Blog

Įpusėjo tilto per Nerį statybos: stumiamos metalinės konstrukcijos netrukus sujungs upės krantus

kauno tiltai
Nuotraukos: Haroldo Jasėno

Kaune praėjusią savaitę vyko neeiliniai statybos darbai. Statant naują tiltą per Nerį, pradėtos stumti itin sunkios metalinės perdangos. Skelbiama, jog statybų bendrovės „Kauno tiltai“ vykdomos tilto statybos jau įpusėjo.

Spalio 8-9 dienomis kelyje A1 naujojo tilto per Nerį ties Kleboniškiu statybų aikštelėje įgyvendinta svarbi šio projekto dalis. Objekte vyko metalinės perdangos ant upės vagoje įrengtų atramų stūmimo antrasis etapas iš keturių numatytų. Šie darbai žymi įpusėjusias naujojo tilto statybas. Pirmasis perdangos stūmimo etapas vykdytas vasaros pabaigoje. Antruoju statinio perdangos stūmimo etapu užtraukta net 110 metrų ilgio konstrukcija. Šiuo metu iš suplanuotų 2 425 tonų jau suvirinta ir yra užtraukta 1 200 tonų sverianti konstrukcijos dalis. Taip pat baigiamos įrengti tilto atramos, pradėta darbuotis ir prie viaduko – gręžiami poliai, bus betonuojami pamatai.

42 metalinės sekcijos, kurių kiekviena sveria apie 60 tonų, gabenamos iš Lenkijos ir itin preciziškai virinamos bei tikrinamos tam skirtoje sijų surinkimo aikštelėje. Verta paminėti, kad tai laikui imlus darbas, mat virinimas trunka apie mėnesį, o užstūmimas – dvi dienas. Tilto konstrukcijų užtraukimas virš upės atliekamas pasitelkiant 300 tonų jėga veikiančius domkratus, šliaužtus, teflonines plokšteles, taip didinant slydimo paviršių ir sklandų konstrukcijos „šliaužimą“. Reikšmingas vaidmuo tenka ir avanbekui – „plieninei nosiai“. Tai konstrukcijų priekyje esanti papildoma (pagalbinė) dalis, užtikrinanti stabilumą, mat remdamasi į atramą, ji neleidžia tiltui nusmigti žemyn.

Ateityje laukia dar du stūmimo etapai, o paskutiniuoju jau bus sujungti Neries krantai. Po to vyks intensyvūs monolitinės tilto plokštės betonavimo darbai, bus įrengiama izoliacija, turėklai, atitvarai. Po asfalto darbų bus tvarkoma aplinka ir galiausiai išbandytas statinio tvirtumas.

Įgyvendinus visą Islandijos plento projektą, bus atskirti tranzitinio ir vietinio eismo srautai: atitvarais atskirtos 4 vidurinės juostos bus skirtos tranzitiniam eismui, jose didžiausias leistinas greitis bus padidintas iki 110 km/val., o šoninės 4 eismo juostos (po dvi iš kiekvienos pusės) atliks jungiamųjų kelių vietiniam eismui paskirtį.

Visą projektą, kuris apima naujo tilto per Nerį, viaduko per Jonavos gatvę bei dešinėje magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda pusėje numatyto jungiamojo kelio statybą, pagal sutartį numatoma pabaigti iki 2021 m. rudenį. Projekto vertė – 32,34 mln. eurų.

kauno tiltai

Įdomiausias naujienas sužinokite pirmieji – „Statyba ir architektūra“ Facebook puslapyje:


Parašykite komentarą


Atsiliepimų nėra.