• tikkurila
  • ruukki
  • tikkurila
  • ruukki

Susisiekimo ministerija skatina viešojo ir privačiojo transporto sinergiją

2016 rugpjūčio 19 d.

18 savivaldybių (miestai, turintys daugiau kaip 25 tūkst. gyventojų arba kurorto statusą) šiuo metu rengia darnaus judumo mieste planus. Šie turėtų tapti bene pagrindiniu kelrodžiu sprendžiant automobilių statymo ir spūsčių problemas, gerinant viešojo transporto kokybę ir įvaizdį.

Susisiekimo ministerija šalies miestų ir rajonų savivaldybėms rekomenduoja darnaus judumo planuose numatyti privačiojo ir viešojo transporto jungties aikšteles (ang. „Park and Ride“) ir skatinti jų plėtrą priemiesčių teritorijose. Taip siekiama išspręsti Lietuvos didžiųjų miestų gyventojams aktualias problemas, tokias kaip transporto spūstys, automobilių stovėjimo vietų trūkumas ir oro tarša.

„Užsienio šalių patirtis rodo, kad miestuose automobiliai gali būti sėkmingai su viešuoju transportu derinama susisiekimo priemonė. Privačiojo ir viešojo transporto jungties aikštelių sistemos veikimo principas paprastas ir patogus: automobilis paliekamas priemiesčio zonoje, o kelionė tęsiama miesto viešuoju transportu“, – sako susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

Pirmasis Lietuvoje miestas, įsirengęs privačiojo ir viešojo transporto jungties aikštelę (PVTJA), – Klaipėda.

Uostamiesčio Ligoninių miestelyje atidarytoje PVTJA telpa 42 lengvieji automobiliai, kurie visą parą gali stovėti nemokamai. Čia taip pat įrengta 40 vietų dviračiams, iš kurių 10 yra saugomos. Ateityje planuojama įrengti 2 stovėjimo vietas elektromobiliams.

Pirmoji subalansuoto lengvojo automobilio ir viešojo transporto panaudojimo idėja kilo dar praėjusiame amžiuje Detroite (JAV). Europoje pirmieji miestai, kurie įsidiegė PVTJA sistemą, buvo Oksfordas ir Lesteris (Anglija).

PVTJA diegimo ir plėtros finansavimas numatytas 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programoje.

Susisiekimo ministerijos inf.

Komentarai

statyba ir architektura
archicad