Top Baneris

Išskirtiniai projektai – lietuvių iniciatyva

2016 gegužės 9 d.
Pasidalykite straipsniu

Platų aukštos kokybės plastiko asortimentą siūlanti Izraelio kompanija „Palram“ pasaulio rinkoje pažįstama jau daugiau nei šešis dešimtmečius, tačiau Lietuvoje ambicingus projektus ėmėsi įgyvendinti tik dabar. Į Lietuvą vieną didžiausių ir labiausiai patyrusių visuomeninės paskirties pastatams skirto plastiko gamintojų pakvietė prekybos ir pramogų centrų „Akropolis“ vadovai. Jie patikėjo šiai kompanijai atnaujinti pastatų fasadus.

„Lietuviai vis dar bijo naujovių, be to, dažnai žiūri tik į trumpalaikę perspektyvą, o ne ieško racionalių sprendimų. Tačiau situacija keičiasi, ir, manau, naujiems projektams Lietuvoje vis dažniau bus siūlomos novatoriškos medžiagos, kurios padėjo sukurti architektūros šedevrus visame pasaulyje“, – įsitikinęs gamintojui „Palram“ atstovaujančios įmonės „Avisma“ direktorius Maksimilian Dolženko.

Pradėjo nuo „Akropolių“

M. Dolženko ambicingų kompanijos „Palram“ projektų pionieriais Lietuvoje vadina Vilniuje, Klaipėdoje ir Šiauliuose esančius prekybos ir pramogų centrus „Akropolis“. Jie buvo pirmieji ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse, pastatų fasadų atnaujinimą patikėję Izraelio kompanijai, ir anksčiau įprastas stiklo detales pakeitę naujoviškais specialaus plastiko sprendimais.

„Nusprendę atnaujinti „Akropolių“ fasadus ieškojome technologijų, kurios būtų orientuotos į ateitį – būtų saugios, patikimos, kartu ir itin funkcionalios. „Palram“ pasaulyje yra įgyvendinusi ne vieną unikalų projektą – nuo prekybos centrų stogų dangos ir olimpinių stadionų įrengimo, tad pasikvietėme šią kompaniją įgyvendinti mūsų projektus. Prieš pasirinkdami medžiagą kreipėmės ir į Lietuvos specialistus – Vilniaus Gedimino technikos universiteto Statybos fakulteto kompozitinių statybinių konstrukcijų mokslo laboratorijoje „Kompozitas“ buvo atlikti specialūs bandymai apkrovoms, tempimui ir kitoms polikarbonato plastiko fizinėms ypatybėms ištirti“, – pasakojo bendrovės „Akropolis LT“ Eksploatacijos skyriaus vadovas Rimvydas Juodis.

akropolio stogai 3

Prekybos ir pramogų centrų „Akropolis“ vadovai pirmieji ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse pastatų fasadų atnaujinimą patikėjo Izraelio kompanijai „Palram“.

Prieš pradėdami montavimo darbus „Akropolis LT“ specialistai taip pat ėmėsi papildomų saugumo priemonių – atliko esamų konstrukcijų stiprinimo darbus.

„Pradėjus įgyvendinti projektus, į Lietuvą iš Izraelio atvyko „Palram“ Projektavimo skyriaus darbuotojai. Apžiūrėję visus tris pastatus, jie įvertino esamų konstrukcijų ypatybes, daug dėmesio skyrė Lietuvoje vyraujančiam klimatui, ypač vėjo ir sniego apkrovoms, tam, kad būtų suprojektuotas ir pasiūlytas tinkamiausias montavimo mazgas.

Abiejų šalių sutarimu buvo pasirinktas brangus, tačiau labai kokybiškas monolitinio polikarbonato plastikas „Palsun UV2“. Izraeliečių komanda pati dalyvavo ir rengė montavimo mazgų bei plastiko sudėjimo projektus, remdamasi jais pagamino plastiko lakštus, prižiūrėjo, kad viskas būtų atliekama pagal griežtas jų rekomendacijas. Tik taip galima užtikrinti aukščiausią darbų kokybę ir didžiausią lankytojų saugumą. Juk būtent toks ir buvo pagrindinis užsakovo – „Akropolio“ – reikalavimas“, – pasakojo M. Dolženko.

