų rajono savivaldybės didžiojoje salėje.

Parašykite komentarą

Atsiliepimų nėra.