Betranšėjų technologijų svarba urbanizuotose teritorijose

Betranšėjų technologijų svarba urbanizuotose teritorijose

Užsienio šalyse tankiai apgyvendintuose miestuose ir miesteliuose savivaldybės labai retais atvejais išduoda leidimus vykdyti darbus atviruoju būdu, rūpindamosi savo miestelėnų gerove. Šios technologijos tampa nepamainomos, kai tiesiant inžinerinius tinklus užmiestyje ar kaimiškosiose vietovėse reikia įveikti įvairias gamtines kliūtis, automagistrales ar geležinkelius.

Efektyvus betranšėjų technologijų naudojimas ir populiarumas priklauso nuo to, ar statybos kompanijos moka taikyti atitinkamus metodus, taip pat nuo profesionalių projektuotojų, gebančių parengti kokybiškus projektus, įvairių medžiagų tiekėjų, užtikrinančių įgyvendinto projekto ilgaamžiškumą. Tačiau tiek pat svarbu, kad šių technologijų naudą suprastų savivaldybių, kitų valdžios institucijų ir valstybės įmonių vadovai, privatusis verslas. Tuo tikslu ir pati asociacija bei jos nariai savo veikla ir įspūdingais darbais skatina tokį požiūrį.

Nėra tikslios statistikos, tačiau Vakarų Europoje tiems patiems uždaviniams spręsti betranšėjės technologijos naudojamos dažniau nei Lietuvoje. Mūsų šalyje turbūt istoriškai buvo susiklosčiusios sąlygos dažniau naudoti atvirojo kasimo metodą. Tačiau neabejojama, kad ateityje, siekiant spartesnio ir efektyvesnio darbų įgyvendinimo, rūpinantis gyventojų patogumu, kuris užtikrintų minimalų jų įprasto gyvenimo ritmo sutrikdymą, betranšėjės technologijos taps prioritetinės.

Jos tikrai nėra naujovė Lietuvoje. Per 2007–2013 metų Europos Sąjungos fondų finansavimo laikotarpį buvo atlikta labai daug inžinerinės infrastruktūros įrengimo, atnaujinimo darbų. Nemaža dalis, pavyzdžiui, vandentiekio ir nuotekų tinklų tiesimo darbų buvo atlikta naudojant betranšėjes technologijas. Nutiestų komunikacijų ilgis jau siekia tūkstančius kilometrų.

Šios technologijos paspartina ir palengvina darbo procesą, tačiau ne visuomet jų pritaikymas yra paprastas, kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Visuomet egzistuoja rizika – o kaip seksis po žeme? Mūsų šalies teritorijoje dominuoja ledyninės kilmės gruntas: smėlis, žvyras, molis, priemolis kartu su rieduliais. Jeigu trasoje pasitaiko didesnių riedulių, darbai gali užtrukti kiek ilgiau, negu numatyta. Tačiau ne vienus metus betranšėjų technologijų darbus atliekančios įmonės turi pakankamai patirties ir gali susitvarkyti su iškilusiomis kliūtimis.

 

Įgyvendinta įspūdingų projektų

Lietuvos betranšėjų technologijų asociacija, vienijanti statybos, projektavimo ir medžiagas tiekiančias kompanijas, yra tarptautinės asociacijos ISTT narė. Tai leidžia mūsų įmonėms žengti koja kojon su pasaulinėmis tendencijomis, susipažinti su naujausiomis technologijomis, kitų šalių patirtimi.

„Mes siekiame pristatyti visuomenei, institucijoms ir organizacijoms betranšėjes technologijas, jų teikiamą naudą ir privalumus, tobulinti normatyvinę bazę, užtikrinančią darbų kokybę, nuolat atnaujinti žinias ir kelti šios srities specialistų kompetenciją. Visa tai reikalinga pagrindiniam tikslui – pasitelkus modernias inžinerines technologijas kurti Lietuvos gyventojams geresnę gyvenimo kokybę, netrikdant įprastinio ritmo“, – teigė Lietuvos betranšėjų technologijų asociacijos vadovas A. Abromavičius.

Statybų kompanijos, norinčios atlikti betranšėjus darbus, turi gauti tai patvirtinantį veiklos atestatą. Lietuvoje įmonių, galinčių atlikti didesnės apimties betranšėjus darbus, nėra daug.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

Susiję straipsniai
Susiję straipsniai