Mokykla – ne tik institucija su savo personalu ir programomis, bet ir vieta, kur vaikas auga kaip asmenybė ir pilietis. Šiame procese mokyklos architektūra yra ne mažiau svarbus edukacijos įrankis nei knyga, vadovėlis ar kitas informacijos šaltinis, pasitelkiamas mokymo turiniui sukurti.
Kokiu metodu vaikai mokysis, kaip bendraus vienas su kitu ir su mokytojais, kaip vyks bendri renginiai – visa tai užprogramuoja pastato architektūra. Idealiuoju atveju ji atitinka mokyklos pasirinktą edukacijos koncepciją, tačiau Lietuvoje tokių pastatų kol kas galima suskaičiuoti ant vienos rankos pirštų.
Kokia turėtų būti šiuolaikinė mokykla, kad joje ir vaikas, ir mokytojas jaustųsi kaip antruose namuose – kūrybingai, jaukiai, saugiai? Kokių ir kaip suplanuotų patalpų, erdvių reikia, kad mokykla išugdytų smalsią, kūrybingą, bendradarbiauti mokančią asmenybę.
„Žinių radijo“ laidoje Rūta Leitanaitė kalbėsis su mokyklų architektūros žinovais iš Olandijos: architekte Dorte Kristensen ir architektūros tyrėju Dolfu Broekhuizenu.
Laida „Žinių radijo“ eteryje bus transliuojama gruodžio 13 d. 14:35 val.