• ruukki
  • tikkurila
  • ruukki
  • tikkurila

ŠMC jubiliejų mini ir už pastato sienų

2017 birželio 9 d.
ŠMC nuotr.
ŠMC nuotr.

Birželio 8-ąją Šiuolaikinio meno centras atšventė 25-ąjį gimtadienį. Šią dieną 1992 metais Šiuolaikinio meno centras pirmą kartą prisistatė šiuo pavadinimu, atidarydamas Kęstučio Zapkaus vadovaujamo tapybos studentų kurso parodą „Geros blogybės“. Jau ketvirtį amžiaus aktyviai veikiančio meno centro gimtadienį taip pat žymi atidarymas – duris atvers nauja ŠMC ekspozicijų erdvė po atviru dangumi – naujas miesto skveras, kuriame įsikurs menininkų skulptūros.

ŠMC buvo viena pirmųjų šiuolaikinio meno institucijų, įkurtų tuometinėje pokomunistinėje Europoje, ir vienas didžiausių tokių centrų Rytų bei Centrinėje Europoje, pirmaisiais nepriklausomybės metais atlikęs lemiamą vaidmenį formuojant vietos meno lauką. Per dvidešimt penkerius ŠMC veiklos metus Lietuvos meniniame gyvenime įvyko daugybė svarbių poslinkių: labai išsiplėtė meno praktikų ir kūrinių spektras, stipriai pasikeitė žiniasklaidos ir technologijų aplinka, išaugo žmonių mobilumas ir meno edukacijos galimybės. Smarkiai keitėsi ir institucinis kontekstas: duris atvėrė Nacionaline dailės galerija, savo veiklą pradėjo „Ruperto“ meno ir edukacijos centras, Vilniaus dailės akademijos galerija „Titanikas“ ir Nidos meno kolonija, sustiprėjo buvusios ir susiformavo naujos meno galerijos. Visų šių pokyčių akivaizdoje ŠMC išliko savimi – tuo ypatingu traukos centru, kuriame užgimsta ir yra įgyvendinamos naujausios menininkų, kuratorių ir kitų šiuolaikinio meno proceso dalyvių idėjos bei teiginiai.

Naujai suprojektuotame ŠMC kieme atidaroma menininkų Antano Gerliko, Donato Jankausko, Žilvino Landzbergo, Mindaugo Navako bei Pakui Hardware‘o skulptūrų paroda. ŠMC kiemas sumanytas kaip menininkų erdvinėms iniciatyvoms atvira, kintanti kūrybos erdvė po atviru dangumi. Įkurdamas skulptūrų kiemą ŠMC grįžta prie Vytauto Čekanausko, 1968 m. duris atvėrusių Dailės parodų rūmų architekto, sumanymo šią teritoriją skirti būtent skulptūros ekspozicijoms. Tokiu būdu išryškinamas ir šio architektūrinio ansamblio – vertingo paveldo objekto – vientisumas bei išbaigtumas. Nauja ŠMC ekspozicijų zona taps ir nauja miesto viešąja erdve – dienomis lankytojams atviru meno skveru pačioje senamiesčio širdyje.

ŠMC inf.

Komentarai

statyba ir architektura
archicad