Blog

Abiturientai projektavo povandeninius miestus

Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Fundamentinių mokslų fakultetas toliau tęsią bendradarbiavimą su  VGTU inžinerijos licėjumi. Šį kartą VGTU Inžinerinės grafikos lektorius Edgaras Timinskas kartu su 12 klasės mokinių grupėmis trečią kartą organizavo užsiėmimus, kurių metu buvo kuriamas virtualus miestas po vandeniu. Šių veiklų metu siekiama supažindinti moksleivius su projektavimo technika ir metodais bei praktiškai įtvirtinti žinias sukuriant virtualų miestą. 

Pirmiausia mokiniai turėjo pasidalinti grupėmis ir išanalizuoti, kokie statiniai mieste yra svarbūs. Kiekviena komanda išsirinko po vieną statinį. Mokiniai detaliai aprašė statinio paskirtį, formą, rado panašių pastatų atitikmenis Lietuvoje bei svetur. Iš atliktos analizės išsirinkę labiausiai patikusį pavyzdį, jie pradėjo formuoti skaitmeninį jo modelį. Buvo sukurti eskizai ir pasiruošta statinio modelio projektavimui.

Projektavimui mokiniai pasirinko šiuos statinius: povandeninių laivų remonto dirbtuves, nakvynės namus, klubą, parlamentą, viešbutį, SPA centras, prekybos centrą, plantaciją, kavinę, centrinį parką, stadioną, biurų pastatą su garažais, augalų parduotuvę, kino teatrą, povandeninę elektrinę ir ryšių centrą. Kiekviena komanda turėjo užtikrinti, kad jų kuriami statiniai galėtų funkcionuoti po vandeniu. Kurdami miestą, moksleiviai naudojo naujos karto medžiagas, kurių dar realybėje nėra. Šios naujos medžiagos suteikė galimybę statyti statinius, kurių forma yra neįprasta po vandeniu statomiems statiniams. Šie statiniai gyventojus apsaugo nuo didelio vandens slėgio.

Užsiėmimų metu mokiniai susipažino su profesionalams skirtais skaitmeninės statybos (BIM) projektų rengimo įrankiais ir juos taikydami modeliavo supaprastintą pasirinkto statinio modelį. Šį kartą mokiniai modeliavimui naudojo priemones, kurios veikia internetinėje naršyklėje „Autodesk FormIT“. Tai leido mokiniams nenutrūkstamai dirbti užsiėmimų metu universitete, mokykloje ir namie. Kai kurie mokiniai nusprendė projektus praturtinti žiniomis ir gebėjimais iš ankstesnių užsiėmimų. Projektavimui naudojo Tinkercad, Solidworks, Blender programinius paketus.

Projektuojant statinius, jie ugdė ir komandinio darbo gebėjimus, turėjo užtikrinti, kad visi projekto dalyviai tolygiai prisidėtų prie visų projekto dalių modeliavimo, aiškinamojo rašto ir pristatymo rengimo. Po užsiėmimų visų grupių projektai buvo sujungti į vieną bendrą miesto modelį, taikant Bentely Systems LumenRT įrankius.  Šis bendras miestas buvo perkeltas į virtualią erdvę.

Paskutinio užsiėmimo metu mokiniai apsilankė VGTU „LinkMenų fabriko“ virtualios realybės (VR) laboratorijoje, kur jie susirinkusiems pristatė savo komandos projekto koncepciją ir papasakojo, kaip sekėsi įgyvendinti pasirinkto projekto idėją. Pristatymo metu mokiniai ir mokytojai pasivaikščiojo po virtualų mokinių sukurtą miestą. Projektų vaizdus ir pristatymo akimirkas galite peržiūrėti nuotraukų galerijoje.

    www.jung.lt_3

Parašykite komentarą


Atsiliepimų nėra.