• tikkurila
  • ruukki
  • tikkurila
  • ruukki

Lietuvių išradimas – elektrinis dviratis, skirtas ekstremalioms sąlygoms

2016 spalio 25 d.
„Neematic“

Lietuvių išradimas, pavadintas „Neematic“ – kalnų dviračio ir motociklo hibridas. Šis modelis pasiekia 100 kilometrų per valandą maksimalų greitį, juo galima nuvažiuoti nuo 50 iki 100 kilometrų net ir nepaspaudus pedalų.

„Neematic“ elektrinis dviratis yra unikalios aliuminio rėmo konstrukcijos. Jame montuojamas maksimalios 20 kW galios variklis, pakaba suderinta dideliam greičiui, kalnų ir miško takams, šuoliams.

Šio dviračio kūrėjai – Domas Zinkevičius ir Linas Kraniauskas – projektuoti dviratį pradėjo 2014 metais. Didžiausiu postūmiu įgyvendinant šį projektą tapo sutartis su investuotoju: šįmet rizikos kapitalo įmonės „Practica Capital“ administruojamas rizikos kapitalo fondas „Practica Seed Capital“ investavo 200 tūkst. eurų.

„Ši investicija mums suteikė galimybę sėkmingai išvystyti prototipų modelius. Labai svarbu, jog sulaukėme pasitikėjimo iš investuotojų, juolab kad tokio produkto rinka yra pakankamai nauja, o rizikos lygis aukštas. Esame labai patenktinti bendradarbiavimu su „Practica Capital“ – jų patirtis dirbant su inovatyviomis ankstyvos stadijos įmonėmis, o ypač gaminančiomis techninę įrangą, yra didžiulė paspirtis mūsų komandai“, – teigė L. Kraniauskas.

el dviratis 1

Didelės galios dviračių rinkoje šis dviratis išsiskiria dviem parametrais: visų pirma, unikalia rėmo konstrukcija, kurioje variklis yra ne galiniame rate (kuo pasižymi dauguma elektrinių dviračių), o dviračio rėme. Dėl šios priežasties dviračio ratai puikiai amortizuoja. Antra – didelė galia. Transporto priemonėje montuojamas 20 kW maksimalios galios variklis. Dviratis gali pasiekti maksimalų greitį per itin trumpą laiką. „Mes norėjome sukurti galingą elektrinį dviratį, skirtą ekstremaliai bekelės patirčiai. Svarbiausias uždavinys buvo perkelti variklį iš galinio rato į rėmą ir atsisakyti blogai amortizuojamo svorio. Sukurtas svorio paskirstymas ir galia daro „Neematic“ pranašiausiu dviračiu didelės galios dviračių (ang. high-performance) segmente“, – pasakojo D. Zinkevičius.

Abu kūrėjai tiki, jog ateityje visos transporto priemonės bus elektrinės. Baterijų ir elektrinės pavaros pažanga yra milžniška. Vis dėlto neužtenka elektros pritaikyti esamiems modeliams. Rinkoje yra elektrinių dviračių ir motociklų, bet „Neematic“ idėja visai kita – sukurti elektrinį dviratį, o ne modifikuoti esamus produktus. Taip buvo sukurtas ypatingai galingas ir lengvas elektrinis dviratis, kurį galima laikyti netgi bute ar transportuoti lengvuoju automobiliu.

Spalio pradžioje „Neematic“ buvo pristatytas didžiausioje Vokietijos motociklų parodoje „Intermot 2016“, kurioje dviratį išbandė ir teigiamai įvertino garsūs KTM bekelės važiavimo treneriai bei austrų inžinieriai, kuriantys motociklus KISKA kompanijoje.

Netolimoje ateityje „Neematic“ suteiks galimybę testuoti dviratį Europos trasose ir pradės išankstinius pardavimus savo internetiniame puslapyje.

Komentarai

statyba ir architektura
archicad