„Palsun UV2“ plastiku Vilniaus, Klaipėdos ir Šiaulių „Akropoliuose“ nuspręsta pakeisti pastato išorėje buvusias stiklines detales. Vilniaus „Akropolyje“ „Palsun UV2“ plastikas pakeitė stiklinę stogo dangą prie pagrindinių įėjimų į prekybos ir pramogų centrą. Šiaulių „Akropolyje“ pakeistos stiklinės fasado apdailos detalės. Toks pat projektas kaip Vilniuje pavasarį bus įgyvendintas ir prekybos centre Klaipėdoje. Visuose trijuose prekybos ir pramogų centruose bus panaudota 5500 kvadratinių metrų plastiko. Bendrovės „Akropolis LT“ investicijos į pastatų atnaujinimą siekia apie 0,8 mln. eurų.

Šiuo metu „Akropolis LT“ – vienintelė įmonė Rytų Europoje, gavusi vardinį garantinį „Palram“ sertifikatą, pagal kurį plastiko konstrukcijoms suteikiama 10 metų garantija.

Kainos ir kokybės santykis

„Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad kokybiškas plastikas, jei lyginsime jį su kitomis rinkoje esančiomis alternatyvomis, pavyzdžiui, stiklu, yra brangi medžiaga. Tačiau apskaičiavę atidžiau įsitikintume, kad taip nėra. Stiklas kainuoja mažiau, tačiau jam suteikiama ribota, įprastai kelerių metų, garantija.

Be to, apskaičiuota, kad apie 10 proc. stiklo dėl aplinkos poveikio krinta ir dūžta. „Palsun UV2“ plastikui gamintojas suteikia 10 metų garantiją, šis plastikas yra kokybiškesnis ir, be abejo, saugesnis. Taigi, vertinant ilgalaikę perspektyvą, plastikas – racionalesnis sprendimas“, – teigė UAB „Avisma“ direktorius.

akropolio stogai 2

„Palram“ plastikas panaudotas stadionų Kinijoje, Airijoje ir kitose šalyse statybose.

„Palram“ įgyvendino ne vieną projektą didžiuosiuose prekybos ir pramogų centruose – kompanijos plastiko lakštais dengti Kipro „Tiffany“ (Izraelyje, Haifos mieste,), „Hozot ha Mifraz“, „Fun Republic“ (Indijoje), „Manufactura Outlet“ (Ukrainoje, Kijeve) ir kitų prekybos centrų stogai.

Nors „Palram“ siūlomų plastiko lakštų amplitudė labai plati, kompanija tituluojama stadionų karaliene. Jos architektūros kūrinių sąraše – dešimtys stadionų, tarp kurių – ir itin plačiais užmojais bei aukštais reikalavimais išsiskiriantys olimpiniai stadionai. Vieną didžiausių polikarbonato plastiko įrengimų pasaulyje „Palram“ sumontavo dengdama Atėnų olimpinio stadiono stogą (dydis – 24 tūkst. kvadratinių metrų). Kompanijos plastikas puošia ir stadionus Kinijoje, Airijoje bei kitose šalyse.

Ambicingiausiu ir didžiausiu kompanijos įgyvendintu iššūkiu pelnytai vadinamas įspūdingų formų Pietų Kinijos miesto Šendženo universiados stadionas, kuriam buvo panaudota 45 tūkst. kvadratinių metrų plastiko. Įdomu, kad plastiko konstrukcijas Lietuvos prekybos ir pramogų centrams „Akropolis“ projektavo tie patys žmonės, kurie dirbo ir prie grandiozinio Šendženo stadiono projekto.

 RĖMĖJO TURINYS 


Pasidalykite straipsniu
    Komentarai

    Rekomenduojami video