Inžinerinės Laisvės alėjos arterijos paklotos netrukdant įprasto gatvės ritmo

Inžinerinės Laisvės alėjos arterijos paklotos netrukdant įprasto gatvės ritmo

Laisves aleja dronas originalus dydis 24
Leono Garbačiausko nuotr.

Laisvės alėjos projekto architektas Šarūnas Kiaunė pabrėžia didžiulę svarbą ir dėmesį, skirtą inžinerinių komunikacijų rekonstrukcijos darbams techniniame projekte. Nors šie darbai mažai matomi praeivių akims, jie yra vienas esminių gatvės funkcinių elementų, kuriančių lankytojų patirtį. Pradedant pirmuoju ir baigiant ketvirtuoju projekto etapais, Laisvės alėją paversti dar patrauklesne erdve padėjo įmonė UAB „Autokausta“, kuri atliko inžinerinių tinklų ir gatvės dangos įrengimo darbus.

UAB „Autokausta“ yra viena lyderių Lietuvoje, teikianti plataus spektro statybos paslaugas, jos sritis – kelių tiesimas, betono ir metalo konstrukcijų gamyba, projektavimas. Įmonė turi sukaupusi daugiametę patirtį atlikdama tiek gyvenamųjų ir negyvenamųjų bei pramoninių pastatų, inžinerinių statinių, tinklų, elektroninių ryšių infrastruktūros, tiek kultūros paveldo objektų bei kitų ypatingosios paskirties statinių statybos darbus. Dėl turimos ilgametės patirties ir profesionalumo UAB „Autokausta“ komandai buvo patikėti ir Kauno širdies – Laisvės alėjos rekonstrukciniai darbai. Šiame projekte įmonė įrengė požemines komunikacijas, paklojo pagrindus, atliko baigiamuosius granitinės dangos klojimo darbus. Taip pat gyventojų ir miesto svečių patogumui buvo įrengtos saugios interaktyvios vaikų žaidimo aikštelės, poilsio zonos. Laisvės alėja tapo traukos centru.

Pagrindiniu iššūkiu tapo pati projekto vieta. Uždaryti Laisvės alėjos atliekant darbus nebuvo galimybės, todėl UAB „Autokausta“ komandai teko atsižvelgti ir į pėsčiųjų interesus, ir į vietos gyventojų pageidavimus, o ypač – kuo mažiau sutrukdyti čia veikiančiam verslui: parduotuvėms, kavinėms, barams. Būtent todėl įmonė pirmiausia darbus pradėjo vykdyti vidurinėje Laisvės alėjos dalyje, kad alėjos kraštai būtų laisvi, o žmonėms ir aptarnaujančiam personalui būtų užtikrintas saugus praėjimas ir pravažiavimas į parduotuves bei namus. Vėliau buvo pereita prie alėjos pakraščių, išlygintas gruntas, tiesiamas vandentiekis, keičiamos komunikacijos ir kartu pėstiesiems užtikrinta galimybė praeiti vidurine alėjos dalimi. Tam, kad būtų pasiekti kompromisai, įmonės darbininkai neatsisakė dirbti lankstesniu darbo grafiku ir organizuoti darbus taip, kad būtų kuo mažiau trukdoma įprastam Laisvės alėjos gyvenimui.

Tiek UAB „Autokausta“, tiek Kauno miesto savivaldybė su projekto architektu Š. Kiaune rūpinosi aukšta darbų kokybe. Klojamos granito plokštės buvo perduotos tirti nepriklausomoms laboratorijoms, kur buvo įvertintas jų stiprumas ir atsparumas išorinėms sąlygoms. Kokybė, profesionalumas, palankumas aplinkai ir saugus darbas – esminiai įmonės darbo principai. Turėdami didelį specialistų būrį (daugiau nei 700 darbuotojų), apie 360 vnt. įvairios statybinės sunkiosios technikos, betono, asfaltbetonio gamyklas ir sukauptą patirtį, UAB „Autokausta“ dėjo visas pastangas dirbti taip, kad jų atlikti darbai nereikalautų atnaujinimų bent kelis dešimtmečius.

UAB „Autokausta“   

www.autokausta.lt

PARTNERIO TURINYS

Temos: Autokausta, Laisvės alėja, Rekonstrukcija

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

Susiję straipsniai
Susiję straipsniai