Blog

Gyventojai turi pretenzijų „Eikos“ plėtros Pilaitėje planams (papildyta)

„Eikos“ vizual.

Nuo 2007 metų plėtojama daugiabučių namų gyvenvietė „EIKA namai Pilaitėje“ prieš kelias savaites pranešė persikelianti į kitą Pilaitės prospekto pusę ir tęsianti projektą Karaliaučiaus gatvėje. Iki 2021 metų 2,6 hektaro dydžio sklype iškils vienuolikos namų kvartalas, į kurį planuojama investuoti daugiau nei 32 mln. eurų. Bet prieš tai, ko gero, statytojams dar teks dalyvauti sudėtingose diskusijose su vietos bendruomene – ši prašo sostinės mero dėmesio galimiems procedūriniams ir projektiniams pažeidimams. Savivaldybė suskubo tikrinti projekto plėtotojams išduotus leidimus.

„Eika“ pranešime buvo skelbta, kad šiuo metu pradedamas statyti pirmasis devynių aukštų daugiabutis, kuriame suprojektuoti 1–3 kambarių butai su balkonais arba terasomis. Planuojama, kad per visą projekto valdymo laikotarpį Karaliaučiaus kvartalas naujų butų rinkos pasiūlą papildys 632 butais, o pirmieji Karaliaučiaus kvartalo gyventojai naujuose namuose įsikurs jau 2018 metų pradžioje.

Bet iki tol atsakymo dėl šio projekto teisėtumo šiandieniai vietos gyventojai dar tikisi sulaukti iš savivaldybės administracijos.  Dėl „Eikos“ plėtros planų Pilaitėje jie turi didelių priekaištų. Vilniaus merui Remigijui Šimašiui socialiniame tinkle adresuotame laiške-klausime Pilaitės gyventojas Paulius Jakutavičius priminė, kad pagal miesto bendrąjį planą šiame sklype numatyti iki 5 aukštų namai (ir iki 20 proc. gyvenamosios teritorijos leidžiama numatyti nuo 6 iki 9 aukštų), tačiau tiek viešojo svarstymo dokumentacijoje (www.vilnius.lt), tiek „Eikos“ vizualizacijose (www.eikanamaipilaiteje.lt) visi numatomi pastatai yra virš 5 aukštų, t.y. 100 proc. namų yra 6–9 aukštų, kas esą šiurkščiai pažeidžia bendrojo plano nuostatas.

Be to, atkreipė dėmesį vilnietis, vizualizacijose aukštingumas 2 ir 3 daugiabučių eilėse yra dar 1 aukštu didesnis nei buvo nurodyta viešojo svarstymo dokumentacijoje (vizualizacijoje matomi atitinkamai 9 ir 7 aukštai, nors viešojo svarstymo dokumentacijoje buvo nurodyta 8 ir 6 aukštai).

Gyventojas pabrėžia, kad būsimasis 11 namų kvartalas ryškiai išskirs savo aukštingumu iš aplinkos, nes vakaruose – 2 aukštų kotedžai, šiaurėje ir pietuose – 5 aukštų daugiabučiai. Ir tik kitoje Karaliaučiaus gatvės pusėje yra vienas 9 aukštų namas – visi kiti yra 5–7 aukštų. Tuo tarpu projektavimo pasiūlymuose, pateiktuose viešam pristatymui, manipuliuota klaidinančiais argumentais. „Aiškinama, kad „Ties sklypo riba Karaliaučiaus g. kaimyniniuose sklypuose dominuoja >6 a. užstatymas“. Tai akivaizdus melas, – rašoma laiške. – Kitas melas, kad šis kvartalas neturės įtakos gretimų 2 aukštų pastatų (kurie nutolę per keliasdešimt metrų į vakarus nuo šių 6-9 aukštų namų) insoliacijai. Žmoniškai kalbant – neužstos (reikšmingai) saulės. Ta prasme, gal čia kokie nanotechnologiški namai, nemetantys šešėlio ar permatomi. Galite tuo patikėti?“

Pilaitės gyventojai numato dideles problemas ir dėl suplanuoto privažiavimo. „Prie šio masyvaus kvartalo su daugiaaukšte stovėjimo aikštele ir prekybos centru yra numatytas… per socialinių būstų aikšteles (tik viena pusė pasiekiama tiesiai iš Karaliaučiaus gatvės), kur šiuo metu apskritai tik pravažiuojama tik viena juosta (nes kitoje statomi automobiliai – tai nėra draudžiama arba nėra paisoma). Akivaizdžiai, nei miesto projektuotojai, nei kvartalo autoriai nenumatė privažiavimų tokiam automobilių srautui. Aš jau nekalbu apie stovėjimo vietas“, – rašė P. Jakutavičius.

Būsimieji Karaliaučiaus kvartalo kaimynai rado dar 2006 metais ruoštą detalųjį šio sklypo planą. Jame yra suprojektuota tiesi gatvelė (schemoje apibrėžta raudonai), jungianti Karaliaučiaus gatvę su dabartiniu kotedžų kvartalu, ir automobilių statymo vietomis šalia jos (analogiškai kaip kitoje sklypo pusėje esančių socialinių būstų ir Pilaitės poliklinikos – Karaliaučiaus g. 11, topo_foto.jpg). Taip pat buvo numatyta autobusų stotelė.

