• tikkurila
  • ruukki
  • tikkurila
  • ruukki

Prireikė ne vien skaičiavimų, bet ir įžvalgos

2015 spalio 25 d.

Palangos aplinkkelis tapo pirmuoju susisiekimo infrastruktūros projektu, įgyvendintu viešojo ir privačiojo sektorių partnerystės principu. Jis pradėtas eksploatuoti šių metų gegužės 1 dieną.

Palangos aplinkkelio tiesimo ir Vydmantų sankryžos rekonstrukcijos darbus atliko bendrovės „Kauno tiltai“ bei „Šiaulių plentas“. Projektavimo darbai patikėti UAB „Kelprojektas“.

„Kauno tiltų“ generalinis direktorius Aldas Rusevičius pripažino, kad įmonė neturėjo patirties projektus įgyvendinant viešojo ir privačiojo sektorių partnerystės principu.

„Dar ruošiantis konkursui reikėjo įvertinti keletą veiksnių, kurių įprastai nedarome. Pagal konkurso sąlygas rangovas, nutiesęs kelią, jį turi prižiūrėti 25 metus. Vadinasi, visą šį laikotarpį kelias turi atitikti reikalaujamus lygumo ir kitus kokybės parametrus, o pasibaigus nurodytam periodui užsakovui turi būti perduotas deramos būklės, atitinkantis nustatytus kriterijus. Tad teikiant siūlymą reikėjo ne tik įvertinti statybos, priežiūros darbų kainą, bet ir numatyti einamųjų remonto darbų dažnumą, apimtis, kainą, taip pat galutinio remonto kainą“, – sakė A. Rusevičius.

23 metus – nuo šių metų gegužės 1 dienos iki 2038 metų balandžio 30 dienos – Palangos aplinkkelis bus prižiūrimas privačiomis lėšomis. Valstybė už atliktus darbus ir suteiktas paslaugas nuo trečiųjų projekto įgyvendinimo metų pradės mokėti ir atlygį.

Naujojo kelio valdymas ir administravimas visą sutarties galiojimo laikotarpį patikėti įmonei „Palangos aplinkkelis“. Ji rūpinsis, kad vasaros sezono metu būtų šienaujamos pakelės, renkamos šiukšlės, žiemą valys, barstys kelią, taip pat atliks kelio remonto darbus, ženklinimą.

„Ir projektuodami, ir statydami aplinkkelį sau kėlėme maksimalius kokybės užtikrinimo reikalavimus, kad priežiūros metu turėtume kuo mažiau bėdų. Kita problema – finansinis modelis. Planuojant investicijų dydį ir jų grąžą buvo labai svarbu ne tik tiksliai apskaičiuoti pinigų poreikį statybai, bet ir sugalvoti modelį, kaip kaupti būsimiems remonto darbams reikalingas lėšas. Kelio priežiūros sąnaudos per vienus metus kinta priklausomai nuo oro sąlygų. Tačiau per 25 metų laikotarpį jos gali išaugti dėl stipriai pasikeitusio eismo intensyvumo, pakilus energijos resursų kainai“, – kalbėjo bendrovės „Kauno tiltai“ vadovas A. Rusevičius.

Anot jo, vykdant projektus viešojo ir privačiojo sektorių partnerystės principu, visas rizikas perima projektą įgyvendinanti įmonė. Klaidos, padarytos viename ar kitame etape, per visą sutarties vykdymo laikotarpį gali neproporcingai išaugti.

„Kol kas projekte pereiti tik pirmieji etapai: projektavimo, statybos, taip pat prasidėjo pirmieji kelio priežiūros metai. Manome, kad su šiais iššūkiais susitvarkėme. Tikimės, kad nepadarėme didelių klaidų, kurių ilgainiui galėtų išryškėti. Manau, pasibaigus sutarties laikotarpiui sėkmingai perduosime objektą užsakovui“, – teigė A. Rusevičius.

Palangos aplinkkelio techniniai duomenys

Kelio kategorija – II.

Kelio sankasos plotis – 12 m.

Eismo juostų skaičius – 2.

Eismo juostų plotis – 3,74 m.

Kelio dangos plotis – 9 m, iš jų važiuojamoji dalis – 7,5 m.

Atlikti darbai

Įgyvendinant projektą nutiestas 8,25 kilometro ilgio kelias: 6,25 kilometro eina per Palangos miesto teritoriją, o 2 kilometrai – per Kretingos rajono savivaldybės teritoriją.

Komentarai

Nemokami mokymai architektams ir inžinieriams
statyba ir architektura
archicad