ARCHBOOK RĖMĖJAI:

„Melsoft Games” biuras

‎‎

Organiškas antrasis „Melsoft“ biuras suprojektuotas tarsi naujų žaidimo žemėlapio fragmentų atrakinimas: giminingoje estetikoje išlaikytose erdvėse atsiranda jau iš pirmo interjero atpažįstamos temos, bet ir naujos funkcijos ar keisti objektai. Abu biurai atsidūrė po vienu verslo centro „K29“ stogu. 

Interjero naratyvas

Pagrindinis šio projekto naratyvas – erdvės organizavimas ieškojimo ir atradimų (map of quest) principu. Naujame biure atsirado „bundantys milžinai“: simetriškai priešingose elipsės plano pusėse išdėstytos neformalios darbo vietos ir bendruomenės susitikimų erdvės. „Milžinai“ tūriškai ir akustiškai atskirti nuo likusio darbinio šurmulio, atsukti į miesto panoramą – darbo dienos pradžioje juos žadina ryto saulė.  

Neutralios darbo zonos atsveria žaismingus ir stirpiai vizualius objektus. Naujo biuro planas yra tankesnis, jį į kameriškesnes erdves skaido kabinetų, kambarių tūriai. Šis sprendimas leidžia geriau organizuoti vidinę darbo struktūrą, atsiliepti tiek į didesnių ar mažesnių komandų, tiek į pavienio dabuotojo poreikius. Pasiekta atvirų ir uždarų zonų pusiausvyra: atvirame plane išdėstytos darbo vietos pridengiamos objektais, sukuriant uždaros erdvės be durų efektą. Nuo šurmulio ir pašalinių garsų apsaugo „minkšti ežiukai“: geltonos spalvos kūginiu porolonu aptrauktos kabinetų sienos. Jos tarsi gyvos – spygliuota tekstūra sąveikaudama su saulės šviesa virsta šešėlių teatru. 

Darbo erdvės neutrali spalvų paletė ir pragmatiški dizaino sprendimai turi dar vieną tikslą – sulieti biurą su pastato estetika, minimalizuoti vizualinį triukšmą, kuris galėtų kilti padauginus „keistų objektų“, spalvų ar tekstūrų. Biuro planas tarsi tuščia drobė, pildoma naujomis intervencijomis su minimaliais esamos struktūros ar apdailos pakeitimais. 

Apie 50 procentų ofiso erdvių yra atviros. Viena didžiausių atviro plano biuro problemų – akustikos suvaldumas, todėl buvo nuspręsta naujadarius komponuoti naudojant minkštas tekstūras, gerai garsą sugeriančias medžiagas. Be to, interjero autorių nuomone, minkštų objektų naudojimas kuria malosnesnę taktilinę patirtį didelėje darbo erdvėje. Biure naudojama spalvinė gama taip pat neatsitiktinė: įvairūs geltonos, alyvinės ir violetinės spalvos plėmai atspindi įmonės vizualinį identitetą.

Keistesni objektai

Antrame biure turėjo atsirasti kelios naujos funkcijos – joms buvo sukurti unikalūs „keisti objektai“. Jau minėtas „bundantis milžinas“ tai visų pirma erdvė suburti visą ofiso bendruomenę pasitarimams, pristatymams ar korporatyviniams klausimams spręsti. Tačiau salė, kai nėra naudojama pagal poreikį, gali tapti alternatyvia darbo ar poilsio erdve: atsisukęs nuo visos biuro erdvės, objektas žvelgia pro langą, leidžia grožėtis Konstitucijos prospekto panorama, o jo medžiagiškumas užtikrina akustinį komfortą. „Šiandieniniame ofise yra svarbu turėti ne vien darbo stalą, bet ir erdvę, kur galima nueiti su asmeniniu kompiuteriu ir nuo visko atsiplėšti“ – priduria architektė. 

Biure yra įrengtas nedidelis vaikų kambarys: čia galima žaisti laukiant tėvų, ruošti namų darbus. Į naują erdvę atkeliauja keli baldai iš pirmo interjero, pavyzdžiui minkšta poilsio erdvė, „ola“, įrengta vienoje iš sienų. Šypsenos formos angoje įtaisytas įstiklinimas, kad vaikai būtų geriau matomi iš visų pusių. 

Susitikimo erdvės įrengtos neformaliai: vietoje tradicinių stalų ir kėdžių čia atsirado minkšta „kopa“. Nepabijota tiesioginių užuominų į žaidimo įkvėptą jūros ir salos įvaizdį: sienos ir lubos padengtos mėlynu veltiniu, erdvę užpildo didžiulis, minkštas, kopos pavidalo čiužinys, pakabinti debesų formos šviestuvai.

Nestandartiškai įrengtas ir pasitarimų kambarys, užsitarnavęs kodinį pavadinimą „baseinas“. Jame ant lubų kabo interpretuotos plaukimo lazdos – ironiška nuoroda į ilgų posėdžių pasėkmes, kai mintyse paskendęs protas šaukiasi pagalbos ir norisi “išplaukti” iš pasitarimo.Biure įrengta ir didelė virtuvė, modeliuojama oazės principu. Panaši, tik žymiai mažesnė virtuvė buvo įkomponuota ir į pirmą „Melsoft“ ofisą, todėl ši erdvė, galinti aptarnauti didesnį kiekį žmonių, įgavo kavinės formatą.