„Ozo“ ir „Plaukimo šeimos“ mokymo plaukti baseinas – pirmasis toks prekybos ir pramogų centre. Kartu su baseino operatoriumi – įmone „Plaukimo šeima“ – įgyvendintas projektas neabejotinai taps prekybos ir pramogų centro traukos tašku šeimoms ir treneriams, norintiems parengti olimpiniams startams naujų meilutyčių ir titenių. O abiejų iššūkių nepabūgusių partnerių – PPC „Ozo“ ir įmonės „Plaukimo šeimos“ – sinergija galbūt įkvėps ir kitus prekybos centrus remti perspektyvias iniciatyvas.
Pirmasis iššūkis. Kaip įsprausti baseiną tarp esamo kolonų tinklo?
Naujų baseinų projektavimas ir statyba yra sudėtingas inžinerinis iššūkis tiek projektuotojams, tiek rangovams. O dar sudėtingiau, kai tai vyksta jau veikiančiame prekybos centre. Reikia prisitaikyti prie esamos situacijos – pastato konstrukcijų, planinių sprendinių, esamų inžinerinių komunikacijų. Suprantama, kad planiniai – konstrukciniai sprendiniai prekybos ir pramogų centre „Ozas“ nebuvo palankūs baseinui projektuoti ir statyti, juk pirminiame pastato projekte jis nebuvo numatytas.


Kolonų tinklas tarp ašių yra 10 x 8,25 m, o kolonos storis – 0,6 metro. Maksimaliai galimas „švarus“ plotis, tenkantis baseino voniai, yra 9,4 metro. Kadangi vieno baseino takelio plotis yra kiek didesnis nei 2 m, atsižvelgiant į papildomai iš šonų įrengiamus vandens nubėgimo latakus, maksimaliai galimas takelių skaičius – 4. Tačiau, projektuojant greta esančią baseino vonią, atsižvelgta į gaisrinės saugos ir žmonių su negalia reikalavimus įrengiant praėjimų plotį, tad ją reikėjo siaurinti iki 3 takelių.
Antrasis iššūkis. Kur dėti ortakius siekiant neprarasti patalpos aukščio?
„Projektuojant baseino vonių erdvę, sprendimus diktavo ir esamas aukštis prekybos ir pramogų centro patalpose – nuo juodgrindžių iki sijos apatinės altitudės buvo 4,8 m, iki denginio plokštės apačios – 5,4 metro. Negana to, visa baseino erdvė prieš statybos darbų pradžią buvo 0,75 m žemiau prekybos centro alėjos grindų lygio. Norint suvienodinti baseino patalpų ir prekybos centro alėjos grindų lygius, baseino patalpų grindis teko kelti 0,75 metro.
Pačių baseino vonių erdvės grindų lygį reikėjo kelti dar aukščiau – siekiant įrengti 1,5 m gylio baseiną, kastis į žemę nebuvo galimybės, tam trukdė prekybos centro pamatų konstrukcijos, tad vienintelis kelias – baseino vonių erdvę kelti dar apie metrą nuo prekybos centro alėjos grindų lygio. Išlaikyti atitinkamą lubų aukštį trukdė ir esamos centro elektros instaliacijos, sumontuotos palubėje, nepaisydami to, turėjome nutiesti vėdinimo sistemos magistralinius ortakius ir įrengti pakabinamąsias lubas“, – iššūkius vardija Artūras Tilinga, prekybos ir pramogų centro „Ozas“ plėtros projektų vadovas.

Todėl buvo priimtas nestandartinis sprendimas – siekiant nežeminti lubų aukščio, magistraliniai ortakiai buvo nutiesti po baseino erdvės grindimis, patalpos perimetru po grindų konstrukcija. Kadangi patalpose numatyta daug vadinamųjų vandens taškų (baseinai, dušai, WC patalpos), baseino patalpos buvo įrengtos ant pakeliamųjų grindų. Papildomai buvo suprojektuotas pogrindžio vėdinimas, kad būtų palaikyta nuolatinė oro cirkuliacija, galimai apsisaugojant nuo pelėsio susidarymo ir drėgmės ardančiojo poveikio ateityje.



Trečiasis iššūkis. Iš kur gauti papildomų šilumos kilovatų naujam baseinui?
Projektuojant baseiną prekybos ir pramogų centre, atsirado papildomas ženklus šilumos energijos poreikis. „Derinant technines sąlygas su miesto šilumos tinklų bendrove dėl papildomo šilumos galingumo suteikimo prekybos ir pramogų centrui, paaiškėjo, kad esama miesto šilumos tinklų trasos atšaka neturi pakankamo pralaidumo didesniam šilumos kiekiui transportuoti, tad vienintelė išeitis – miesto šilumos tinklų atšakos rekonstrukcija. Toks techninis sprendimas iš esmės galėjo sužlugdyti projektą dėl papildomų investicijų į miesto tinklų renovaciją, tad šioje situacijoje teko ieškoti sprendimų, kaip esamą prekybos centro šilumos ūkį optimizuoti“, – sako A. Tilinga.
„Sprendimą pavyko rasti perprogramavus visų vėdinimo agregatų veikimo algoritmą. Atitinkamai teko spręsti šilumos paskirstymo klausimą tam, kad pakaktų esamo techninės įrangos galingumo. Tam tikslui buvo įgyvendinti papildomi valdymo algoritmai, kurie leido išnaudoti pastato šilumos inertiškumą keičiant parametrų rėžius. Šilumos galios paskirstymą taip pat padėjo užtikrinti ir vėdinimo įrenginių C02 parametrų kontrolė, kuria ne tik sekamas tinkamas šviežio oro kiekis, bet ir atsiranda galimybė tiksliau suvaldyti momentinius šilumos poreikius. Taigi išsprendus šį automatikos klausimą, buvo pilnai optimizuotas prekybos centro šilumos ūkis, tad nebebuvo poreikio rekonstruoti miesto šilumos tinklų“, – aiškina A. Tilinga.


Ketvirtasis iššūkis. Projekto ir statybų valdymas
Tai buvo jungtinis projektas, kuriame dalyvavo 2 užsakovai – prekybos ir pramogų centras ir baseino patalpų nuomininkas, todėl svarbiu aspektu įrengiant baseinų kompleksą buvo ir pats projekto valdymas. Visi susitikimai, projekto koordinavimas buvo organizuojami bendrai dalyvaujant abiem pusėms. Parengus projektą, buvo inicijuotas bendras rangos konkursas, atitinkamai su atidalintais darbų žiniaraščiais ir detaliaisiais grafikais bei atsakomybių ribomis prekybos ir pramogų centro bei nuomininko daliai.


Siekiant maksimalaus statybos darbų procesų koordinavimo, buvo priimtas sprendimas darbus vykdyti generalinės rangos būdu, išsirinkus vieną statybos darbų rangovą tiek „Ozo“, tiek „Plaukimo šeimos“ rangos darbų apimčiai. Todėl projekto koordinavimas tapo sklandus, visi neaiškumai arba neatitiktys tarp įvairių inžinerinių dalių buvo rangovo atsakomybė, o darbai atlikti laiku ir kokybiškai.
Apibendrinant visus baseino komplekso įrengimo projekto „Oze“ procesus, galima drąsiai teigti, kad šis projektas buvo prekybos ir pramogų centro, nuomininko „Plaukimo šeimos“, projektuotojų, statybos darbų rangovo, projekto konsultantų ir turto valdytojų puikaus komandinio darbo pavyzdys.
Interjero sprendimai
Sprendimai:
PARTNERIO TURINYS











