Aktyvūs miesto mazgai
Strateginiais miesto mazgais galėtų tapti vietos, turinčios didelį visuomeninio transporto pasirinkimą ir lengvai pasiekiamos automobiliu. Tai jau šiandien aktyviai naudojami, natūraliai susiformavę miesto centrai: prie prekybos centro „Kalniečiai“, Žemaičių plentas Šilainiuose, „Hyper Maximos“ teritorija Savanorių prospekte, teritorija prie fabriko „Lituanica“, Geležinkelio stotis. Šiose teritorijose ne itin gausu funkcijų, traukos objektų, bet visada pilna žmonių – pėsčiųjų, atvažiuojančių autobusais, troleibusais, automobiliais. Tai teritorijos, kurios labai patogiai pasiekiamos iš bet kurios miesto dalies, kur susikerta pagrindiniai automobilių keliai, daug viešojo transporto linijų, aplinka yra pritaikyta pėstiesiems. Tai vietos, geriausiai integruotos su visu miestu.
Vienas aktyvių miesto mazgų yra „Kalniečių“ centras. Jis patogiai pasiekiamas automobiliu – Savanorių prospektas „Kalniečius“ jungia su miesto centru, o automagistralė Vilnius–Kaunas – su likusia miesto dalimi ir visa Lietuva; čia kertasi daug autobusų ir troleibusų linijų, važiuoja tarpmiestiniai autobusai; Kalniečių mikrorajonas yra gerai pritaikytas judėti pėsčiomis, todėl čia visada pilna žmonių.Čia yra Kauno rajono savivaldybė, prekybos centrų, ligoninė ir daugybė kitų funkcijų.
Tokios miesto vietos turi būti plėtojamos kaip alternatyvūs centrai, formuojantys Kauno veidą. Čia galėtų kurtis nauji gyvenamieji rajonai, būti atnaujinami esami, turėtų didėti funkcijų koncentracija, kurtis ekonominiai klasteriai, svarbiausios miesto funkcijos.
Tokie miesto centrai būtų lengvai pasiekiami visomis transporto priemonėmis, todėl svarbu užtikrinti tolygią visų jų plėtrą ir tarpusavio integravimą. Tai galėtų būti taškai, kuriuose lengva keisti transporto priemonę: atvažiavus automobiliu, lengvai persėsti į troleibusą, nuvykus į miesto centrą ar kitą rajoną – judėti pėsčiomis.
Pagrindinės miesto funkcijos būtų pasiekiamos ne viena transporto rūšimi. Įvairių transporto priemonių tarpusavio integravimas yra pagrindinis įrankis galvojant apie darnų miestą. Viešasis transportas skatintų judėjimą pėsčiomis, o automobilis sujungtų su visu miestu ir jo prieigomis. Žmonės turėtų lygiavertį pasirinkimą, kokia transporto priemone judėti mieste. Būtų lengva rasti optimalų būdą pasiekti galutinį tikslą. Gyvenimas tokiame centre būtų alternatyva gyvenimui priemiestyje. Kaune susiformuotų daugiacentrė struktūra, kuri labiausiai atitinka darnaus miesto principus.
Pirmenybė viešajam transportui
Užtikrinant tolygų Kauno augimą svarbu ne tik gerai sujungti miegamuosius rajonus su centru, bet ir kurti gerus ryšius tarp miegamųjų rajonų. Plėtojant naujus centrus kiltų būtinybė užtikrinti labai gerą judėjimą tarp jų. Kadangi esama Kauno viešojo transporto sistema sujungia beveik visus centrus, tai atveria galimybių tobulinti pačią sistemą. Greitųjų autobusų koridorių (angl. Bus Rapid Transit, BRT) įrengimas leistų autobusams ir troleibusams konkuruoti su automobiliais. Būtų svarbu rekonstruoti stoteles, pasitelkiant sistemas, panašias į taikomas metro, leidžiančias greičiau įlipti ir išlipti, patogiai laukti.
Tokie koridoriai turėtų sujungti pagrindines miesto funkcijas ir tankiausiai gyvenamus rajonus. Vienas pagrindinių iššūkių būtų Šilainių mikrorajono sujungimas su Eigulių, Kalniečių ir Dainavos rajonais. Naujas tiltas, pratęsiantis Baltų prospektą, mieste sukurtų labai aiškią ir vientisą viešojo transporto sistemą. Greito ir patogaus viešojo transporto susieti naujieji miesto centrai skatintų viso miesto plėtrą.
Tolesnė miesto plėtra
Atsiradus galimybei greitai judėti viešuoju transportu, rajonai šalia greitųjų autobusų trasos suklestėtų. Daugiau dėmesio būtų galima skirti pėstiesiems. Jungtys tarp gyvenamųjų namų ir stotelių taptų svarbios kasdieniame gyvenime. Aplink jas būtų galima kurti įvairias funkcijas, būtų tobulinama aplinka, želdynai, parkai. Miestas būtų plėtojamas galvojant apie žmonių, o ne automobilių poreikius.
Naują reikšmę įgytų esamos pramoninės, neišplėtotos ir apleistos teritorijos. Rudosios miesto zonos galėtų tapti naujais aktyviais miesto rajonais. Čia turėti automobilį nebūtų būtinybė, nes visas miestas ir visos pagrindinės funkcijos būtų lengvai pasiekiamos kitomis transporto priemonėmis.Kaunas taptų kompaktišku, gerai funkcionuojančiu ir patogiu gyventi miestu.