Žadama, kad dar šįmet Saulėtekio akademinį miestelį studentai galės patogiau pasiekti dviračiais – planuojama nutiesti naują, beveik kilometro ilgio dviračių taką, sykiu įgyvendinti daugiau priemonių užtikrinsiančių darnų judumą studentų miestelyje bei jo apylinkėse.
Kol planais nevirto realiais darbais, Vilniaus Gedimino technikos universiteto ir sostinės savivaldybės atstovai darsyk aptarė darnaus judumo plano būtinybę – dalis jo sprendinių turėtų būti įgyvendinti Saulėtekyje.
Skaičiuojama, kad šeštadalis miestiečių gyvena padidinto triukšmo zonoje. Pagrindiniu aplinkos triukšmo šaltiniu įvardijamas transportas, kuris sudaro 93 proc. visų triukšmo šaltinių. Tuo tarpu oro transporto keliamas triukšmas sudaro vos 4,8 proc., o geležinkelių – 1,4 proc. viso miesto triukšmo lygio.
„Matavimai rodo, kad triukšmas, kaip ir kasmet augantis automobilizacijos lygis, tampa vis aktualesnė problema, kuriai reikalingas ilgalaikis sprendimas. Kelionei mieste kol kas tebesirenkame automobilį, tačiau didėjantį transporto srautą lydi ir jo pasekmės – padidėjusios triukšmo ribos, oro tarša, sveikatos sutrikimai, avaringumas, mažėjantis eismo dalyvių saugumas. Šiuos, miestui svarbius iššūkius, turės išspręsti darnaus judumo planas, kuriame prioritetas teikiamas alternatyvioms transporto priemonėms. Labai svarbu kuo anksčiau pradėti apie tai kalbėti su dėstytojais ir jų studentais, būsimais plano įgyvendinimo specialistais“, – teigia Vilniaus mero pavaduotojas Linas Kvedaravičius.
Anot darnaus judumo plano koordinatorės dr. Kristinos Gaučės, pagrindinis tokio plano tikslas – keisti gyventojų elgseną, skatinant juos keliauti ne automobiliais, o sudarant sąlygas naudotis alternatyviomis transporto priemonėmis. „Šis dokumentas nurodys, kaip efektyviai sureguliuoti ne tik automobilių, viešojo transporto bei dviratininkų ir pėsčiųjų sklandų eismą, bet užtikrins ir saugų susisiekimą mamoms su vežimėliais bei negalią turintiems Vilniaus gyventojams ir svečiams, sumažins triukšmo lygį mieste. Toks strateginis judumo planas Vilniuje rengiamas pirmą kartą“, – sako K. Gaučė.
Pirmą kartą darnaus judumo plano vizija praėjusių metų pabaigoje pristatyta Vilniaus bendruomenėms, vėliau – seniūnams, seniūnaičiams, aktyviausiems vietos bendruomenių nariams. Susitikime ne tik aptarti plano tikslai, paaiškinta, kuo skiriasi darnus planavimas nuo tradicinio transporto planavimo, bet ir išklausyti bendruomenių lūkesčiai dėl patogesnio keliavimo mieste. 2017 m. sausį plano vizija pristatyta ir neįgaliųjų asociacijos atstovams.
Per 2017 m. kartu su bendruomenėmis išsigryninti sprendimai bus svarstomi 2018 m. Detalus įgyvendinimo veiksmų planas numatytas 2018–2020 m., o plano strategija galios iki 2030 m.