Magistralėje „Via Baltica“ bus įrengta pirmoji turbožiedinė sankryža

Magistralėje „Via Baltica“ bus įrengta pirmoji turbožiedinė sankryža

turboziedine sankryza 1
Bendrovės „Panevėžio keliai“ vizual.

Tarptautinėje magistralėje „Via Baltica“ pradedami turbožiedinės sankryžos įrengimo darbai. Juos žadama baigti kitų metų vasarą.

Nestandartinė sankryža pradėta statyti vietoje, kur Panevėžio miesto aplinkkelis kertasi su keliu Panevėžys–Pasvalys–Ryga. Intensyvūs darbai šioje sankryžoje vyks iki metų pabaigos, rangovai planuoja dirbti ir savaitgaliais, tad vairuotojai neišvengs eismo ribojimų.

Eismo ribojimai palies tuos automobilių srautus, kurie iš Panevėžio vyksta Pasvalio kryptimi ir atvirkščiai, bei važiuojančius magistrale „Via Baltica“. Iš Panevėžio aplinkkelio bus sunkiau patekti į Pasvalio kelią, su eismo ribojimais taip pat susidurs automobilių srautas, judantis nuo Pasvalio į Panevėžio aplinkkelį.

Vairuotojams, vykstantiems Pasvalio, Rygos kryptimi per Panevėžį ar aplenkiant miestą, bei atvykstantiems nuo Pasvalio, rekomenduojama numatyti papildomą pusvalandį darbų vietai įveikti. Vietos gyventojams siūloma pasirinkti kitus, aplinkinius kelius.  Pavyzdžiui, iš Panevėžio Pasvalio kryptimi galima vykti per Vabalninką, tas pats siūlymas galiotų ir atvykstantiems nuo Pasvalio.

Piniavos apylinkių gyventojams, siekiantiems patekti į aplinkkelį arba iš jo išvažiuoti, rekomenduojama pasinaudoti keliu, vedančiu per sodininkų bendriją.

„Ši trišalė sankryža buvo didžiulis trukdis „Via Baltica“ trasoje jau vien dėl to, kad tarptautinė magistralė, kurioje eismo intensyvumas per parą siekia iki 10 tūkstančių automobilių, prieš rekonstrukciją turėjo tik šalutinio kelio statusą. Pirmumo teisę šioje sankryžoje turėjo nuo Panevėžio Pasvalio kryptimi judantis automobilių srautas, kuris yra bene triskart mažesnis. Šią problemą išspręs nestandartinė žiedinė sankryža, sulyginsianti eismo srautų pirmumo galimybes ir padidinsianti automobilių srautų pralaidumą visomis kryptimis“, – sakė projektavimo ir rangos darbus šiame objekte pagal sutartį vykdančios bendrovės „Panevėžio keliai“ generalinis direktorius Virmantas Puidokas.

Projektavimas ir ranga, vykdant šį projektą, sutelkti vienose rankose. Toks projekto įgyvendinimo būdas reikalauja itin aukštos užsakovo ir rangovo kvalifikacijos, sykiu spartina darbų terminus ir didina rangovo atsakomybę.

Sutartis su užsakovu dėl šio projekto įgyvendinimo pasirašyta kovo pabaigoje, o rugpjūčio mėnesį  jau pradėti darbai. Visų statybos pradžiai reikalingų dokumentų gavimas užtruko tik šiek tiek daugiau nei tris mėnesius. Pagrindinius rangos darbus, jeigu neiškils nenumatytų kliūčių, rangovas tikisi atlikti dar šiais metais.

„Skelbiant atskirus konkursus projektavimui, o po to – rangai, visi procesai galėtų užtrukti trejus metus ir daugiau. Pasitelkus pažangius darbų organizavimo metodus ir mūsų bendrovės įvaldytus skaitmeninės statybos instrumentus, rezultatą turėsime greičiau nei per metus. Problemos sprendimo įgyvendinimas sutrumpėja tris kartus“, – sakė V. Puidokas.

Į  turbožiedinę sankryžą numatyta rekonstruoti tarptautinės svarbos magistralinio kelio A17, kitaip – Panevėžio aplinkkelio,  trišalę sankirtą su magistraliniu keliu A10 Panevėžys–Pasvalys–Ryga. Šie keliai ir sankryža yra tarptautinės magistralės „Via Baltica“ dalis.  Būsimoji  turbožiedinė sankryža Panevėžio rajone gyventojų dar vadinama Ūtos sankryža.  Įvažiavimai į būsimąją sankryžą suprojektuoti pagal naują šioje magistralėje eismo organizavimo principą 2+1.

Pagal bendrovės „Panevėžio keliai“ inf.

Temos: „Via Baltica“, Turbožiedinė sankryža, Ūtos sankryža

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

Susiję straipsniai
Susiję straipsniai