Pagal „Eikos“ projektą, vietoje tos gatvelės ir automobilių vietų stovės du namai, o vietoje autobusų stotelės suprojektuota automobilių aikštelė (Eikos schema_detal.PNG – gatvelė, automobilių aikštelė ir autobusų stotelė pažymėtos raudonai).

Gyventojai daro prielaidą, kad naujasis projektas pažeidžia ankstesnės infrastruktūros planus, kurie buvo skirti gerinti privažiavimo ir automobilių stovėjimo infrastruktūrą.

Kaimynų palaikomas vilnietis priekaištavo ir dėl viešų svarstymų organizavimo: „Žinoma, galite atsakyti „o kur jūs buvote, kai vyko viešas svarstymas?“. Atsakymas ir klausimas: nes nieko apie tai nežinojome; o jūs per kiek laiko surastumėte informaciją apie viešus projektavimo svarstymus savo savivaldybės tinklalapyje? Pagelbėsiu – formaliai įpareigojimas paskelbti apie tokius svarstymus vykdomas, bet jis nukištas į n-tąjį svetainės sub sub sub sub puslapį taip, kad nežinodamas kaip, nerasi. Nenuostabu, vienok, kad krūvoje svarstymų tedalyvauja projektuotojas, projekto užsakovas, ir tiek. O pasiūlymų ir pastabų nesulaukiama.“

„Eikos“ vizual.

Bendrovė „Eika“ tuo tarpu pabrėžia, kad projektas Karaliaučiaus gatvėje parengtas vadovaujantis visais Vilniaus miesto savivaldybės patvirtintais dokumentais: projektinių pasiūlymų rengimo užduotimi, visuomenei pristatytais projektiniais pasiūlymais ir Plėtros departamento išduotais specialiaisiais architektūriniais reikalavimais.

„Parengtas projektas atitinka visų šių dokumentų reikalavimus ir jam išduotas statybą leidžiantis dokumentas. Viešinamuose projektiniuose pasiūlymuose buvo numatyti 9, 8 ir 6 aukštų pastatai, tai atsispindi visuose viešinimo dokumentuose. Šiuo etapu statomi tik trys numatyto kvartalo namai rytinėje sklypo dalyje. Šie namai suprojektuoti taip, kad kaimyninių daugiabučių butų insoliacija nebūtų mažesne nei reglamentuota“, – patikino bendrovės „Eika“ rinkodaros ir komunikacijos vadovė Jorūnė Juodžbalytė.

Gyventojus nuraminti nori ir sostinės savivaldybė.

„Vilniaus miesto bendrajame plane intensyvaus užstatymo gyvenamosiose teritorijose  numatytas iki 5 aukštų aukštingumo reglamentas, taip pat pažymint, kad iki 20 proc. gyvenamosios teritorijos (ne sklypo) gali būti statomi ir aukštesni – iki 9 aukštų  pastatai. Tokie užstatymo principai būdingi praktiškai visiems sovietinės statybos Vilniaus rajonams. Miesto plėtros departamento reikalavimu buvo pateiktas aukštesnių nei 5 aukštų statinių dalies gyvenamojoje teritorijoje skaičiavimas, kuris parodė, kad tokie pastatai sudaro mažiau nei 20 proc. gyvenamosios teritorijos. Projektiniuose pasiūlymuose numatytas 9 aukštų užstatymas palei Karaliaučiaus gatvę, kurios kitoje pusėje yra analogiško aukščio pastatai. Toliau užstatymas laipsniškai žemėja iki 6 aukštų link greta esančių žemesnių pastatų. Šiuo metu statybos leidimas išduotas tik trims devynių aukštų pastatams. Miesto plėtros departamento suderintuose projektiniuose pasiūlymuose numatytas užstatymo intensyvumas 1,36,  kur kas mažesnis, nei bendrajame plane  nustatyta maksimali 1,6 reikšmė“, – rašoma Vilniaus miesto savivaldybės Miesto plėtros departamento Statybos dokumentų skyriaus vedėjos Angelijos Petrauskienės parengtame atsakyme.

Ji patikino, kad insoliacijos skaičiavimai atliekami licencijuotomis programomis, specialias žinias turinčių projektuotojų, o derinant techninius projektus, jie kiekvienu atveju tikrinami Visuomenės sveikatos centro specialistų. Pažeidus insoliacijos reikalavimus, leidimai statybai neišduodami.

Pasak A. Petrauskienės, kvartale numatytas galiojančius normatyvus atitinkantis automobilių stovėjimo vietų skaičius. Visi įvažiavimai į kvartalą numatyti iš miesto gatvių tinklo. Pirmame projekto etape įvažiavimui į sklypą ir automobilių stovėjimo aikštelę formuojamas lygiagretus pravažiavimas Karaliaučiaus gatve. Taip pat saugumo užtikrinimui suprojektuota šviesoforinė sankryža bei apie 30 papildomų automobilio stovėjimo vietų bendro naudojimo reikmėms.

„Eikos“ vizual.

Parašykite komentarą

Atsiliepimų nėra.