• ruukki
  • tikkurila
  • ruukki
  • tikkurila

Ruošiamasi svarbaus „Via Baltica“ ruožo rekonstrukcijai

2016 balandžio 18 d.

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) pradeda įgyvendinti sutartį „Transeuropinio tinklo kelio E67 plėtra. Ruožo Kaunas–Marijampolė plėtra. I etapas. Kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožo nuo 35,40 iki 45,15 km rekonstravimas“. Atlikus projekte numatytus darbus, intensyvaus eismo kelio ruožas bus gerokai saugesnis ir patogesnis ir vietos gyventojams, ir visiems vairuotojams.

Pagal statybos rangos sutartį bus vykdomas valstybinės reikšmės magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožo nuo 35,40 iki 45,15 kilometro rekonstravimas į automagistralės kategorijos kelią, išplatinant jį į dešinę pusę ir įrengiant antrą dviejų juostų važiuojamąją dalį bei važiuojamąsias dalis atskiriančią 5,5 metrų pločio skiriamąją juostą.

Vandens nuvedimui nuo kelio dangos bus įrengiama skiriamoji juosta su įgaubtu skersiniu profiliu, skiriamosios juostos viduryje bus pastatyti šuliniai. Esamo kelio horizontalių ir vertikalių kreivių spinduliai atitinka automagistralės kategorijos parametrus, todėl naujai suprojektuota dešinė kelio pusė yra priderinta prie kairės pusės spindulių ir aukščių.

Vieno lygio sankryžos su rajoniniais keliais bus naikinamos ir vietoje jų įrengiamos skirtingo lygio sankryžos – taip atskiriami tranzitinio ir vietinio transporto srautai. Kelyje A5 esanti sankryža su keliu Kvietkiškis–Utalina bus naikinama, o šioje vietoje rengiamas tunelinis pravažiavimas. Važiuoti žemės ūkio technikai ir pervaryti gyvulius į kitą kelio A5 pusę numatytas ūkinis tunelinis pravažiavimas. Nuovažos į šalia kelio esančius sklypus naikinamos, abipus magistralinio kelio bus įrengti sujungiamieji keliai.

Rekonstruojamame kelio ruože numatytos aplinkosaugos priemonės: triukšmo slopinimo sienelės, apsauginės tvoros nuo laukinių gyvūnų, požeminė laukinių gyvūnų perėja, numatytas esamų lietaus nuotekų valymo įrenginių rekonstravimas. Skiriamosios juostos viduryje numatyta įrengti kelio dangos drenažą, kuris sausintų dangos konstrukciją.

Rekonstruojant magistralinį kelią A5, magistralinio ir rajoninio kelio Gudeliai–Smilgiai–Būdviečiai susikirtimo vietoje bus rengiama skirtingų lygių sankirta. Projektuojamoje sankirtoje bus pastatytas viadukas.

Sankirta taip pat bus projektuojama vietoje kelio A5 vieno lygio sankryžos su rajoniniu keliu Selema–Grigaliūnai.

Keturiuose kelio A5 ruožuose įrengti gelžbetoniniai monolitiniai tuneliniai viadukai. Sujungiamuosiuose keliuose, kur numatyti tuneliniai pravažiavimai, rengiama kelio dangos konstrukcija su viensluoksne asfalto danga.

Kad būtų užtikrintas privažiavimas prie esamų sklypų, abipus magistralinio kelio bus suprojektuoti sujungiamieji keliai bei nuovažos į sklypus. Projekte taip pat numatyta rekonstruoti ir ryšių bei elektros linijas.

LAKD pranešė, kad viešajame pirkime dalyvavo 5 užsienio ir Lietuvos tiekėjai. Visi tiekėjai pasiūlė darbus atlikti pigiau nei yra nustatyta skaičiuojamoji kaina. Laimėtojo kaina buvo 44 proc. mažesnė nei skaičiuojamoji ir 19 proc. mažesnė nei antroje vietoje likusios įmonės pasiūlymo kaina.

Komentarai

statyba ir architektura
archicad