Terminalas pasiūlys efektyvių logistikos sprendimų

Terminalas pasiūlys efektyvių logistikos sprendimų

Terminalo statyba

Pandemijos metu smarkiai augo skaitmeninė prekyba, ryškėjo nauji klientų įpročiai, ženkliai daugėjo sandėliavimo plotų. Šiandienines logistikos sektoriaus tendencijas atspindi didžiausių rinkos dalyvių investicijos į veiklą efektyvinančius sprendimus, tarp jų – ir naujus pastatus bei technologijas.

Tendencijos reiklios ištekliams

„Pirkėjams vis daugiau apsiperkant el. parduotuvėse, jų lūkesčiai auga. Kadangi siuntų pristatymas kuo toliau, tuo labiau niveliuoja su apsiperkančio kliento patirtimi, siuntų pristatymo bendrovės ima užimti vis svarbesnį vaidmenį“ – komentuoja Simonas Bielskis, „Omniva LT“ generalinis direktorius. Pasak jo, viena ryškiausių vyraujančių tendencijų – kliento noras siuntą gauti kaip galima greičiau. Logistiniai sprendimai yra ypač svarbūs: estų kapitalo bendrovė skelbia 95 proc. siuntų pristatanti per vieną darbo dieną nuo tada, kai siunta ją pasiekia.

SimonasBielskisOMNIVAnuotr
Simonas Bielskis, „Omniva LT“ generalinis direktorius

Rinkoje pamažu populiarėja pristatymas per kelias valandas ar tą pačią dieną, tačiau tokia paslauga sudaro sąlyginai nedidelę rinkos dalį. Visų pirma, greitesnis pristatymas dažnu atveju klientui kainuoja gerokai brangiau, be to, tam reikia daugybės papildomų išteklių ir resursų, pavyzdžiui, daugiau darbuotojų, ilgesnių darbo valandų, didesnio pamainų skaičiaus. „Prie šių aspektų el. parduotuvės ar logistikos įmonės ne visada yra prisitaikiusios – daugiau „išlošia“ tos įmonės, kurios savo sandėlius turi keliuose miestuose. Gerokai sunkiau yra užtikrinti tos pačios dienos pristatymą kai, pavyzdžiui, sandėlis Vilniuje, o gavėjas – pajūryje“, – aiškina S.Bielskis.

Taip pat kaip tendenciją galima išskirti klientų norą gauti kuo daugiau paslaugų iš vienų rankų. „Jau kuris laikas klientams teikiame prekių grąžinimo paslaugą, o beveik prieš metus pristatėme ir tarptautinių siuntų paslaugą: verslo ir privatūs klientai gali siųsti siuntas į visą pasaulį“, – pasakoja „Omniva LT“ vadovas.

Terminalui pasirinko Kauną

Omniva LT“ liepos pradžioje paskelbė investuojanti virš 40 mln. eurų į moderniausią Baltijos šalyse siuntų rūšiavimo terminalą Kaune. Statybos Kauno laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) bei terminale įdiegta rūšiavimo technologija yra rekordinė įmonės investicija per visą veikimo Lietuvoje laikotarpį, taip pat didžiausia ir visos „Omniva“ grupės, veikiančios Baltijos šalyse, investicija.

„Lietuva – arčiausiai Vakarų valstybių, į kurias ir iš kurių keliauja daugiausia tarptautinių siuntų, taigi lokacija padės efektyvinti procesus tiek Lietuvos, tiek Baltijos šalių mastu. Būdamas beveik pačiame Lietuvos centre, Kaunas yra patogiausias taškas, vertinant per susisiekimo prizmę, tuo tarpu laisvoji ekonominė zona (LEZ) lemia palankesnes sąlygas investicijai realizuoti“, – vietos pasirinkimą komentavo S.Bielskis.

Kauno terminalas apdoros visas siuntas, bendrovės pristatomas Lietuvoje, bei dalį tarptautinių siuntų, atkeliaujančių ir iškeliaujančių iš visų trijų Baltijos šalių, ir taps centriniu terminalu Lietuvoje. Naujoji rūšiavimo linija užtikrins, kad įmonėje rūšiuojamos siuntos būtų automatiškai paskirstomos į daugiau nei 700 skirtingų vietovių visose Baltijos šalyse.

