Kaune tarp Nemuno salos ir Žemosios Fredos pradėtos pėsčiųjų ir dviratininkų tilto statybos

Kaune tarp Nemuno salos ir Žemosios Fredos pradėtos pėsčiųjų ir dviratininkų tilto statybos

tarp Nemuno salos ir Zemosios Fredos scaled
Kauno m. savivaldybės nuotr.

Kaune, tarp Nemuno salos bei Žemosios Fredos, greta būsimo M. K. Čiurlionio koncertų centro, statoma 258 metrų ilgio ir bemaž 6 m pločio jungtis pėstiesiems ir dviratininkams. Pasak rangovų, tilto statybai prireiks apie 6,5 tūkst. tonų betono.

Inžineriniams iššūkiams pasiruošta

Tarp Nemuno salos ir Žemosios Fredos tiltą pėstiesiems bei dviratininkams stato AB „Kauno tiltai“. Bendrovės generalinis direktorius Aldas Rusevičius neslėpė, kad statinio konstrukcija – pakankamai sudėtinga. Tačiau visiems iššūkiams pasiruošta, rašoma savivaldybės pranešime žiniasklaidai.

„Statinio atramos bus įrengiamos tik pakrančių ribose, todėl vidurinės tilto dalies konstrukcijos įrengimas virš upės vagos reikalaus ir aukštų kompetencijų, ir maksimalaus preciziškumo. Galiu patikinti, kad bendrovės „Kauno tiltai“ tiltininkai, inžinieriai bei statybininkai yra patyrę savo sričių specialistai, todėl procesai eisis sklandžiai. Daug pasako faktas, kad iki šiol esame pastatę 4 tiltus į Nemuno salą.

Kiekvienas upę turintis miestas stengiasi ją paversti miesto dalimi. Londone, Paryžiuje ir kituose Europos miestuose galima pamatyti daug tiltų. Visi žinome, koks tai patogumas, kaip integruojami pėstieji, transportas. Kaunas yra unikalus miestas. Turime dvi upes, salą. Tačiau pačių tiltų turime dar kiek per mažai. Tiltų statybos laikotarpis miestą padarys patrauklesnį gyventojams, verslui, turistams“, – neabejojo rangovų įmonės vadovas.

Abipus Nemuno jau suformuotos laikinos krantinės, skirtos tarpinėms atramoms įrengti ir plieninei perdangai montuoti. Lygiagrečiai baigiamas rekonstruoti buitinių nuotekų šalinimo kolektorius kairiajame krante.

Tiltui pastatyti iš viso bus sunaudota 462 tonos spraustasienės. Vien gelžbetoniniams poliams prireiks beveik 2116 tonų betono ir 62 tonų metalo. Atramoms įrengti numatyta 4291 tona betono. Plieninei tilto perdangai bus panaudota 814 tonų metalo, o po konstrukcijomis – 1600 tonų skaldos.

Atsivers vaizdingos panoramos

Tiltą iš salos į kairįjį Nemuno krantą suprojektavo įmonė „TEC Infrastructure“ ir KILD architektų komanda, atstovaujama architektų Petro Išoros, Ivane Ksnelashvili ir Dominyko Daunio. Pirminiai sprendiniai pateikti dar 2018 metais. Jie vėliau koreguoti – optimizuoti statybos kaštai.

Pasak architektūrinės projekto dalies vadovo P. Išoros, tiltas sukurtas be atramų upėje, todėl unikaliai peržengs plačią Nemuno vagą ir atvers nuostabias Kauno senamiesčio panoramas: „Abu​ tiltų projektai veiks ansambliškai – praplės viešąsias erdves. Naujuoju tiltu upę bus galima ne tik pereiti, bet ir prie jos priartėti, leisti laisvalaikį.“

Architektas priminė, kad pėstiesiems ir dviratininkams skirtas naujasis statinys sudarys vientisą jungtį su prieš kelerius metus pastatytu mažesniuoju tiltu ties I. Kanto gatve ir vadinamaisiais Ugniagesių rūmais. Numatyta panašių motyvų turėklų sistema, „lengvumo“ įspūdį kurianti šviesios spalvos metalinė konstrukcija.

Tokie sprendimai neužgoš miesto peizažo tiek žvelgiant nuo krantų, tiek ir iš upės – atsivers 360 laipsnių Kauno panoramos.

tiltas tarp Nemuno salos ir Zemosios Fredos scaled

Studijos KILD vizualizacija

Stipriai pagerins susisiekimą

Naujasis tiltas ypač pasitarnaus keliaujantiems į jaukų, naujai atgijusį Nemuno salos parką bei ten esančius traukos centrus. Planuojama, kad jau šį rudenį greta „Žalgirio“ arenos ir vandens sporto centro duris atvers pirmasis šalyje Mokslo ir inovacijų centras „Mokslo sala“. Pernai atnaujinta ir visa aplinka – sutvarkyti želdiniai, įrengti nauji takai, sporto aikštelės, apšvietimas. Greta H. ir O. Minkovskių gatvės ruošiamasi M. K. Čiurlionio koncertų centro statyboms.

Tiltų jungtis papildys naujomis spalvomis nušvitusią „gaisrininkų tuneliu“ pramintą požeminę pėsčiųjų perėją po Karaliaus Mindaugo prospektu, tad kelerių metų perspektyvoje susisiekimas su Žemąja Freda iš miesto centro taps kur kas patogesnis ir greitesnis.

Naujasis pėsčiųjų ir dviratininkų tiltas taps šeštąja Nemuno upės ir salos krantus jungiančia susisiekimo arterija. Tačiau tai bus pati pirmoji, vedanti Žemosios Fredos ir Aleksoto link. Iki šiol sala pasiekiama tik iš Karaliaus Mindaugo prospekto – tiltais ties Karmelitų bažnyčia, A. Mickevičiaus, S. Daukanto, Maironio ir I. Kanto gatvėmis.

Temos: Kauno tiltai, KILD, TEC Infrastructure, tiltas tarp Nemuno salos ir Žemosios Fredos

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

Susiję straipsniai
Susiję straipsniai