• ruukki
  • tikkurila
  • ruukki
  • tikkurila

Vairuotojams – dar viena proga persėsti į viešąjį transportą

2017 rugpjūčio 1 d.
S. Žiūros nuotr.
S. Žiūros nuotr.

Prieš trejus metus Klaipėdoje pradėjo veikti kombinuotų kelionių jungties (KKJ, ang. – „park and ride“) kompleksas – iš priemiesčių atvykę gyventojai čia gali palikti automobilius ar dviračius, persėsti į viešąjį transportą ir juo pasiekti norimą uostamiesčio vietą.

Vilniuje pagrindinėse privažiavimo į centrinę miesto dalį arterijose taip pat atidaromos kombinuotos kelionių jungties aikštelės, kuriose vairuotojai galės palikti savo automobilį ir kelionę tęsti viešuoju transportu. Šiomis aikštelėmis galės naudotis bet kuris vairuotojas, gyvenantis Vilniuje ar atvykęs į Vilnių ir keliaujantis į miesto centrinę dalį.

Pirmosios „Statyk ir važiuok“ aikštelės Vilniuje įrengtos pagrindinėse privažiavimo į centrinę miesto dalį arterijose: Ukmergės g. 246 (šalia PC „Senukai“), Sėlių g. 62 (Žvėryne) ir V. Gerulaičio g. 1 (priešais verslo centrą „Technopolis“).

„Statyk ir važiuok“ projekto aikštelių vietos pasirinktos neatsitiktinai – netoli aikštelių yra viešojo transporto stotelės, kuriose viešasis transportas piko metu centro kryptimi važiuoja kas kelias minutes, Aikštelės įrengtos greta greitųjų autobusų maršrutų tinklo, kuriame numatyta A juostų plėtra. Todėl galima tikėtis greitų kelionių viešuoju transportu, nors jau ir dabar tam tikrose atkarpose viešasis transportas greitesnis nei automobiliai.

S. Žiūros nuotr.

Skaičiuojama, jog vairuotojas, kuris stato savo automobilį centrinėje miesto dalyje, kas mėnesį sutaupytų beveik 30 eurų. Automobilio stovėjimo vietinės rinkliavos zonoje kaina apskaičiuota įvertinus, kiek automobilių statoma geltonojoje ir žaliojoje rinkliavų zonoje, kai vienas automobilis stovi 7 val. ir daugiau, o už stovėjimą sumokėta mėnesio rinkliava.

„Vilnius nuosekliai investuoja ir į visos transporto infrastruktūros gerinimą: formuojami nauji pėsčiųjų bei dviračių takai, nuolat tikrinama, kaip veikia viešajam transportui skirtų eismo juostų sistema, planuojama jų plėtra. Viešojo transporto parką papildys šimtai naujų transporto priemonių, kuriomis greitai ir patogiai pavyks pasiekti darbą, mokslo ar kitas įstaigas, įsikūrusias sostinės centre. Visa tai daroma skatinant vilniečius ir miesto svečius savo kelionėms dažniau rinktis alternatyvias susisiekimo priemones, kurios – ne tik pigesnės, bet ir sveikesnės. „Statyk ir važiuok“ aikštelės – dar viena puiki paskata darnesniam judumui užtikrinti“, – viliasi SĮ „Susisiekimo paslaugos“ atstovas Vaidotas Meškauskas.

Komentarai

statyba ir architektura
archicad