Susisiekimo ministerija planuoja Klaipėdos uosto pietinės dalies infrastruktūros plėtrą, kuri leis daug efektyviau panaudoti uosto teritorijas, padidinti jose veikiančių įmonių efektyvumą ir pritraukti daugiau investicijų. Vyriausybei pritarus specialiojo plano rengimui, tarptautinio Rytų–Vakarų transporto koridoriaus Lietuvos dalyje bus įgyvendintas valstybei ypač svarbus geležinkelių plėtros projektas.
„Pastaraisiais metais pietinėje uosto dalyje – teritorijoje tarp Kalnupės, Minijos, Senosios Smiltelės, Marių gatvių ir Kuršių marių – veikiančios kompanijos sparčiai plečia savo veiklą, todėl čia būtina įmonių poreikius atitinkanti susisiekimo infrastruktūra. Vyriausybei siūlome pritarti specialiojo plano rengimui, kurio pagrindinis tikslas – darni, moderni ir saugi Klaipėdos uosto susisiekimo infrastruktūra“, – sako susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.
Siekiama, kad geležinkelių transportu iš ir į Klaipėdos uostą būtų vežama daugiau nei du trečdaliai krovinių. Šiam tikslui būtina numatyti naujas privažiuojamųjų geležinkelių trasas.
Pagal Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos pateiktą susisiekimo sistemos ir infrastruktūros plėtros poreikį projektuotojai parengė pasiūlymus dvylikai naujų privažiuojamųjų geležinkelio trasų nutiesti. Tikimasi, kad jos užtikrins efektyvią veiklą tokiose krovos įmonėse kaip „Birių krovinių terminalas“, „Nemuno terminalas“ ir LKAB „Klaipėdos Smeltė“.
Prognozuojama, kad nutiesus geležinkelio kelius į krantines Nr. 118, 119 ir 120 metinė krova Klaipėdos uoste vidutiniškai padidėtų 672,2 tūkst. tonų.
Seimas Klaipėdos uostą yra pripažinęs ypatingos valstybinės svarbos Rytų–Vakarų transporto koridoriaus projekto Lietuvoje dalimi, o Susisiekimo ministeriją – šį projektą įgyvendinančia institucija.