Užsitęsusi pandeminė situacija, ypač jos pradžia, kai buvo suduotas didžiausias smūgis turizmo industrijai, taip pat klimato kaita ir besikeičiantys vartotojų poreikiai skatina permąstyti viešbučių svetingumo formatą. Jau matomi esminiai pokyčiai naujausiuose viešbučių projektuose visame pasaulyje, o paskutinės tendencijos buvo pristatytos tarptautinės baldų ir interjero parodos „SuperSalone“ Milane metu.
Tyrime apie rytojaus keliautoją, kurį viešbučių rinkodaros prekės ženklui „Design Hotels“ atliko tendencijų prognozavimo kompanija „The Future Laboratory“, apibūdinamas naujas keliautojo portretas – atsakingas turistas (angl. Promadic Traveler), progresyvus klajoklis, kuriam rūpi planetos likimas. Remiantis tyrimu, jis žino pagrindines pasaulines problemas (klimato kaita, demografinė transformacija, per didelis turizmas, lyčių bei etninė lygybė ir pan.) ir tai, kad pasaulinių prekės ženklų tiražuojama produkcija bei kelionės turi įtakos aplinkos ir socialinėms ekosistemoms. Todėl viešbučių pramonė turės atsižvelgti į šios besiformuojančios tyrinėtojų kategorijos vertybes ir norus, siekdama naujovių, susijusių su paslaugomis, požiūriais ir koncepcijomis.
Išmanusis tvarumas, kuriantis emociją
Jungtinių Tautų reikalavimu dar 2030 metais klimato kaitos padariniai turi būti smarkiai sumažinti, todėl tvarumas taps pagrindine varomąja pokyčių jėga. Platformos „Booking.com“ apklausa apie Z kartos (gimę po 2003 m., ji domisi technologijomis ir ekologija) vartotojus 29 pasaulinėse rinkose atskleidžia, kad 77% jų mano, jog kelionių poveikis gamtai įtakoja jų pasirinkimo tikslą ir yra svarbus veiksnys sprendžiant, kur vykti, o 81% teigia, kad nori svečiuotis žalioje ir ekologiškoje aplinkoje.
[prenumerata mailpoet_form_id=”8″ bg_color=”#b1cbd9″ image_url=”https://sa.lt/wp-content/uploads/2022/01/pastatas.png” intro_text=”Svarbiausios” white_text=”architektūros, interjero ir paveldo” outro_text=”naujienos – nepraleiskite!”]Kartu su viešbučiais, kurie yra toli nuo įprastų masinio turizmo grandinių, matome, kaip atsiranda aukščiausios klasės ekologiniai kurortai, kuriuose harmoningai susilieja gamta ir architektūra. Aukščiausios klasės sąvoką juose visų pirma apibrėžia siūloma patirtis. Vienas iš pavyzdžių – viešbutis „Svart”, suprojektuotas tarptautines pajėgas vienijančios architektų studijos„Snøhetta“, įkurtos Norvegijoje – pirmasis pasaulyje viešbutis, gaminantis daugiau energijos nei sunaudoja, 2022 metais jau atidaromas Norvegijos poliariniame rate. Tradicinės norvegų architektūros įkvėptas pastatas skirtas pritraukti keliautojus, ieškančius neužterštos, ekstremalios gamtos, turėsiantis savo ūkį, švietimo centrą ir dizaino dirbtuves.
[prenumerata mailpoet_form_id=”8″ bg_color=”#b1cbd9″ image_url=”https://sa.lt/wp-content/uploads/2022/01/pastatas.png” intro_text=”Svarbiausios” white_text=”architektūros, interjero ir paveldo” outro_text=”naujienos – nepraleiskite!”]Paprastumas ir žmogiškas prisilietimas
Pasak konsultacinės kompanijos „McKinsey & Company“, maždaug 20 procentų pasaulinės darbo jėgos (400 mln. žmonių) iki 2030 metų galėtų pakeisti automatika. Tačiau reikia atkreipti dėmesį į tai, kad naujausios technologijos yra ne tik brangios, bet ir greitai pasensta. Pasaulyje, kuriame įsigalios automatinės registracijos ir kambarių aptarnavimo jutikliniu mygtuku technologijos, emocinio intelekto ir žmogiško prisilietimo pasiūlymai taps išskirtinės aukščiausios klasės paslaugų požymiu.
