Geležinkelių infrastruktūros priežiūros ir remonto technika – po nauju stogu

2016 lapkričio 4 d.
„Lietuvos geležinkelių“ nuotr.
„Lietuvos geležinkelių“ nuotr.

Specialieji geležinkelių riedmenys, skirti geležinkelių infrastuktūros priežiūros ir remonto darbams, Vilniaus regione bus laikomi naujose patalpose. Vilkpėdės g. 2c, iškilo vienaukštis karkasinis, 1700 kv. metrų ploto specialiųjų geležinkelio riedmenų remonto korpusas. Čia kelio mašinos bus ne tik saugiai laikomos, bet ir atliekami jų priežiūros bei remonto darbai.

„Turime daug technikos, skirtos geležinkeliams prižiūrėti ir remontuoti, kad būtų užtikrintas saugus traukinių eismas ir galėtume dirbti efektyviai. Geležinkelio klotuvai, planiruotuvai, kelio ir iešmų pamušimo ir ištaisymo mašinos ir t. t. Tai brangiai kainuojanti, unikali technika savo ruožtu reikalaujanti kvalifikuotos priežiūros, remonto ir tinkamų laikymo sąlygų“, – sakė AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Stasys Dailydka.

Erdviose pagrindinėse gamybinės bazės patalpose – du geležinkelio keliai. Vienas – skirtas riedmenų priežiūros ir remonto darbams, su aptarnavimo bei pagalbinėmis duobėmis riedmenų mazgų apžiūrai, keturiais 160 tonų keliamosios galios domkratais, 3,2 tonų kėlimo galios kranu. Antrasis geležinkelio kelias skirtas riedmenims sustatyti, saugant juos nuo neigiamo atmosferos poveikio. Vienu metu dirbtuvėse galima remontuoti iki penkių geležinkelio priežiūros ir remonto mašinų.

Taip pat įrengtos riedmenų priežiūros ir remonto darbams būtinos, funkciškai susijusios gamybinės patalpos: įrankių sandėlis, mažosios mechanizacijos remonto baras, mechaninis baras, agregatų remonto baras, kalvė ir suvirinimo baras.

Sandėlių korpuse – atskiros tepalų, termitų, dažų, elektros prekių ir ryšio priemonių, statybinių medžiagų ir metalo, atsarginių dalių ir mažosios mechanizacijos, ūkinių prekių, spec. drabužių, acetileno bei deguonies balionų sandėliavimo patalpos su atskirais įėjimais iš lauko. Šalia pastato – įrengta atvira riedmenų einamojo ir priešremontinio plovimo aikštelę.

Kaip akcentavo bendrovės vadovas S. Dailydka, iki šiol geležinkelių priežiūros ir remonto technika buvo dislokuojama Naujosios Vilnios, Lentvario ar Švenčionėlių mechaninėse dirbtuvėse. Tokia situacija sunkino riedmenų eksploataciją, netaupė laiko. Persikėlus į naują gamybinę bazę, tapo lengviau skirstyti remonto ir techninės priežiūros darbus bei laiku parengti jas naujam darbų sezonui.

Žiemą, kai atliekama daugiausia remonto darbų, arčiausiai esančiose Naujosios Vilnios mechaninėse dirbtuvėse dėl vietos stokos laiku suremontuoti visų mašinų bendrovės filialas „Vilniaus geležinkelių infrastruktūra“ neįstengdavo – tekdavo kreiptis į kitus bendrovės struktūrinius padalinius, kitas įmones. Tai reikalaudavo papildomų išlaidų.

Labai svarbu, kad gerėja geležinkelininkų, aptarnaujančių šias mašinas, darbo sąlygos. Anksčiau jiems tekdavo remontuoti mašinas ir lauko sąlygomis, po atviru dangumi. Gerėja ir geležinkelininkų riedmenų remontininkų darbo bei buities sąlygos – naujame pastate įrengti darbo, persirengimo ir buities kambariai.

Naujai geležinkelių infrastruktūros priežiūros ir remonto mašinų gamybinei bazei įrengti skirta 7,3 mln. eurų.

spec gelezinkeliu riedmenys 1

„Lietuvos geležinkelių“ nuotr.

Komentarai