Prieš kelių priežiūros įmonių valdymo pertvarką – auditas

Prieš kelių priežiūros įmonių valdymo pertvarką – auditas

kelių priežiūros įmonių pertvarka
LAKD nuotr.

Lietuvos automobilių kelių direkcija pasirašė sutartį su bendrove „Audifina“, kuri atliks veiklos auditą visose 11 valstybės įmonių, atsakingų už valstybinės reikšmės kelių priežiūrą. Audito paslaugos turi būti suteiktos per 3 mėnesius nuo sutarties pasirašymo. Sutartis gali būti vieną kartą pratęsiama ne ilgiau nei 2 mėnesiams.

Taikydami rizikos vertinimo patikrinimo metodus, auditoriai patikrins, ar įmonės 2012–2017 metų laikotarpiu tinkamai vykdė viešųjų pirkimų procedūras, atliks įsigyto turto ir paslaugų tikslingumo, reikalingumo, atsiperkamumo ir naudingumo įvertinimą, vertins įsigyto turto ir paslaugų įsigijimo kainų teisingumą, ekonomiškumą.

Vyriausybė prieš kelis mėnesius pritarė Susisiekimo ministerijos parengtoms teisės aktų pataisoms, kurioms įsiteisėjus neliks kliūčių valstybinės reikšmės kelius prižiūrinčių valstybės įmonių valdymo ir priežiūros pertvarkai įgyvendinti. Šia reforma siekiama 11-kos valstybės įmonių sujungimo, kuris leistų užtikrinti efektyvią valstybės kelių tinklo priežiūrą ir taupyti šalies biudžeto lėšas. Iki šių metų pabaigos numatoma centralizuoti kelių priežiūros valdymą ir įsteigti vieną kelių priežiūros įmonę.

Preliminariais skaičiavimais, ši kelių priežiūros įmonių pertvarka iš pradžių leis sutaupyti iki 8,5 milijonų eurų per metus. Vėliau tikimasi dar didesnio efektyvumo. Sutaupytas lėšas bus galima naudoti kokybiškesnei kelių priežiūrai. Atsisakius perteklinių administracinių funkcijų, taip pat bus investuojama į kasdienę kelių priežiūrą atliekančių specialistų kompetenciją ir pažangias technologijas. Tikimasi, kad po poros metų bus galima pamatyti kokybinį šuolį valstybinės reikšmės kelių priežiūros srityje, nes šio sektoriaus reforma atneš naujus skaidrumo ir atsakomybės standartus, o įmonės vadovams bus keliami ambicingi tikslai.

Numatoma, kad valstybinės reikšmės kelių priežiūros įmonė bus įkurta ne Vilniuje, o Kaune. Taip pat ši įmonė bus skatinama įvertinti galimybes įkurti kompetencijų centrus ir kituose regionuose.

Kaunas pasirinktas neatsitiktinai. Pirma, tai geografiškai susisiekimui labai patogi vieta, kur susikerta strategiškai svarbūs sausumos keliai Rytų–Vakarų ir Šiaurės–Pietų kryptimis, be to, artimiausiu metu bus nutiesta automagistralė iki Lietuvos/Lenkijos valstybės sienos.

Šiandien susisiekimo ministras Rokas Masiulis su Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktoriumi Egidijumi Skrodeniu ir VĮ „Kauno regiono keliai“ direktoriumi Dariumi Aleknavičiumi aptarė pagrindinius regioninių kelių priežiūros įmonių prijungimo prie centro Kaune klausimus.

D. Aleknavičius pristatė savo viziją ir preliminarų veiksmų planą, kuris padės siekti skaidraus ir efektyvaus centralizuotos kelių priežiūros įmonės valdymo ir tikslingų veiklos rezultatų. Didžiausią dėmesį numatoma skirti valstybinės reikšmės kelių priežiūros kokybei, kurią planuojama gerinti kvalifikuotų, sąžiningų, atsakingų ir motyvuotų darbuotojų dėka.

Temos: Kelių priežiūros įmonių reforma, Lietuvos automobilių kelių direkcija, Susisiekimo ministerija

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

Susiję straipsniai
Susiję straipsniai