Pasaulinė statybų pramonė atsakinga už beveik 40 proc. išmetamo CO2 kiekio, o tai reiškia, kad,siekiant tvarios ateities, šiam sektoriui tenka labai svarbus vaidmuo. Įspūdingas miestų plėtros tempas, augančios statybos taip pat kelia didelę grėsmę aplinkai. Todėl statybų pramonės lyderiai turi atsakingai formuoti savo strategiją, siekti aukštų tvarumo tikslų.
Lyderystė tvarumo srityje yra viena pagrindinių visame pasaulyje dirbančio „Henkel“ koncerno ir jam priklausančio gamintojo „Ceresit“ vertybių. Trys pagrindiniai tvarumo iššūkiai, kuriuos įgyvendina „Ceresit“, yra kuo mažesnė įtaka pasaulinei klimato kaitai, plastiko atliekų mažinimasir vargingai gyvenančių žmonių sąlygų gerinimas.
Būdamas tvarumo lyderiu, „Ceresit“ siekia būti ir naujų sprendimų vizionieriumi, nuolat ir atsakingai formuoti savo gamybą atsižvelgdamas į tvarumo tikslus. Siekiama, kad tvarumas apimtų visą įmonės veiklą, kad juo būtų grindžiama ne tik iki 2030-ųjų užsibrėžta tvarumo strategija, bet ir ateinančių 20 metų tikslai, pavyzdžiui, kuo mažesnėmis sąnaudomis patrigubinti bendrovės produktyvumą, įvertinant ir tai, kad gamtos išteklių paklausa didėja, tačiau jų pačių mažėja. „Ceresit“ nuolat optimizuoja technologinių procesų energijos ir vandens suvartojimą, mažina žaliavų atliekų kiekį, kartumažėja ir viso gamybos ciklo CO2 išlakos.
Pirmasis strateginis tikslas – CO2 išlakų mažinimas
Svarbiausi koncerno „Henkel“ ir gamintojo „Ceresit“ CO2 mažinimo tikslai yra šie:
* iki 2030 m. tapti klimatui neutraliu gamintoju;
* sumažinti žaliavų gavybos ir gamybos anglies dioksido pėdsaką;
* remti ir skatinti namų savininkus mažinti eksploatuojant pastatus išmetamo CO2 kiekį ir taupyti energiją.
Specialūs „Ceresit“ sprendimai, pavyzdžiui, išorinės fasadų šilumos izoliacijos sistemos, suteikia galimybę pastato naudotojams taupyti energijos išteklius ir aktyviai prisidėti prie aplinkos apsaugos.
„Ceresit“ jau 33 proc. sumažino Vidurio ir Rytų Europos šalyse įsikūrusių savo gamyklų CO2 išlakas(skaičiuojant vienai tonai produkcijos tenkantį CO2), o šiuo metu pirmą kartą pertvarko veikiančią gamyklą taip, kad ji taptų neutrali anglies dioksido atžvilgiu. Ši pertvarka per ateinančius 10 metų leis4900 tonų sumažinti CO2 išlakas, be to, gamykla elektros tinklams tieks atsinaujinančių šaltinių elektros energiją.
Platus „Henkel“ prekės ženklo „Ceresit“ fasadų izoliacijos asortimentas skirtas išorinėms termoizoliacinėms kompozitinėms sistemoms ETICS, aukštos kokybės puikiai suderintas sisteminis sprendimas WINTEQ, apimantis sandarinimo folijas, putas, klijus, siūlių užpildus ir kt., reikšmingaisumažina pastato energijos sąnaudas ir išlaidas, užtikrina komfortišką ir subalansuotą temperatūrą namo viduje, padidina jo rinkos vertę ir saugo aplinką. ETICS ir WINTEQ fasado sistemų termoizoliaciniai gaminiai leido klientams Vidurio ir Rytų Europos šalyse sumažinti CO2 išlakas apie 5,85 mln. metrinių tonų per metus. Be to, iki 40–50 proc. buvo sumažintas pastatų energijos suvartojimas, kartu ir eksploatacijos išlaidos.
Vėsiojo stogo sprendimai leido šiltesnių kraštų gyventojams sumažinti vėsinimo poreikius, nes vėsusisstogas atspindi 87 proc. daugiau saulės šviesos ir sugeria mažiau šilumos nei standartinis stogas.
Svarbus strateginis tikslas – atliekų mažinimas
Atliekų mažinimo srityje „Henkel“ siekia šių pagrindinių tikslų:
* užtikrinti, kad pakuotės būtų perdirbamos arba pakartotinai naudojamos;
* didinti perdirbamo plastiko dalį pakuotėse;
* mažinti bendrą atliekų kiekį bendrovės gamyklose.
Vykdydama atliekų mažinimo programą „Ceresit“ sukūrė „ECO bucket“ – revoliucinę CE 40 produktųpakuotę, pagamintą iš 50 proc. perdirbto plastiko, homogeninės medžiagos, užtikrinančios 100 proc. pakuotės perdirbamumą. Plonesnės pakuotės sienelės leido sumažinti jai reikalingų žaliavų kiekį irpačios pakuotės svorį. Be to, šią pakuotę galima naudoti pakartotinai.
Įspūdinga tai, kad nuo 2010 m. „Henkel“ priklausančiose Vidurio ir Rytų Europos gamyklose, gaminančiose „Ceresit“ produkciją, pavyko net 73 proc. sumažinti atliekų kiekį (kg atliekų / tonai pagamintos produkcijos).
Saugių namų strategija
Koncerno „Henkel“ strategija „Saugūs namai“ kelia tris tikslus:
* suteikti saugų būstą šeimoms, kurioms jo reikia;
* kurti gaminius, į aplinką išmetančius labai mažai teršalų;
* sumažinti kenksmingų medžiagų kiekį.
Vykdydama savanorišką programą „Sveiki atvykę į namus“ („Welcome Home“), „Ceresit“ remiapagalbos reikalaujančias šeimas tiek atnaujindama, tiek statydama namus, mokyklas ir ištisus kvartalus. Pirmasis toks savanorystės projektas „Welcome Home“ įgyvendintas 2016 metais. Nuo to laiko savanorystės veikla labai išsiplėtė:
* įgyvendintas 21 projektas 13-oje šalių;
* šiuose projektuose dalyvavo daugiau nei 450 „Henkel“ darbuotojų;
* keli tūkstančiai šeimų visame pasaulyje džiaugiasi geresniais būstais, kuriuos pakeitė „Henkel“renovacijos ir statybos darbai.
Siekdamas vystyti naujas technologijas ir kartu užtikrinti skaidrumą ir saugą visoje gamybos grandinėje, gamintojas „Ceresit“ aktyviai nustato ir keičia gaminiuose esančias kenksmingas medžiagas. „Ceresit“ gaminiams suteiktas EC 1 sertifikatas rodo, kad šie gaminiai neturi neigiamo poveikio patalpų oro kokybei – vienam pagrindinių namų saugumo aspektų.