Į naują plėtros etapą įžengusi SBA keičia savo ir grupės įmonių pavadinimus, atnaujina prekės ženklus, misiją, bei vizualinį identitetą. Pokyčiais, kurie daromi konsultuojantis su pasaulinių prekių ženklų kūrėjais, toliau stiprinamas grupės vertybinis integralumas, ryškinama kryptis į globalias rinkas, inovacijas bei akcentuojama strateginė slinktis į žmogų, kaip pagrindinę veiklos ašį.
Orientacija į žmones ir inovacijas
SBA transformaciją įkūnys nauja visos grupės misija „Invent Everyday, for the Better“, kurioje koduojamas įsipareigojimas, o kartu ir kvietimas pasitelkus inovacijas kurti sveikesnį, draugiškesnį pasaulį. Įgyvendinant pokyčius oficialiame SBA pavadinime atsisakoma žodžio „koncernas“.
„Keičiame oficialų pavadinimą į „SBA Grupė“, o pasaulinėse rinkose naudosime „SBA Group“. Pokyčių imamės įžengę į naują brandos etapą, kurio metu visą energiją nukreipsime į tarptautinę plėtrą. Taip pat iš esmės atnaujiname ir kitų verslų identitetą. Mūsų siekis: viena grupė – viena kultūra. Ją įprasmina „Invent Everyday“ filosofija, kurios esmė – pradėti kiekvieną darbo dieną galvojant, ką aš galiu patobulinti, išrasti, kad pasaulis būtų sveikesnis, pažangesnis ir draugiškesnis. Kartu kreipiame mūsų verslo ideologiją nuo prioriteto „verslas verslui“ į „žmogus žmogui“ ašį. Tai darome ne tik norėdami geriau suprasti savo galutinį klientą, bet ir siekdami pasiūlyti žmonių gyvenimus pozityviai keičiančias idėjas bei sprendimus“, – sako SBA prezidentas Arūnas Martinkevičius.
SBA ženklų ir vizualinio identiteto evoliucija pastaruosius metus buvo rengiama kartu su vienais garsiausių pasaulyje rinkodaros ir prekės ženklų kūrėjais kompanija „LANDOR & FITCH”. Jos klientų sąraše „Apple”, „Barclays“, „BP“ „Microsoft“, „Nike“, „Procter & Gamble“, „Huawei“, „Kellogg’s“, „Kraft Heinz“, „Lego“ ir kitos globalios kompanijos.
Nauji pavadinimai ir vizualinis identitetas
Vykdant pokyčius su minėtos pasaulinės kompanijos Prancūzijos divizionu atnaujintas SBA logotipas: į priekį iškeltas ir vizualiai sustiprintas gerai atpažįstamas SBA simbolis. Taip pat į modernesnį pakeistas senasis logotipo šriftas.
„Grupės logotipą atnaujinome suteikdami jam lengvumo ir aptakumo, kuriančio žmogiško artumo įspūdį ir atspindinčio grupės tapatybės posūkį. Į priekį iškeltas žinomas ir stiprus ženklas akcentuoja vertybinį užtaisą. Gerai atpažįstamas logotipo spalvas palikome išlaikydami atsakingų inovacijų kodavimą. Kitų mūsų verslų ženklodaroje pakeistos tiek spalvos, tiek grafika, tiek verbalika“, – pokyčius komentavo SBA strateginio marketingo direktorius Nerijus Kalinauskas.
Jo teigimu, gryninant ir konstruojant kitų SBA įmonių ženklų architektūrą remtasi trimis esminiais principais. Pirma, siekta sustiprinti atskirų verslų sąsajas su grupe, todėl pavadinimuose atsiranda vienijantis ženklas ir užrašas SBA. Antra, po jų einanti pavadinimo dalis atspindės verslo esmę ir žmogaus gyvenimo sritį, kuriai kuriamas produktas ar paslauga. Trečia – pavadinimas turi būti atpažįstamas ir suprantamas užsienio rinkose.
Pagal šiuos principus baldų gamybos įmones valdanti „SBA baldų kompanija“ pervadinama į „SBA Home“. Naujasis pavadinimas atspindės įmonės veikos esmę – geriau suprasti galutinio vartotojo poreikius ir pasiūlyti pažangias idėjas ir sprendimus tvariems bei žmogui draugiškiems namams. „SBA Home“ valdomų baldų gamybos įmonių pavadinimai nesikeis, bet išlaikant sąsajas su grupe jų logotipai bus unifikuoti grafiškai ir spalvomis bei turės nuorodą į „SBA Home“. Verslo krypčiai parinkta aktyvi žalia spalva pabrėš dinamiką, tvarumą bei žmogus-žmogui kryptį.
Nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Urban Inventors“ keičia pavadinimą į „SBA Urban“, referuojantį į geresnių miesto erdvių žmonėms kūrimą. Įmonės plėtojamų dinamiškų ir inovacijomis grįstoms idėjoms atspindėti pasirinkta aktyvi raudonojo greipfruto spalva.
Modulinių daugiaaukščių verslo krypties įmonė „SBA Modular“, sieksianti padaryti proveržį visoje Europoje vystant sveikus ir draugiškus aplinkai pastatus, pavadinimo nekeis, kadangi jis atitinka aukščiau nurodytus kriterijus. Šios verslo krypties stilistikoje dominuos pozityvūs geltoni atspalviai.
Tekstilės sektoriuje SBA valdoma „Utenos trikotažo“ grupė pavadinimo nekeičia, tačiau registruojamas papildomas „SBA Apparel“ prekės ženklas, kuris bus naudojamas kalbant apie tekstilės veiklos kryptį grupės kontekste. Krypties esmė – atsakinga ir tvari drabužių gamyba, geresnei žmonių savijautai. Grupės įmonių „Utenos trikotažas“ bei „Šatrija“ stilistikoje dominuos melsvai žalią turkio spalva, pabrėšianti lengvumą, pusiausvyrą tarp tvarumo ir atsakomybės už pozityvią kliento patirtį.
SBA jau pradėjo naujųjų pavadinimų ir prekės ženklų registravimo procedūras, o galutinai jie bus pakeisti per artimiausius porą mėnesių. Kovo pradžioje SBA grupė pranešė pradėjusi ambicingos plėtros etapą – per trejus metus numato investuoti 300 mln. Eur bei sukurti 800 naujų darbo vietų.