• ruukki
  • tikkurila
  • ruukki
  • tikkurila

Užupio gyventojai eismą reguliuos patys

2021 liepos 21 d.
uzupis senamiestis
Norbert Tukaj nuotr.

Neretai daug diskusijų Vilniaus senamiestyje sukeliančius eismo pakitimus ar ribojimus ateityje galės demokratiniu būdu nuspręsti patys gyventojai. Neseniai startavo interaktyvi platforma KIWI, kuri suteikia galimybę bendruomenėms savarankiškai valdyti eismą jų gatvėje.

Šiuo metu testuojama atkarpa Užupyje, nuo Paupio gatvės pradžios iki tilto per Vilnelę, kur, gyventojų sprendimu, laikinai ribojamas tranzitinis eismas. Ateityje planuojama gatvių sąrašą plėsti.

Idėją minėtoje Paupio gatvės atkarpoje riboti tranzitinį eismą ir leisti įvažiuoti tik bendruomenei bei jų svečiams pasiūlė vietinis gyventojas. Jis, kaip ir kiti nuolatiniai Paupio gatvės gyventojai, nuomininkai bei verslo atstovai, turi galimybę registruotis kivigatve.lt, ten diskutuoti ir siūlyti savo idėjas, kaip valdyti eismą minėtoje atkarpoje – laikini pakitimai galios iki rugpjūčio 23 dienos.

„Įgyvendindami Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) koordinuojamą ikiprekybinį pirkimą „Viešosios aplinkos humanizavimas racionalizuojant transporto eismą miesto centrinėje dalyje (Vilniaus senamiesčio pavyzdžiu)“ pasiūlėme miestui platformos KIWI idėją, kuri leistų gyventojams patiems spręsti eismo pakitimus. Pavyzdžiui, Savičiaus gatvėje kavinėms išnešus stalus į gatvę, ne visi vietiniai gyventojai liko tuo patenkinti, padidėjo triukšmas gatvėje. Mūsų siūlomas įrankis suteikia galimybę išspręsti problemą išmaniai, kurti savą ir gyvą miestą bei susitarti demokratiniu keliu“, – sako interaktyvią platformą sukūrusios „Pupa – strateginė urbanistika“ atstovė Audinga Andruškevičiūtė.

uzupis senamiestis
Norbert Tukaj nuotr.

Architektės teigimu, panašių miesto valdymo pavyzdžių pasaulyje pamažu atsiranda. Pavyzdžiui, 2015 m. Barselonos savivaldybė pradėjo taikyti pažangias technologijas ir gyventojams pasiūlė platformą „Decidim“ (angl. „we decide“). Tiesa, ji nėra susijusi su eismo valdymu, kaip Vilniuje testuojama KIWI platforma.

Prieš pradedant projektą galimi idėjų variantai buvo derinami su Vilniaus savivaldybe bei su įmone SĮ „Susisiekimo paslaugos“, aptariama, koks būdas būtų tinkamiausias jas įgyvendinti ir testuoti.

Idėjos siūlomos interaktyvioje platformoje

Pasak platformos kūrėjų, Užupio bendruomenė buvo pasirinkta dėl jų iniciatyvumo, domėjimosi ir noro patiems priimti sprendimus. „Nuo gruodžio mėnesio organizavome dirbtuves su Užupio bendruomene, išgirdome jų nuomones ir pagal jas pasirinkome Paupio gatvės atkarpą, kuri itin svarbi pėstiesiems“, – sako A. Andruškevičiūtė.

Paupio gatvės pradžioje buvo pastatytas spalvingas, interaktyvus kintančios informacijos kelio ženklas, informacija apie projektą pateikta socialiniuose tinkluose, padalintos skrajutės ir plakatai – taip vietiniai gyventojai buvo informuoti apie galimybes registruotis KIWI platformoje, siūlyti savo idėjas. Joms sulaukus pakankamai palaikymo, pradėtas balsavimas ir kiekvienas prisiregistravęs gyventojas  galėjo išreikšti nuomonę – idėją palaikyti arba ne.

paupio g 3 vilnius uzupis
uzupis senamiestis
Norbert Tukaj nuotr.

Dabar prie Paupio g. 3 esantis išmanusis kintamos informacijos kelio ženklas nurodo, kad motorinių transporto priemonių eismas draudžiamas. Laikini eismo pakeitimai leidžia šioje vietoje apsisukti ir grįžti į Užupio gatvę, o žmonės vis drąsiau vaikšto ištuštėjusia Paupio gatve. Platformoje žmonės dalinasi pozityviais komentarais, kadangi sumažėjus automobilių srautui gatvė tapo tylesnė ir ramesnė, gyventojai džiaugiasi galėdami naktį palikti pravertus langus.

KIWI platformos kūrėjai tikisi, kad ateityje ne tik daugės prisijungsiančių gatvių ar gyvenamųjų kvartalų, tačiau plėsis ir sprendžiamų problemų ratas, kuris neapsiribos tik gatvių atvėrimo ar užvėrimo automobiliams klausimais.

Dalintis:
Komentarai

offgrid nameliai konkursas
archicad