• ruukki
  • tikkurila
  • tikkurila
  • ruukki

Kauniečių ambicija – miestas be juodųjų dėmių

2017 sausio 18 d.

Į eismo saugumą Kauno valdžia šįmet investuos 3 mln. eurų daugiau nei praėjusiais metais. Ambicingas kauniečių planas – per 2017 metus miesto gatvėse panaikinti visus pavojingiausius taškus, kuriuose pastaraisiais metais vis pasikartoja eismo nelaimės. Viešai paskelbtame juodųjų dėmių žemėlapyje nuo šiol visi gali matyti, kaip ir kada bus patobulinta kiekviena avaringa vieta.

Išanalizavę per pastaruosius 4 metus Kaune įvykusius eismo įvykius, kuriuose nukentėjo žmonės, specialistai pernai sudarė juodųjų dėmių žemėlapį, kuriame – 71 įrašas. Daugeliu atvejų eismo nelaimių priežastimi tapo nesaugus greitis. Paradoksalu, tačiau tie patys specialistai patvirtina, kad viena esminių nelaimių padaugėjimo priežasčių – sutvarkytos pagrindinės Kauno miesto gatvės.

„Visiems pasakome labai aiškiai – metų pabaigoje Kaune neliks nė vienos juodųjų dėmių žemėlapyje esančios vietos, kurioje nebus įdiegta vienokia ar kitokia saugumo priemonė. Jų taikome visokiausių, bet pagrindinės yra dvi: visų pirma, didžiosiose gatvėse nebeliks nereguliuojamų pėsčiųjų perėjų. Antra, didžioji dalis paprastų pėsčiųjų perėjų bus apšviestos labai ryškia LED šviesa“, – teigė P. Keras.

Praėjusiais metais Kelių ir transporto tyrimų instituto specialistai išanalizavo pavojingiausias miesto sankryžas, gatvių ruožus, nustatė 71 juodąją dėmę (čia įvyko daugiau nei keturi eismo įvykiai, kuriuose nukentėjo žmonės) bei pateikė rekomendacijas, kaip jas pašalinti.

Kaip parodė tyrimo duomenys, daugiausia žmonių per pastaruosius ketverius metus nukentėjo Pramonės ir Savanorių prospektų sankryžose, Kovo 11-osios, R. Kalantos, K. Baršausko gatvėse, Karaliaus Mindaugo prospekte.

2016 metais pradėtos diegti saugumo priemonės. Tarp jų – didesnio atspindžio kelių eismo ženklų pastatymas pėsčiųjų perėjose, saugumo salelių ar „korių“ įrengimas. Ten, kur įmanoma, uždrausti kairieji posūkiai, dėl kurių dažnai kildavo eismo nelaimių. Vienas svarbesnių darbų – turbožiedinės sankryžos įrengimas Šilainiuose, kuri išsprendė avaringos Baltų prospekto ir Žiemgalių gatvės problemą.

Šįmet didžioji dalis lėšų bus skirta ryškiai apšviesti 300 pėsčiųjų perėjų (2016 m. apšviesta 30), o 30 jų įrengti šviesoforus (2016 m. įrengti 3).

Žemėlapyje pateiktas konkretus planas, kaip bus šalinama kiekviena „juodoji dėmė“: kauniečiai gali ne tik pasižiūrėti informaciją, bet ir teikti siūlymus.

Komentarai

Nemokami mokymai architektams ir inžinieriams
statyba ir architektura
archicad