Klaipėdoje apsispręsta dėl „Bastionų namų“: įgyvendins projektą „Pelenynas“ (10)

2021 vasario 5 d.
Projekto „Pelenynas“ vizual.

Apleistoje Klaipėdos senamiesčio zonoje šalia Jono kalnelio per 8 metus turėtų iškilti naujas gyvenamųjų namų su komercinėmis patalpomis kompleksas „Bastionų namai“. Iš viso į jį ketinama investuoti 45 mln. eurų. Skelbiama, jog architektūrinį konkursą laimėjo „Unitectus“ sukurtas projektas „Pelenynas“.

Apleistoje Klaipėdos senamiesčio zonoje šalia Jono kalnelio per 8 metus turėtų iškilti naujas gyvenamųjų namų su komercinėmis patalpomis kompleksas „Bastionų namai“. Iš viso į jį ketinama investuoti 45 mln. eurų.

Nuo 2000 metų pradžios centrinėje Klaipėdos miesto dalyje esanti teritorija, patenkanti į Klaipėdos senamiesčio zoną ir besiribojanti su buvusių bastionų įtvirtinimais, daugelį metų buvo apleista. Statybas planuojama pradėti 2022 metų pirmame ketvirtyje. Preliminarus investicijų dydis sieks apie 45 milijonus eurų, projektas bus įgyvendinamas etapais per 8 metus.

Projekto plėtotojai tikisi, jog sutvarkyta teritorija bus prikelta naujam gyvenimui ir įneš naujos gyvybės į miesto centrą, suburs klaipėdiečius į naujas bendruomenes, o kvartalas darniai įsilies į aplinką ir taps savotišku senamiesčio tęsiniu, sutvarkytos Danės upės prieigos taps miestiečiams patrauklia rekreacine zona. Skaičiuojama, jog užbaigus statybas Klaipėdos senamiesčio gyventojų skaičius padidėtų apie 2 tūkst. žmonių.

Rengtam architektūriniam konkursui architektūriniam konkursui savo darbus pateikė buvo šešios architektūros studijos: „Unitectus“, „Kančo studija“, „Cloud architektai“, „Gedimino Jurevičiaus studija“, „Team Projects“. Prie konkurso taip pat prisijungė danų architektų biuras „Arrow“.

Po komisijos vertinimų, konkurso laimėtoju paskelbtas architektų biuro „Unitectus“ sukurtas projektas „Pelenynas“. Įmonės architektai pasiūlė Klaipėdos centre, šalia Danės upės esančioje erdvėje pastatyti pastatų kompleksą, kuris savo derėjimu su aplinkiniais objektais, erdvių išdėstymu įprasmina ir pratęsia teritorijos istoriją, nes Pelenynas – istorinis Klaipėdos priemiestis, į rytus nuo Jono kalnelio, šaltiniuose minimas jau nuo XVII a. Šalia Dangės upės įsteigtame fabrike anuomet iš Lietuvos ir Lenkijos suvežti pelenai buvo perdirbami stiklo gamybai, daromas potašas eksportui. XVIII a. priemiestis imtas vadinti Pelenyno vardu.

Kiti konkurse dalyvavę projektai komisijos buvo atmesti dėl neatitikusių reikalavimų – aukštingumo apribojimų, išdėstymo, netinkamos architektūrinės išraiškos, neišbaigtumo ir kitų priežasčių. Konkurse nebuvo nagrinėjamas Bastionų g. 8 esantis sklypas, šalia esantis tiltas ir jo prieigos – į juos bus atsižvelgta kitame projekto plėtojimo etape, planuojama tam skelbti naują konkursą.

Konkurso dalyvių projektus vertino ekspertų komisija – Klaipėdos Urbanistikos ir architektūros skyriaus vedėja, miesto vyriausioji architektė ekspertė Mantė Černiūtė-Amšiejienė, kultūros paveldo specialistas ir Klaipėdos regiono architektų tarybos narys Edmundas Andrijauskas, VGTU Architektūros katedros docentas, buvęs Vilniaus miesto vyriausias architektas Linas Naujokaitis, projekto plėtotojų atstovas Donatas Jurevičius, UAB „LEZ projektų valdymas“ direktorius Darius Juozapavičius, architektas ekspertas ir Klaipėdos regiono architektų tarybos narys Gintaras Čičiurka, ilgametis buvusio Klaipėdos miesto urbanistikos ir architektūros departamento direktorius Kastytis Macijauskas ir Vilniaus miesto architekto skyriaus vyriausiasis architektas, Klaipėdos miesto bendrojo plano stebėsenos (2007–2013 m.) ataskaitos projekto vadovas Mindaugas Pakalnis.

Visus konkurso dalyvių darbus galite rasti čia.

Dalintis:
Komentarai
  • Marius

    2021-03-07, 1:20  

    Kokia cia slikstyne isrinko suprantu netolies yra vienas panasus patatas., Bet daryt sita nesamone senamiesti visiska beskonybe.

  • Š....

    2021-02-16, 11:12  

    „Labai graziai „uzbetonuota😟

  • Ne ekspertas

    2021-02-08, 21:22  

    akivaizdi klonuota vilnietiška anomalija ir apie tai vizualizacijoje simbolizuoja jachta Dangės upėje. Šioje vietoje dar gyvenime nebuvo atplaukusi nei viena nes, kad tai įvyktų reikia uždaryti dviejų pagrindinių miesto transporto arterijų eismą ir pakelti du pakeliamus tiltus iš kurių neveikia nei vienas ir praktiškai niekada. Kartais (kartą per 5-7 metus) tai nutinka ir tam gal mėnesį ruošiasi visas miestas. Dar keistesnis to pramoginio laivelio įmanomas maršrutas -kur jis plaukia? Absoliutus nesusivokimas kur projektuojama. Apie subtilesnius dalykus – istoriniai pilies bastionų papėdėje statyti ir dar ekonominės klasės daugiabučius, šalia piliavietės, senamiesčio teritorijoje ar sąvokos subalansuota gyvenamoji erdvė, šiems architektams tai nežinomos žemės ir panašu ekspertai užmerkė akis. Įdomu kodėl? Ir dėl ko reikėjo atsitempti į Klaipėdą M.Pakalnį ?