Rugsėjui, kuomet į gatves išvažiuoja iki 30–60 proc. daugiau automobilių nei vasarą, Vilnius pradėjo ruoštis dar vasaros pradžioje. Kad gatvėse būtų kuo mažiau spūsčių, rugsėjo pirmosiomis savaitėmis dienomis ir piko metu laikinai bus sustabdomi visi pagrindinių gatvių remonto darbai dienos metu miesto centre ir intensyvaus eismo gatvėse.
Eismo pralaidumą gerins ir atnaujinamos miesto gatvės – šįmet jų suremontuota jau 35 kilometrai, o iki šaltojo sezono pradžios suplanuota atnaujinti dar apie 20 km.
Pastebimos įtakos srautų sumažėjimui turi ir Vakarinis aplinkkelis – atidarius jį sumažėjo transporto srautai pagrindinėse miesto gatvėse. Didžiausia Vakarinio aplinkkelio įtaka bus pastebima rytinio piko metu, kai vairuotojai iš miesto pakraščių savo kelionėms rinksis Vakarinį aplinkkelį. Tranzitinis transportas – sunkiasvorės transporto priemonės ir kt. – taip pat rieda aplinkkeliu, dėl to miesto centre susidaro mažiau spūsčių. Teigiamą Vakarinio aplinkkelio įtaką transporto srautams sustiprina ir pakeistas šviesoforų reguliavimas pagrindinėse miesto sankryžose.
Šią vasarą dvidešimtyje sankryžų, kuriuose dažniausiai susiformuoja spūstys, paruoštos specialios eismo reguliavimo ir šviesoforų valdymo programos didesniam transporto laidumui užtikrinti. Šiose sankryžose esančių šviesoforų reguliavimo programų tikslas – mažinti prastovų trukmę sankryžose. Atsižvelgiant į tai, kad eismo valdymo sistema yra automatizuota, ji yra visada pasiruošusi prisitaikyti prie besikeičiančių transporto srautų.
Sostinės savivaldybei vykdant susisiekimo sistemos tobulinimo darbus atkreipiamas dėmesys ne tik į transporto srautų pralaidumą, bet ir eismo dalyvių saugumą. Dėl šios priežasties įrengtos naujos Kalvarijų – J. Treinio g., P. Lukšio – J. Kubiliaus g., Pilaitės – Sidaronių g., ir Kareivių g. sankryžos, rekonstruojamos Savanorių pr. – Sausupio g., Vydūno – Karaliaučiaus g. ir Molėtų pl. – Kairiūkščio g. sankryžos, vairuotojų patogumui įrengiama nauja Santaros g. jungtis, pėsčiųjų saugumui įrengiamos šviesoforais reguliuojamos perėjos Santariškių g., Kalvarijų g. bei Žirmūnų g.
Beje, šiais metais prie mokymosi įstaigų savivaldybė įrengė patogią naujovę – įlaipinimo–išlaipinimo vietas, pasaulyje populiariai vadinamas „Kiss and Ride“. Tai prie pat mokyklų ir darželių ženklais sužymėtos trumpų sustojimo vietos, skirtos greitai ir saugiai išleisti ar pasiimti vaikus, nesudarant spūsčių ir pasirūpinant, kad vaikai išties saugiai pasiektų pamokas ar būrelius. Šiuo metu tokių trumpų sustojimo vietų įrengta net 197 prie 44 švietimo įstaigų ar kitų objektų.
Vilniuje didinamas dviratininkų bei pėsčiųjų saugumas, įrengiami nauji dviračių takai, šviesoforais reguliuojamose sankryžose programuojamos apsaugotos fazės. Atnaujinamas geltonųjų „korių“ ženklinimas sankryžose – toks ženklinimas skatina vairuotojus neblokuoti sankryžos, taip užtikrinant sklandų transporto srautų pralaidumą. Be to, vairuotojų informacinėse švieslentėse pateikiama aktuali informacija apie eismo ribojimus renginių metu, eismo spūstis, vykdomus kelio darbus, taip skatinant vairuotojus rinktis kitus maršrutus ir negaišti laiko spūstyse.
Liepos pabaigoje Vilniuje pradėjo veikti „Statyk ir važiuok“ (ang. „Park and Ride“) sistema, kurios tikslas – mažinti transporto priemonių skaičių centrinėje Vilniaus dalyje. Vairuotojai skatinami palikti savo automobilius centro prieigose ir kelionę tęsti viešuoju transportu – jeigu 15 automobilių vairuotojų persėda į autobusą, gatvėje atlaisvinama apie 100 m atkarpa. Visos dienos „Statyk ir važiuok“ bilietas kainuoja vos 2 eurus – turint jį galima neribotai tą dieną naudotis sostinės viešuoju transportu, o ir centre nebereikia ieškoti laisvos stovėjimo vietos. Skaičiuojama, kad vienas vairuotojas kas mėnesį sutaupytų apie 30 eurų. Pirmosios „Statyk ir važiuok“ aikštelės Vilniuje įrengtos pagrindinėse privažiavimo į centrinę miesto dalį arterijose: Ukmergės g. 246 (šalia PC „Senukai“), Sėlių g. 62 (Žvėryne) ir V. Gerulaičio g. 1 (priešais verslo centrą „Technopolis“).
Šįmet į Vilniaus miesto gatves išvažiuos ir didesnis transporto priemonių skaičius nei vasaros sezono metu. Darbo dienomis į gatves išvažiuos 354 autobusų ir 188 troleibusų, poilsio dienomis – 213 autobusų ir 107 troleibusai. Dažniau važiuos kai kurių maršrutų autobusai ir troleibusai: 3G, 115 maršrutų autobusai ir 18 maršruto troleibusai. Jau po savaitės į gatves išvažiuoja pirmieji 40 naujų autobusų. Pristatyta nauja viešojo transporto bilietų kainodara: patrauklesnės ilgalaikių bilietų kainos. Kaip ir kasmet, viešojo transporto tvarkaraščiai yra priderinami prie mokymosi įstaigų pamokų laiko, darboviečių darbo laiko, didelių pramonės įstaigų darbo grafikų ir pan.