• tikkurila
  • ruukki
  • ruukki
  • tikkurila

Teritorijos konversijos projekto ašis – suderinti sena ir nauja

2016 kovo 21 d.
anyksciai autobusu terit 4

Anykščių rajono savivaldybė, apsisprendusi investuoti į apleistą miesto centro teritoriją greta autobusų stoties, dar praėjusių metų pabaigoje paskelbė atvirą šios teritorijos ir pastatų Tilto gatvėje konversijos, sutvarkymo ir buvusio prekybos paviljono pritaikymo bendruomenės poreikiams projekto konkursą.

Konkurso laimėtoju paskelbtas jungtinis – bendrovių „Metro architektūra“ ir „TM projektai“ – darbas (projekto autoriai – Julius Biliūnas, Algimantas Mačiulis, Tautvilė Džiugytė, Paulius Kisielis). Komandai skirta 3 tūkst. eurų premija.

Pagrindinis projekto tikslas, architektų teigimu, buvo sukurti patrauklią, reprezentacinę viešųjų erdvių ir šiuolaikinės architektūros sintezę, suteikti miesto vartams atpažįstamą charakterį, pabrėžiantį visuomeninę ir kultūrinę funkcijas. Prioritetą architektų komanda skyrė Anykščių miesto viešųjų erdvių sistemai, tad ji buvo projektuojama tik įvertinus esamus vizualinius ryšius, pėsčiųjų ir automobilių srautus, teritorijoje esančius ir su ja besiribojančius istorinius objektus. Kad būtų perteiktas unikalus miestelio charakteris, sukurta patraukli kurorto atmosfera, projekte išlaikomas teritorijos vientisumas.

Įvertinus tai, jog Anykščių miestui ypač svarbus kultūrinis, literatūrinis palikimas, projekte pasitelktos literatūrinės metaforos. Pavyzdžiui, šviestuvai, kartu su reljefo peraukštėjimais ir projektuojamais želdynais, imituoja šilą. Tokiu principu formuojama teritorijos kompozicinė ašis, jungianti A. Baranausko klėtelę ir Šventosios upės pakrantę. Naujai projektuojamus ir rekonstruojamus esamus statinius sujungia kompozicinė ašis – į šią orientuojami pagrindiniai įėjimai, judėjimo srautai ir lankomi objektai.

Apšvietimas, architektų akimis, vienas pagrindinių elementų, formuojančių nagrinėjamos teritorijos atpažįstamumą. Šviestuvų kompozicijoms ir naujai projektuojamai architektūrai būdingas vienijantis motyvas. Jis skirtas pabrėžti teritorijos vientisumą. Šiuo atveju, tai – gamtinis motyvas, interpretuojantis šilą. Nevienodas šviestuvų grupavimas kuria ažūrišką foną naujai projektuojamiems pastatams, neužgožia jų, o pabrėžia bendrą koncepciją.

Šviestuvo kamienus numatyta gaminti iš milteliniu būdu dažyto metalinio vamzdžio. Šviečiančią dalį – iš smūgiams atsparaus, matinio organinio stiklo. Apšvietimui pasirinkti ekonomiški šviesos diodai. Šviestuvų dizainas ir mažosios architektūros elementai bus kuriami išskirtinai šiam objektui.
Informaciniai stendai projektuojami atsukant kiekvieną jų į aprašomą objektą. Numatyta panaudoti milteliniu būdu dažyto plieno konstrukcijas ir gaminius.

Teritorijoje planuojama pašalinti menkavertę augmeniją, išsaugoti tik vertingus medžius, tokiu būdu pabrėžiant analizuojamos teritorijos tradicinę medinę architektūrą ir naujai formuojamą viešąją erdvę. Ateityje tikimasi atverti vaizdą į miestą ir upę. Šiam tikslui ant informacinio centro stogo suprojektuota apžvalgos aikštelė, nuo kurios atsiveria visa teritorija ir Anykščių miesto panorama.

Atestuotas architektas, ekspertas, konkurso recenzentas Linas Naujokaitis ir Anykščių rajono savivaldybės administracijos Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėja, projekto konkurso vertinimo komisijos pirmininkė Daiva Gasiūnienė „Metro architektūros“ architektų grupės darbą gyrė už gerą jungtį su tiltu, bandymą nuo muziejinės dalies rasti racionalią liniją ir ją įvesti į miesto centrą. Taip pat – už sąsajas tarp senosios ir naujosios architektūros suradimą, tinkamą pakrantės prieigų sutvarkymą ir kt.

Komentarai

statyba ir architektura
archicad