Nors už lango – karštis, o paskutinį sykį snigo balandžio 8-ąją, VĮ „Kelių priežiūra“ tik ką apibendrino praėjusį žiemos sezoną ir ruošiasi būsimajam. Taigi, paaiškėjo, kad per 144 dienas iš viso buvo nubarstyta daugiau nei 608 tūkst. kilometrų kelių. Taip pat šį sezoną buvo taikyti ir prevenciniai barstymai, kurie atnešė teigiamų rezultatų užtikrinant vartotojų saugumą keliuose.
Prevenciniai barstymai pasiteisino
2017–2018 m. faktinis kelių priežiūros žiemos sezonas truko nuo spalio 9 iki balandžio 3 dienos. Vidutiniškai per vieną žiemos tarnybos dieną kelius prižiūrėjo beveik 100 specialiosios technikos. Buvo dienų, kai keliuose veikė 358 barstymo ir valymo transporto priemonės. Užtikrinant efektyvesnę kelių priežiūrą, buvo suvienodinti padalinių ir kelių tarnybų darbo grafikai bei maršrutai, kad vairuotojai, esant vienodoms oro sąlygoms nepajustų skirtumų kirtę valstybinių kelių ribas.
Siekiant užtikrinti geresnį pravažiuojamumą Lietuvos keliuose, per sezoną iš viso buvo išbarstyta per 109 tūkst. tonų grynos druskos. Keliuose, kuriuose vykdytas preventyvus druskos barstymas, išberta beveik 12 tūkst. tonų druskos ir jos mišinio.
„Prevencinių barstymų rezultatai buvo stebimi A2 kelio atkarpoje – avarijų, pasibaigusių žūtimi, neįvyko. Todėl ateityje sieksime sistemingai taikyti prevencinius barstymus, kad eismo sąlygos Lietuvos gyventojams būtų dar kokybiškesnės. Svarbu paminėti, kad visgi pagrindinę saugumui kelyje įtaką daro transporto priemonių savininkų vairavimo įgūdžiai bei transporto tvarkingumas“, – sako „Kelių priežiūros“ generalinis direktorius Darius Aleknavičius.
Danijos praktika bus diegiama ir Lietuvoje
D. Aleknavičius tikina, kad siekis kokybiškai prižiūrėti kelius, didinti efektyvumą, optimizuoti kaštus paskatino ieškoti naujų įrankių, kurie leistų efektyviau prognozuoti ir planuoti žiemos darbus.
„Mūsų atstovai lankėsi Danijos kelių priežiūros centre, kuriame taikomos pažangios pranešimų apie situaciją keliuose sistemos, leidžiančios reaguoti dar efektyviau. Remdamiesi jų praktika, jau iki kito žiemos sezono planuojame sukurti nauja metodika pagrįstą centralizuotą informacijos apie oro sąlygas keliuose surinkimo ir analizės sprendimą, kuris leistų padidinti kelių priežiūros efektyvumą“, – tikina D. Aleknavičius.
VĮ „Kelių priežiūra“ yra atsakinga už 21.000 km valstybinės reikšmės kelių: žiemą valo sniegą, barsto kelius, pavasarį-rudenį tvarko kelio ženklus, griovius, kelių sankasas, atnaujina susidėvėjusią kelių dangą, profiliuoja/greideriuoja žvyrkelius prižiūri pakelės statinius, želdinius ir kt.