Trakų autobusų stoties rekonstrukcijos sumanytojai gina savo planus

Trakų autobusų stoties rekonstrukcijos sumanytojai gina savo planus

Trakų autobusų stoties rekonstrukcijos
Trakų autobusų stotis.

Trakiškiams nerimaujant dėl artimausiu laiku numatytos autobusų stoties rekonstrukcijos užmojų, savo poziciją ir projekto privalumus skuba pristatyti bendrovės „Trastas“ atstovai. Įmonė tapo lėšų tokiam projektui neradusios miesto savivaldybės gelbėtoju – mainais į teisę naudotis valstybine žeme ketina investuoti į šį projektą apie 3 mln. eurų.

„Trakų kaip kultūrinės istorinės vietovės įvaizdis yra išties stiprus ir patrauklus tiek Lietuvos gyventojams, tiek svečiams iš svetur. Per metus vien į Trakų pilį atvyksta apie 350 tūkst. lankytojų, o realus pačiame mieste apsilankančiųjų srautas yra dar didesnis. Tad autobusų stotis – svarbi miesto infrastruktūros ir reprezentacinė dalis. Neabejojame, jog naujasis stoties pastatų kompleksas ne tik atnaujins įvažiavimo į Trakus „vartus“, bus patogesnis vietos gyventojams ir svečiams, bet ir paskatins aktyvesnį turizmą viešuoju transportu“, – teigia Trakų rajono savivaldybės merė Edita Rudelienė.

Rekonstravus senąją Trakų autobusų stotį, kurios pastatai statyti dar 1987 metais, naujų pastatų komplekso bendras plotas sudarys apie 2 tūkst. kv. metrų. Stotyje bus įrengta patogi keleivių laukimo zona, parduotuvė, kavinė, sukurta erdvė smulkiojo verslo prekybai ir paslaugoms, įsikurs Trakų informacijos centras ir dviračių nuomos punktas. 72 vietų automobilių parkavimo aikštelėje suplanuotos ir elektromobilių įkrovimo vietos.

Projekto vizual.
Projekto vizual.

„Imdamiesi šio projekto didelį dėmesį skyrėme teritorijos tyrimams, projektuojamo pastato stilistikai ir situacijos analizei. Nors statiniai ir nepatenka į Nekilnojamų kultūros vertybių apibrėžtos teritorijos ribas, tačiau specialiai mūsų užsakymu buvo atliktas ir žvalgomasis archeologinis tyrimas. Gautos išvados patvirtino, jog kultūrinio sluoksnio tyrimų vietose neaptikta. Architektūrinis Justino Žalio sprendimas buvo pasirinktas dėl pastatų komplekso darnios sąsajos su Trakų urbanistiniu ir gamtos peizažu: pasažo fasadas atkartoja ežero krantus, jis bus apsodintas smilgomis, o dalis stogo apželdinta žole“, – projektą pristato bendrovės „Trastas“ direktorius, buvęs VP dešimtuko narys, verslininkas Darius Nedzinskas.

Žadama, kad įgyvendinus projektą mieste bus sukurta bent 50 naujų darbo vietų, sutvarkytos įvažiavimo į Trakus prieigos, o infrastruktūros plėtrai suteikiama 100 tūkst. eurų finansinė parama. Ši parama bus panaudota greta komplekso esančiai kalvai ir teritorijai iki tako prie ežero sutvarkyti. Įgyvendinusi projektą bendrovė „Trastas“ autobusų stoties nuosavybės teises ir valdymą perduos Trakų savivaldybės įmonei „Trakų autobusai“, o kitą pastato dalį nuomos RIMI dukterinė bendrovė „Hakonlita“.

Numatoma, jog Trakų autobusų stoties rekonstrukcijos darbai galėtų prasidėti šių metų vasarą, o gyventojams ir miesto svečiams stotis būtų atverta po metų – 2018 m. vasarą. Stoties rekonstrukcijos metu greta naujai statomo pastatų komplekso Bernardinų gatvėje numatoma įrengti laikiną autobusų stotelę.

Projekto pristatymas visuomenei vyks kovo 6 dieną 17 val. Trakų rajono savivaldybės didžiojoje salėje (Vytauto g. 33, Trakai).

Temos: Rekonstrukcijos projektas, Trakų autobusų stotis

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

Susiję straipsniai
Susiję straipsniai