• tikkurila
  • ruukki
  • ruukki
  • tikkurila

Automobilių spūstims mažinti – Europos didmiesčių patirtis

2015 sausio 8 d.

Klaipėdoje imtasi pažangių priemonių vienai opiausių didmiesčių transporto problemų spręsti. Šiaurinėje uostamiesčio dalyje, šalia ligonių miestelio, įrengtas pirmasis Lietuvoje keleivių persodinimo terminalas, tikimasi, taps veiksmingu žingsniu automobilių spūstims centrinėje miesto dalyje mažinti.

Leidimas – autobuso bilietas

Naujojo kombinuotų kelionių jungties (KKJ) komplekso veikimo principas paprastas – iš priemiesčių atvykę gyventojai galės palikti savo automobilius ar dviračius, persėsti į viešąjį transportą ir juo pasiekti norimą Klaipėdos vietą.

Kol kas šiame terminale įrengtos 42 automobilių statymo vietos, taip pat 30 antžeminių dviračių vietų ir specialus dvivietis saugaus dviračių laikymo konteineris. Artimiausiais mėnesiais planuojama pastatyti dar 4 tokius konteinerius bei 2 vietas elektromobiliams statyti ir įkrauti.

Automobilių stovėjimo aikštelės užkardą vairuotojai galės atidaryti prie nuskaitymo įrenginio priglaudę galiojantį elektroninį miesto autobuso bilietą. Ilgainiui neturintieji tokios kortelės galės susimokėti grynaisiais, o kvitas sykiu bus ir popierinis vienos paros bilietas važiuoti visais miesto autobusais.

Viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius Gintaras Neniškis neneigė, kad projektuojant pirmąjį mieste ir šalyje keleivių persodinimo terminalą buvo semiamasi patirties, kaip tokios sistemos veikia panašaus dydžio Europos miestuose, taip pat buvo remtasi Susisiekimo ministerijos atlikta vadinamųjų „park and ride“ terminalų Lietuvoje galimybių studija.

Startui – problemiškiausia vieta

„Galbūt tos 42 automobilių stovėjimo vietos kai kam ir atrodo niekingai mažai, tačiau nedidelės, jaukios aikštelės yra patrauklesnės, populiaresnės, ypač kalbant apie tokio dydžio miestus kaip Klaipėda. Ilgainiui, jei bus poreikis, bus galima šią aikštelę, taip pat dviračių konteinerių infrastruktūrą plėsti“, – aiškino G. Neniškis.

Anot pašnekovo, tam, kad tokie objektai realiai veiktų, turi būti numatyta nemažai funkcinių priežasčių, užtikrinta patraukli viešojo transporto infrastruktūra. Pirmoji KKJ įrengta problemiškiausioje miesto dalyje. Apskaičiuota, kad šiaurine kryptimi į Klaipėdą ne sezono metu darbo dieną atvyksta ir iš jos išvyksta apie 25 tūkst. automobilių – jie teršia aplinką, sukelia spūsčių, blogina miestiečių gyvenimo kokybę.

„Klaipėdos keleivinio transporto“ vadovo G. Neniškio teigimu, formaliai keleivių persėdimo terminalas ties ligoninių miesteliu veikė ir iki šiol, nes iš šios vietos patogiai ir operatyviai galima pasiekti pagrindines miesto transporto ašis – Šilutės plentą, Taikos prospektą bei Minijos gatvę.

„Iš dalies ši sistema funkcionavo ir anksčiau, žmonės čia pasistatydavo automobilius ir persėsdavo į miesto transportą. Mes tiesiog užtikrinome geresnes sąlygas ir siekiame, kad šiuo terminalu naudotųsi kuo daugiau asmenų“, – aiškino specialistas.

Sulaukė ne tik pagyrų

Vos prieš kelias savaites viešai pristatytas objektas sulaukė ir prieštaringų vertinimų. Uostamiesčio savivaldybės tarybos Strateginės plėtros komiteto pirmininkas Artūras Razbadauskas, nepatingėjęs atlikti nedidelį tyrimą, intensyviausiu dienos metu – rytais ir popietėmis – aikštelėje užfiksavo vos po du tris automobilius.

    Komentarai

    Nemokami mokymai architektams ir inžinieriams
    statyba ir architektura
    archicad