• ruukki
  • tikkurila
  • tikkurila
  • ruukki

Sostinės savivaldybė moka skolas vakarinio aplinkkelio statytojams

2016 rugpjūčio 2 d.
Sauliaus Žiūros nuotr.
Sauliaus Žiūros nuotr.

Europos Komisijai skyrus finansavimą vakarinio aplinkkelio statyboms, sostinės savivaldybė pamažu atsiskaito su rangovais už atliktus trečiojo etapo tiesimo darbus. Skola, kuri viršijo 35 mln. eurų, padengiama laikantis iš anksto sudarytų grafikų.

Iki šiol aplinkkelio statytojams pervesta 14,5 mln. eurų. Savivaldybė pranešė, kad 9,3 mln. eurų iš ES fondų rangovą pasieks dar šiandieną, o 5,2 mln. eurų sostinės valdžia buvo pervedusi vasaros pradžioje, kai tik gavo banko paskolą investiciniams savivaldybės projektams. Iš viso projektui yra skirta 84,06 mln. eurų ES lėšų, kurios savivaldybę pasieks dalimis.

Dėl ES fondų finansavimo savivaldybė yra pasirašiusi trišalę sutartį su Susisiekimo ministerija ir Transporto investicijų direkcija. Bendra aplinkkelio trečio etapo statybos ir priežiūros darbų vertė – 106 mln. eurų. Didžiąją dalį šios sumos sudaro ES investicijos, dar 21 mln. eurų projektui skiria pati Vilniaus savivaldybė.

„Rangovai deda visas pastangas, kad Vilniaus vakarinis aplinkkelis būtų visiškai užbaigtas dar šiemet. Sostinėje pagerės transporto eismo sąlygos, sumažės grūsčių, sutrumpės kelionės laikas, sumažės kelių transporto priemonių eksploatacinės sąnaudos, pagerės eismo sauga, sumažės oro tarša“, – sako Vilniaus mero pavaduotojas Linas Kvedaravičius.

Vilniaus vakarinio aplinkkelio statybvietėje darbai įsibėgėja. Bendrovė „Kauno tiltai“ laikosi numatyto darbų grafiko. Pagrindinis trečio etapo darbas – nutiesti gatvės atkarpą nuo Ozo iki Ukmergės gatvės, t. y. nutiesti 5,4 kilometro ilgio greitojo eismo kelio, pastatyti 6 viadukus ir vieną pėsčiųjų tiltą.

Iki vasaros pabaigos planuojama pastatyti Ukmergės g. šiaurinės jungties viaduką. Šiuo metu jau beveik baigiamas statyti pėsčiųjų viadukas ties Gineitiškių gyvenamųjų namų kvartalu. Iki rudens taip pat bus užbaigtas ir Rygos gatvės viadukas. Jau atlikti beveik visi inžinerinių tinklų darbai bei paklotos pagrindinės lietaus trasos. Šiuo metu taip pat yra baigti ir 110 kV linijos stulpų iškėlimo darbai. Tvarkoma visa dokumentacija, kad būtų galima priduoti atliktus darbus užsakovui. Vienai svarbiausių Vilniaus struktūrinių gatvių (A1) bus panaudota 178 tūkst. kv. m asfaltbetonio dangos.

Užbaigus vakarinio miesto aplinkkelio trečią etapą ir pagrindinius įvadus į miesto magistralinių gatvių tinklą (šiaurinę ir kitas), integruotu tarptautiniu transporto koridoriumi šiaurinėje miesto dalyje per parą nuolat važiuos apie 65 tūkst. žmonių: apie 45 tūkst. miestiečių ir apie 20 tūkst. tranzitu keliaujančių į užmiestį. Paros transporto srautas sieks iki 33 tūkst. automobilių (arba 2500 automobilių per valandą).

Šis aplinkkelio etapas itin svarbus daugumai gyvenančiųjų šiaurės vakariniuose rajonuose: Viršuliškėse, Justiniškėse, Pašilaičiuose, Fabijoniškėse. Čia įsikūrę apie 110 tūkst. gyventojų. Užbaigus trečiąjį vakarinio aplinkkelio etapą, jame iki 50 proc. sumažės transporto srautai ir pagerės eismo saugumas Laisvės pr. Justiniškių ir Ukmergės gatvėse.

Vilniaus savivaldybės inf.

Komentarai

Nemokami mokymai architektams ir inžinieriams
statyba ir architektura
archicad