• tikkurila
  • ruukki
  • tikkurila
  • ruukki

Vilniaus savivaldybė gali atsikvėpti – EK finansuos vakarinio aplinkkelio statybą

2016 birželio 17 d.
Sauliaus Žiūros nuotr.
Sauliaus Žiūros nuotr.

Sostinės savivaldybės skoloms vakarinio aplinkkelio statytojams viršijus 35 mln. eurų, sulaukta teigiamų Europos Komisijos (EK) ekspertų išvadų – šiandien Susisiekimo ministerija gavo pranešimą, kad EK techninės pagalbos priemonės JASPERS ekspertai teigiamai vertina Vilniaus vakarinio aplinkkelio III etapo projektą, todėl šiam infrastruktūros projektui bus skiriamos Europos Sąjungos (ES) investicijos.

Projektui bus skirta 84 mln. Eur ES lėšų, dar 21 mln. Eur finansuos savivaldybė.

„Vilniaus vakarinis aplinkkelis – vienas iš prioritetinių šio ES finansinio laikotarpio infrastruktūros projektų, dėl didelės projekto vertės jo finansavimas derinamas su Europos Komisijos ekspertais. Nors įprastai tokių projektų derinimas trunka ilgai, tačiau šį kartą, operatyviai bendradarbiaujant Susisiekimo ministerijai, Transporto investicijų direkcijai ir Finansų ministerijai, šį projektą pavyko suderinti gerokai greičiau, vos per 3 mėnesius“, – sakė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

Bendra transeuropinio tinklo jungties – Vilniaus vakarinio aplinkkelio III etapo darbų vertė – 94,5 mln. Eur. Iš ES fondų šiam projektui tikimasi daugiau kaip 80 mln. Eur investicijų.

„Teigiamos ES institucijų ekspertų išvados itin svarbios – įdėjome daug pastangų, siekdami užtikrinti ES finansavimą šiam Vilniui ir Lietuvai svarbiam infrastruktūros projektui“, – sako ministras R. Sinkevičius.

„Šiandien Vilniaus vakarinis aplinkkelis yra tas objektas, kurio labiausiai laukia vilniečiai. Užbaigus aplinkkelio darbus, turėtų ženkliai pagerėti susisiekimas Vilniaus mieste. Skaičiuojame, kad transporto srautai aplinkinėse gatvėse sumažės daugiau nei per pusę. Esu dėkingas aplinkkelio statytojams, kurie negaili jėgų ir laiko, dirba keliomis pamainomis, dieną ir naktį, kad miestiečiai pradėtų naudotis visu aplinkkeliu dar šiemet“, – sakė Vilniaus meras Remigijus Šimašius.

Pirmieji automobiliai Vilniaus aplinkkelio III etapo atkarpa pradės važiuoti jau 2016 metų pabaigoje.

Užbaigus Vakarinio miesto aplinkkelio III etapą ir pagrindinius įvadus į miesto magistralinių gatvių tinklą (Šiaurinę ir kitas), integruotu tarptautiniu transporto koridoriumi šiaurinėje miesto dalyje per parą nuolat važiuos apie 65 tūkst. žmonių: apie 45 tūkst. miestiečių ir apie 20 tūkst. tranzitu keliaujančių į užmiestį. Paros transporto srautas sieks iki 33 tūkst. automobilių (arba 2500 aut./h).

Šiuo metu aplinkkelio statybvietėje kartu su partneriais dirbanti bendrovė „Kauno tiltai“ laikosi numatyto darbų grafiko ir kai kur netgi jį lenkia 3 mėnesiais. Projekto III etape yra tiesiama gatvės atkarpa nuo Ozo gatvės iki Ukmergės gatvės, šiame etape bus nutiesta 5,4 km ilgio greito eismo kelio, pastatyti 6 viadukai ir vienas pėsčiųjų tiltas. Iki rugpjūčio planuojama pastatyti Ukmergės g. šiaurinės jungties viaduką. Šiuo metu jau beveik baigiamas statyti pėsčiųjų viadukas ties Gineitiškių gyvenamųjų namų kvartalu. Iki rugsėjo 1-osios taip pat bus užbaigtas ir Rygos gatvės viadukas. Jau atlikta beveik 90 proc. inžinerinių tinklų darbų. Vienai svarbiausių Vilniaus struktūrinių gatvių (A1) bus panaudota 178 tūkst. kub. m asfaltbetonio dangos.

Komentarai

Nemokami mokymai architektams ir inžinieriams
statyba ir architektura
archicad