Šiame kontekste dizainas bus pasitelkiamas ne tik patrauklumo ir estetikos vardan : erdvės bus suprojektuotos taip, kad pagerintų svečių savijautą ir kokybę. Šia kryptimi vyksta „Gansevoort Meatpacking NYC“ Niujorke (JAV) viešbučio renovacija. Kartu su „Mirror“, interaktyviu stiklu, aktyvuojamu pagal kliento poreikius, kiekviename kambaryje yra „Google Nest Hub“, kuriame svečiai gali klaustytis muzikos, užsisakyti švarius rankšluosčius, išsiregistruoti ir dar daugiau. Individualus dizainas ir kintantys žinomų ar naujų menininkų darbai jo erdvėse reikš, kad apsilankymas viešbutyje nebus tik vienkartinė patirtis.
Nauji bendrų erdvių scenarijai
Savo projekte „Rytojaus viešbutis“, kurio tikslas – pristatyti ir išbandyti šio sektoriaus naujoves, viešbučių projektavimo ir plėtros įmonė, siūlanti įvairias unikalias paslaugas svetingumo pramonei – „The Gettys Group Companies“ siūlo paversti bendro naudojimo patalpas erdviomis, augmeniją integruojančiomis aplinkomis, naudojant ir skaitmenines priemones. Su daugybe privalumų, pradedant estetiniu malonumu ir baigiant funkcionalumu.
Šį biofilišką požiūrį dabar taiko „Rosewood São Paulo“ viešbutis Brazilijoje (dalyvaujant tokioms įžymybėms, kaip architektui Jeanui Nouveliui ir dizaineriui Philippe’ui Starckui), taip pat „NoMad London“, kurio vystytojai paprašė interjero ir kino scenografų „Roman and Williams“ paversti XIX a. pastatą, buvusį teismo ir policijos būstine Londono Covent Garden, viešbučiu su romantiška, bohemiška dvasia. „Šiandien žmonės nori kažko intymesnio, ne dirbtinio“, – sako Laura Nolte iš viešbučių grupės „EHPC“. – „Bus įdomu pamatyti, kas pirmas pasiūlys tokį požiūrį klientams“.
Patirtinių kelionių link
Balyje, Indonezijoje, žymi architektūros studija OMA sukūrė kurortą „Potato Head Studios“, kuris, užuot buvęs įprastai prašmatnus ar elegantiškas, sukuria betarpišką atmosferą ir leidžia lankytojams bendrauti su vietiniais gyventojais. Ant kolonų užkeltas pastatas turi atvirą pirmą aukštą, kuriame vyksta pramoginė veikla, festivaliai ir kultūriniai renginiai.
Primenanti tipiškus Indonezijos kiemus, ši pastato dalis, kaip ir kitos, įrengta iš perdirbtų medžiagų, parodančių, kad dizainas gali būti pokyčių priemonė. Autentiškos, vietinės patirties poreikis įtakos rytojaus keliautojo, nebe išteklių vartotojo, o vertybių ir kultūros kūrėjo, pasirinkimą. Kadangi gyvenimo kokybės samprata yra kintanti, įvairios veiklos jame susilieja, rytojaus keliautojo geidžiamos erdvės yra lanksčios struktūros, kuriose technologijos ir žmogaus prisilietimas prisitaiko vienas prie kito.
Plačiau apie viešbutį „Potato Head Studios“ skaitykite spalio mėnesio „Statyba ir architektūra“ žurnalo numeryje.
[su_note note_color=”#fbfbf9″ radius=”6″]Norite žurnalo tiesiai į namus ar biurą?
[/su_note]