Gerokai išaugusios darbuotojų pajėgos, papildomos automobilių stovėjimo vietos, daugiau atvykimo galimybių, rekonstruotas esamas bei pastatyti laikini terminalai. Taip Kauno oro uostas pasiruošė šiandien, liepos 14 d., įvykusiam estafetės perėmimui iš Vilniaus oro uosto, kuriame 35 vasaros dienas bus vykdoma kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcija.
Pirmasis lėktuvas iš Kauno oro uosto pakilo šiandien 5 val. ryto – iš Kauno į Maskvą keleivius nuskraidino kompanija „Aeroflot“. Iš viso iki rugpjūčio 17 d. 23:59 val. vyksiančios Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos metu į Kauną laikinai bus perkelta maždaug 3100 skrydžių ir apie 300 tūkst. keleivių.
Kauno oro uostas nuo šiol – žymiai didesnis
Pasak Lietuvos oro uostų vykdomojo direktoriaus Donato Voverio, ruoštis žymiai išaugsiantiems keliautojų ir skrydžių srautams Kauno oro uostas pradėjo dar šių metų pradžioje, o šiandien lankytojai jau gali įvertinti atliktų darbų rezultatus.
„Šalia pagrindinio trijų aukštų Kauno oro uosto terminalo, laikinai pavadinto terminalu B, iškilo dvi laikinos vieno aukšto konstrukcijos. Tai skrydžiams į Šengeno zonos šalis skirtas terminalas A ir keleiviams atvykti paruoštas terminalas C. Laikinajame išvykimo terminale A įsikūrė kavinės bei parduotuvės ir veiks iš Vilniaus oro uosto persikėlęs Verslo klubas“, – aiškina D. Voveris.
Pasak jo, šalia Kauno oro uosto padidėjo ir automobilių stovėjimo vietų skaičius.
„Iš viso dabar šalia Kauno oro uosto yra apie 2 tūkst. automobilių stovėjimo vietų. Trumpalaikio stovėjimo aikštelėje kartą per parą 15 minučių automobiliui galima stovėti nemokamai, o norintys trumpam sustoti ir išleisti išskrendančius artimuosius, tai gali padaryti šalia pagrindinio keleivių terminalo įrengtoje „Kiss and Fly“ zonoje“, – teigia D. Voveris ir priduria, kad vietą ilgalaikio stovėjimo aikštelėje pravartu užsirezervuoti iš anksto internetu Kauno oro uosto tinklapyje.
Papildomos pajėgos – iš Vilniaus oro uosto
Kauno oro uoste artimiausias 35 dienas bus daugiau ne tik keleivių ir skrydžių, bet ir darbuotojų.
„Nuo šiandien iki rugpjūčio 17 d. savo darbo vietą į Kauno oro uostą perkelia daugiau nei 400 aviacijos saugumo bei antžeminio aptarnavimo kompanijų darbuotojų bei kitų sričių specialistų. Efektyviai suvaldyti padidėjusį keleivių srautą padės dar beveik 200 laikinųjų darbuotojų, į keleivių klausimus bus pasiruošę atsakyti ir Lietuvos oro uostų administracijos savanoriai, nusprendę 35 dienas padirbėti Kaune“, – teigia D. Voveris.
Lietuvos oro uostų atstovas keleivius ragina nepamiršti kruopščiai įvertinti, kiek laiko prireiks norint nuvykti į oro uostą. Jame keleiviams rekomenduojama būti likus ne mažiau kaip dviem valandoms iki skrydžio, o atvykus atidžiai sekti informaciją ekranuose bei drąsiai prašyti pagalbos iš oro uosto personalo.
Kauno oro uostą galima pasiekti bet kuriuo paros metu
D. Voveris priduria, kad laikinam Kauno tapimui pagrindiniais šalies oro vartais pasiruošta ne tik plečiant paties oro uosto pajėgumą, bet ir gerinant susisiekimą.
Kaip skelbta anksčiau, į Kauno oro uostą keleivius tiesiogiai iš Vilniaus veš dvi vežėjų bendrovės „Ollex“ ir „Toks“. Keleiviams rekomenduojama autobusų bilietus įsigyti iš anksto internetu.
Tako rekonstrukcijos metu „Lietuvos geležinkeliai“ taip pat dažnina traukinių reisus į Kauną. Iš sostinės traukiniai į Kauną vyks daugiau nei 20 kartų per parą, kursuos papildomi naktiniai traukiniai. Traukinių atvykimas suderintas su į oro uostą kas pusvalandį nuo geležinkelio stoties vežančiu 29 maršruto autobuso tvarkaraščiu. Be to, nuo geležinkelio stoties kursuos ir specialus naujas 29E maršruto autobusas, leisiantis Kauno centrą nakties metu pasiekti per 20 minučių.
Į Kauno oro uostą galima vykti ir „CityBee“ automobiliu – jį palikti galima specialiai pažymėtose vietose šalia keleivių terminalo. Fiksuotą kainą kelionei tarp sostinės ir Kauno oro uosto pasiūlė ir „Uber“.
Vilniaus oro uoste rekonstrukcijos darbai vyksta pilnu tempu
Lietuvos oro uostų vykdomasis direktorius primena, kad aviacinė veikla Vilniaus oro uoste vėl bus pradėta vykdyti nuo rugpjūčio 18 d.
Įvairūs paruošiamieji darbai, kurie leido nestabdyti veiklos ir netrukdė oro eismui, Vilniaus oro uoste prasidėjo jau gegužės 30 d. ir yra vykdomi tiek dieną, tiek naktį.
„Iki šiol šalia tako buvo stiprinamas ir tankinamas apsauginių juostų gruntas, įrenginėjamos naujos lietaus surinkimo bei drenažo sistemos, tiesiami kabeliai ir atliekami kiti elektrotechnikos darbai. Na, o šiąnakt, į oro uostą atvyko rekonstrukciją vykdančios Latvijos bendrovės „A.C.B“ sunkiasvorė technikai ir asfalto frezos, tad duota pradžia intensyviems darbams ant paties orlaivių kilimo ir tūpimo tako“, – aiškino D. Voveris.
Jau šiandien Vilniaus oro uosto teritorijoje dirba 200 įvairios technikos vienetų, frezuojama senoji asfaltinė tako danga. Rekonstruojant taką bus pakloti keturi asfalto dangos sluoksniai, taip pat tiesiami elektros kabeliai, kurie bus sujungti su naujais LED žiburiais bei įrengti vandens surinkimo latakai.
Lietuvos oro uostų inf.