Kaip skirstys milijonus

Sklypą Kauno LEZ siuntų pristatymo bendrovė įsigijo už 3,5 mln. Eur. Apie 25 mln. kainuos terminalo statybos, dar apie 10 mln. Eur skiriama siuntų rūšiavimo linijai „Equinox“. „Ši „Omniva LT“ investicija – ne vienintelė šįmet. Papildomus 2 mln. Eur investuojame į paštomatų plėtrą – planuojame, kad bendrovės paštomatų tinklas augs 22 proc. Dar 1,5 mln. Eur investuojame į automobilių parko atnaujinimą ir plėtrą“, – pridėjo generalinis direktorius. Įmonė jau dabar valdo didžiausią paštomatų tinklą Lietuvoje.

kauno lez
Kauno laisvoji ekonominė zona

Šiuo metu įmonė vis dar derasi su potencialiais rangovais, todėl tikslesnė informacija apie statybų eigą paaiškės vėliau. Numatomas terminalo pastato plotas – 21 tūkst. kv. m. – prilygsta trims futbolo stadionams. Be to, statybos planuojamos įvertinus tolesnės plėtros potencialą, sudarant galimybę terminalo plotą ateityje dar padidinti iki 50 proc. Įgyvendinant projektą daug dėmesio bus skiriama tvarumui, jau dabar žinoma, jog ant terminalo stogo bus įrengta saulės elektrinė, o darbuotojų automobilių stovėjimo aikštelė bus pritaikyta elektromobiliams.

Centrine naujojo terminalo ašimi taps „Equinox“ siuntų rūšiavimo linija. Tai – moderniausia rūšiavimo linija šiandienos tarptautinėje rinkoje, kuri per parą gali automatiškai išrūšiuoti iki trečdalio milijono siuntų. Bendras siuntų rūšiavimo terminalo pajėgumas sieks iki 15 tūkst. išrūšiuotų siuntų per valandą. „Ši rūšiavimo linija padės efektyvinti ir optimizuoti verslo procesus, taip gerinant teikiamų paslaugų kokybę bei plečiant jų prieinamumą“, – pasirinktą automatizavimo sprendimą komentavo S.Bielskis.

siuntu terminalas rusiavimo linija
„Equinox“ siuntų rūšiavimo linijos vizualizacija

Darbuotojų gerovė

Kai šiandien kalbama apie pramoninių pastatų statybą ir įrengimą, kartu kalbama ir apie darbuotojų gerovę. Sandėliuose ir gamyklose sudaromos palankios darbo sąlygos, tai padeda rasti ir išlaikyti darbuotojus. Įmonės vadovas tikina, kad pridėtinę terminalo vertę pajaus ir „Omniva LT“ darbuotojai. Bendrovė Kauno LEZ išsinuomavo 9 ha plotą, kurį išnaudos darbuotojų patogumui. „Terminale vyraus šiuolaikiška, moderni ir patogi aplinka, kuriama atsižvelgiant į darbuotojų poreikius. Automatizuoti procesai reikšmingai palengvins kolegų darbą, tuo pačiu daliai jų sudarant sąlygas plėsti kompetencijas ir kvalifikaciją. Be to, realizavus projektą, čia persikels ir iki šiol atskirame biure Kaune dirbę administracijos darbuotojai“, – planus dėstė S.Bielskis.

Šiuo „Omniva LT“ papildomos samdos neplanuoja. Per 2021 metus įmonė nusamdė daugiau nei 100 naujų darbuotojų, kuriems prisijungus bendrovės darbo užmokesčio fondas padidėjo 31 proc. ir pernai siekė 8,6 mln. eurų.

Naujojo terminalo su automatizuota siuntų rūšiavimo linija statybų pabaiga numatoma 2024-ųjų m. pirmą ketvirtį.

Temos: Investicijos, logistika, sandėlio statybos, Technologijos, terminalas

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

Susiję straipsniai
Susiję straipsniai