• ruukki
  • tikkurila
  • tikkurila
  • ruukki

Technikos nuomos bendrovei paslaugų skaitmenizavimas per pandemiją pranoko lūkesčius (1)

2021 vasario 1 d.
Skaitmenine prekybe. Saltinis CRAMO

Nors didžioji statybų sektoriaus bendrovių dalis, apibendrindamos praėjusių metų finansinius veiklos rezultatus, yra priverstos fiksuoti neigiamą pokytį, pačios statybos, net ir veikiamos pandemijos iššūkių, didelių pauzių nepatyrė. Šiuo netipiniu laiku daugiausiai išlošė būtent tos įmonės, kurios sugebėjo optimizuoti veiklos procesus ir prisitaikyti prie pasikeitusių aplinkybių. Pasak statybos technikos ir įrankių nuomos paslaugas teikiančios „Cramo“, dar iki pandemijos skaitmenizuoti procesai ir elektroninės paslaugos ne tik įgavo pagreitį, bet ir sugeneravo solidžią apyvartos dalį.

Kriziniu laiku padėjo laiku atlikti namų darbai

Lietuvos statybininkų asociacijos duomenimis, praėjusiais metais sumažėjusį  užsakymų skaičių pajuto net 68 proc. statybos bendrovių, o jų susitraukimas vidutiniškai siekia apie 30 proc. Tam įtakos neabejotinai turėjo viruso COVID-19 sukelti iššūkiai ir pandemijos diktuojami suvaržymai.

Teigiama, jog vos 10 proc. statybos įmonių išlaikė stabilių užsakymų kiekį, tačiau dalis jų prisipažįsta turėję prisitaikyti prie smarkiai pasikeitusių rinkos aplinkybių. Kaip pasakoja tiesioginį ryšį su rinka palaikančios ir technikos nuomos paslaugas teikiančios bendrovės „Cramo“ generalinis direktorius Dariaus Norkus, pandemijos metu verta daryti viską, jog statybų verslas nestotų. Jo vadovaujamai įmonei šiuo sudėtingu laiku varomąją jėga tapo elektroninės komercijos paslaugos, padėjusios veikti sklandžiai ne tik pačiai įmonei, bet ir smarkiai prisidėjusios prie naudos klientams. Vadovo teigimu, skaitmenizavimas iš esmės prisidėjo prie kaštų mažinimo, laiko sąnaudų taupymo ir žmogiškųjų resursų optimizavimo.

„Praėję metai mūsų sektoriui tikrai nebuvo patys palankiausi, tačiau pandemija paskatino reaguoti greitai, amortizuoti grėsmes ir prisitaikyti prie situacijos. Džiaugiuosi, jog būtent skaitmenizavimui dėmesį skyrėme dar tada, kai rinkoje poreikis tam dar tik formavosi. Ji tapo mūsų išsigelbėjimu, padėjusiu nepasimesti krizės akivaizdoje. Gana greitai priminėme klientams apie tokią alternatyvą, todėl ne tik išlaikėme didžiąją dalį buvusių užsakovų, bet ir pritraukėme naujų“, –  teigia įmonės vadovas.

Pirkėjai renkasi ne tik patogias, bet ir kaštus taupančias paslaugas

Apie tai, jog elektroninės paslaugos tapo būtinąją dabartinių statybų sudedamąją dalimi, kalba ir šio sektoriaus atstovai. Pasak aliuminio profilius gaminančios įmonės „SKP aliuminis“ atstovo Gyčio Atkočiūno, ne pirmus metus pasikliaunančio „Cramo“ paslaugomis, darbų apimtys pandemijos akivaizdoje mažėjo nestipriai, tačiau atsirado neplanuotų iššūkių, prie kurių teko prisitaikyti.

„Ankščiau lankydavome tiekėjus patys, daug kontaktuodavom ir pasikliaudavom žmogiškuoju ryšiu. Natūralu, kad, situacijai pasikeitus,  didžiausiu galvos skausmu tapo apribota tiesioginė prekyba, todėl teko tobulinti įpročius, daugiau pasikliauti skaitmenizuotomis paslaugomis“, – pasakoja G. Atkočiūnas.

Jo teigimu, ne visas elektroninės komercijos paslaugas būtų galima reitinguoti ir vertinti vienodai palankiai. Nuomojantis ar užsisakant prekes iš didžiųjų tiekėjų, G. Atkočiūno teigimu, šiuo metu tenka laukti ypatingai ilgai, o tai apsunkina statybos procesą.

„Tenka rinktis tokius tiekėjus, kuriais gali pasitikėti ir būti užtikrintas dėl rezultato. Be to, vilioja ir tai siūlomos lojalumo programos. Pastebėjau, kad  kai kurios įmonės, pavyzdžiui „Cramo“, leidžia rinkti bonus taškus, pasinaudoti specialiais pasiūlymais ir tokiu būdu sutaupyti“, – teigia jis.

Prognozuoja, jog elektroninių paslaugų apsukos augins apyvartą

Tuo tarpu „Cramo“ komercijos vadovas Paulius Stankaitis pastebi, kad pandemijos metu tradicinę prekybą pakeitus skaitmenine, pagrindinis siekis buvo užtikrinti ne ką mažiau profesionalias, laiku suteikiamas ir klientui patogias paslaugas. Jo teigimu, elektroninės komercijos sėkmė slypi laiko optimizavime, nors pandemijos metu išryškėjo ir kitas aspektas – saugumas ir tiesioginių kontaktų apribojimas.

„Ankščiau klientai užtrukdavo, kol suformuodavo užsakymą telefonu, po to jiems tekdavo gaišti laiką, kol atvykdavo pasiimti įrangos ir tiek pat, kol ją grąžindavo. Viso ciklo bekontaktė įrangos nuoma pakeitė įpročius, sutaupo laiko ir apsaugo nuo tiesioginio bendravimo su darbuotojais. Tai dabartinėmis aplinkybėmis yra didžiulis privalumas, leidžiantis tęsti darbus tiek mums, tiek partneriams ir klientams“, – įsitikinęs komercijos direktorius.

P. Stankaitis pažymi, jog iki pandemijos pradžios elektroninė prekyba nebuvo tokia populiari, įmonė sulaukdavo labiau pavienių elektroninių užsakymų.

„Viruso grėsmių apimti metai apvertė įprastą praktiką aukštyn kojomis. Skaičiuojame, kad ne tik užsakymų, bet ir naujai prisiregistravusių klientų skaičius išaugo nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių. Kadangi statybos nestoja, ši tendencija įgauna pagreitį. Manau, su tokiomis apsukomis galime prognozuoti, kad kitąmet elektroninės paslaugos sugeneruos bent dusyk daugiau apyvartos nei šiemet“, – svarsto „Cramo“ atstovas.

Komentarai
  • skaičius

    2021-02-02, 10:46  

    Šaunuoliai, Cramo

Nemokami mokymai architektams ir inžinieriams
statyba ir architektura
archicad