• tikkurila
  • ruukki
  • tikkurila
  • ruukki

Sostinės viešojo transporto atnaujinimas: autobusai – dabar, troleibusai – ateityje

2017 sausio 12 d.
Sauliaus Žiūros nuotr.
Sauliaus Žiūros nuotr.

Aktyvių miestiečių piketas dėl autobusų „protegavimo“ prie sostinės savivaldybės liko neišgirstas – miesto valdžia neatsisako planų Vilniaus viešojo transporto parką atnaujinti 150 naujų – 100 dviašių ir 50 triašių – žemagrindžių autobusų. Tiek naujų transporto priemonių pakaks atnaujinti apie 40 proc. viso autobusų parko.

„Mano vizija – patogus, šiuolaikiškas ir greitas viešasis transportas. Viešojo transporto atnaujinimas yra vienas prioritetinių uždavinių. Esame paskelbę privataus vežėjo konkursą, o artimiausiu metu pirksime naujų, modernių autobusų“, – sakė Vilniaus meras Remigijus Šimašius.

Artimiausiu metu bus paskelbtas atviras tarptautinis konkursas, kurio rezultatai bus vertinami pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo kriterijus – lizingo kainą, autobusų degalų sąnaudas ir autobusų pristatymo terminus. Planuojamų įsigyti autobusų kaina paaiškės tik konkurso metu. Neabejojama, kad naujos transporto priemonės padės gerokai sumažinti eksploatacijos sąnaudas, pagerins paslaugų kokybę.

Savivaldybė žada atnaujinti ne tik autobusų, bet ir troleibusų parką. Aktyvistai neabejoja, kad šis pažadas atsirado tik jų pastangų dėka, dėl nuolatinių reikalavimų rinktis aplinkos neteršiantį sprendimą. Tiesa, lėšos troleibusams įsigyti bus kaupiamos ateinančius dvejus metus, tuomet ketinama įsigyti ir apie 40 troleibusų. „Vilniaus viešasis transportas“ šį pavasarį pateiks savivaldybės tarybai patvirtintą priemonių planą, kaip užtikrins elektrinių transporto priemonių parko ir jo infrastruktūros atnaujinimą iki 2020 metų. Skaičiuojama, kad apie 40 troleibusų kainuos daugiau kaip 15 mln. eurų, iš kurių 13 mln. 455 tūkst. eurų sudarys ES investicijos, o 2 mln. 374 tūkst. eurų – savivaldybės biudžeto lėšos (sudarys 15 proc. projekto biudžeto).

Taryba įpareigojo bendrovę „Vilniaus viešasis transportas“ per 2018–2020 metus sukaupti ne mažiau kaip 2 mln. eurų lėšų papildomai įsigyti troleibusus.

Šiuo metu sostinės gatvėmis važiuoja 389 autobusai, kurių amžiaus vidurkis – 13,9 metų, ir 252 troleibusai, kurių amžiaus vidurkis – 21,6 metų. Pastarąjį kartą viešojo transporto parkas buvo atnaujintas 2004–2006 metais, įsigijus 90 autobusų ir 45 troleibusus, vėliau – tik po septynerių metų, kai įmonė nusipirko 58 autobusus.

Sauliaus Žiūros nuotr.

Komentarai

statyba ir architektura
archicad