Smiltynėje po rekonstrukcijos buvo oficialiai atidaryta Kuršių nerijos pėsčiųjų ir dviračių tako dalis. Tai – pirmasis žingsnis, įgyvendinant vieną didžiausių dviračių takų rekonstrukcijos projektų Lietuvoje per kelerius pastaruosius ir artimiausius metus, skelbia ministerija.
Finišo tiesiąją pasiekė nuo vasario mėnesio pabaigos vykę darbai dviejuose pradiniuose tako Smiltynė–Nida ruožuose tarp 2,104 km ir 15,567 km. Tvariai po Kuršių neriją keliaujančių Lietuvos ir užsienio turistų bei vietos gyventojų kelionės nuo šiol bus patogesnės, o svarbiausia – saugesnės.
Rekonstrukcijos metu takas buvo praplatintas nuo 2–2,5 m iki 3,5 m. Jame įrengta papildoma apsauga nuo medžių šaknų ir sustiprinta dangos konstrukcija užtikrins ilgametę tako eksploataciją be papildomo remonto. Naujosios infrastruktūros parametrai, esant pavojui, taip pat leis taku pasinaudoti miškų priežiūros ir priešgaisrinės apsaugos sunkiasvorei technikai. Tai itin aktualu, kadangi šio pusiasalio miškai ne kartą nukentėjo nuo gaisrų.
„Kalbėkime atvirai: Neringos tako būklė buvo kritinė, ir klausimas buvo ne apie patogumą, bet žmonių saugumą. Padarėme tai, ką buvome pažadėję: šiandien jau rekonstruota 13,5 km ilgio Neringos tako dalis, o startavę šį rudenį likusį 22,3 km ilgio ruožą planuojame atnaujinti iki 2024 m. vasaros. Tai – dešimtmečius laukta rekonstrukcija, po kurios per vaizdingąjį Kuršių nerijos regioninį parką besidriekiantis takas taps, ko gero, geriausia trasa visoje Lietuvoje“, – renginio metu kalbėjo susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Rekonstruotas ir visuomenei šiandien atvertas tako ruožas sutampa su tarptautinių dviračių trasų „EuroVelo 10“ (Baltijos jūros trasa) ir „EuroVelo 13“ (Geležinės uždangos takas) atkarpomis, todėl manoma, kad įsibėgėjanti rekonstrukcija svariai prisidės prie tarptautinio ekologiško turizmo skatinimo.
Kapitalinę 13,5 km tako rekonstrukciją vykdė statybų bendrovė „YIT Lietuva“. Bendra projekto sutarčių vertė – 5,8 mln. Eur.
Pasak Lietuvos automobilių kelių direkcijos generalinio direktoriaus Mariaus Švaikausko, šio tako pirmosios dalies sutvarkymas – gera žinia dviratininkų, poilsiautojų, turistų bendruomenėms, kuriant patogią ir saugią, darnų judumą skatinančią infrastruktūrą.
Sparčiai atnaujinamas Smiltynę su Nida jungiantis takas, pasak Neringos savivaldybės mero Dariaus Jasaičio, paskatins gamtiniu požiūriu unikalų Lietuvos pusiasalį iš naujo atrasti ir pažinti naudojantis ekologišku dviračių transportu ir prisidės prie vietovės patrauklumo didinimo.
„Dviračių tako kelionė rekonstrukcijos link užtruko, tačiau šiandien matomas rezultatas ypač džiugina. Priminsiu, kad prieš kelerius metus takas buvo teisiškai dingęs, tačiau galų gale ne tik atsirado, bet ir sulaukė tinkamo dėmesio. Šios rekonstrukcijos laukė ne tik Neringos gyventojai – tai tarptautinės reikšmės įvykis. Sutvarkytas takas kurs platesnes ir saugesnes galimybes aktyviam poilsiui gamtoje, sudarys geresnes sąlygas tarnyboms rūpintis Kuršių nerijos miškais ir, žinoma, skatins automobilį iškeisti į dviratį. Neringos bendruomenės vardu nuoširdžiai dėkoju Susisiekimo ministerijai ir Lietuvos automobilių kelių direkcijai. Be galo džiaugiamės ir viliamės greitai sulaukti tolesnės dviračių tako rekonstrukcijos“, – teigė Neringos savivaldybės meras D. Jasaitis.
Bendras tako Smiltynė–Nida ilgis yra apie 50 km. Didžioji jo dalis, beveik 36 km nuo Smiltynės iki Preilos, priklauso AB Lietuvos automobilių kelių direkcijai, likusi dalis – Neringos savivaldybei.
Visuomenei jau atvėrus pirmąją 13,5 km ilgio atkarpą, darbai dar šiemet persikels į 15,6 km ilgio ruožą, pro Juodkrantę vedantį Pervalkos link. Lygiagrečiai bus tvarkoma 6,7 km ilgio tako dalis ties Pervalka bei takai palei kelius nuo Pervalkos ir Preilos jūros link. Neringos savivaldybei priklausantis tako ruožas nuo Pervalkos iki Nidos – geros būklės ir eksploatuoti yra tinkamas.
Istorinis Kuršių nerijos pėsčiųjų ir dviračių takas buvo tiesiamas keliais etapais. Ruožas nuo Pervalkos gyvenvietės iki Pervalkos paplūdimio įrengtas dar 1978 m. Dalimis lipdytas takas sulaukdavo tik būtinojo remonto ir rekonstruojamas nebuvo.