• ruukki
  • tikkurila
  • ruukki
  • tikkurila

Klaipėda skelbia Atgimimo aikštės požeminio garažo projektavimo konkursą (3)

2021 kovo 22 d.
atgimimo aikste

Klaipėdos miesto savivaldybės administracija paskelbė konkursą Atgimimo aikštės rekonstravimo ir statybos techninio projekto parengimo ir projekto vykdymo priežiūros paslaugų pirkimui. Atviro konkurso būdu siekiama išrinkti projektuotoją, kuris suprojektuos požeminį garažą Atgimimo aikštėje. Tikėtina, kad realūs statybos darbai prasidės ne anksčiau negu kitų metų pavasarį.

Techninis projektas, siekiant rekonstruoti Atgimimo aikštę buvo parengtas 2019 m., bet neracionalūs jo sprendiniai miesto netenkino, todėl praėjusiais metais atliktas minėto projekto auditas. Gavus jo išvadas, sutartis su ankstesniais techninio projekto rengėjais buvo nutraukta. Projekto audito išvadomis galės naudotis dabar paskelbto konkurso laimėtojas, rengsiantis naują ypatingo statinio – požeminės automobilių saugyklos statybos projektą.

„Akylai, pasitelkę daug įvairiausių sričių specialistų, išnagrinėjome ankstesnį techninį projektą, kuris buvo aiškiai per brangus ir pernelyg įmantrus mūsų miestui. Galiausiai suradome racionalų, mūsų nuomone, būdą, kaip viso automobilių stovėjimo aikštelės projektavimo nepradėti nuo nulinės stadijos. Išsigryninome, kokios sprendimo norime ir tikimės rasti projektuotoją, kuris realizuos tą matymą. Tikimės, kad siūlomas sprendinys bus visapusiškai naudingas miestui“, – sako Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis.

Siekiant optimalaus statinio kainos ir naudos santykio, techninio projekto auditą atlikusi UAB „Hidrosfera“ paruošė 5 alternatyvius požeminio garažo laikančiųjų konstrukcijų įrengimo variantus, numatančius, kaip galima atpiginti vienos parkavimo vietos įrengimo kainą. Naujas projektavimo konkursas paskelbtas vadovaujantis šio audito išvadomis. Šiame etape savivaldybė apsisprendė įgyvendinti tik požeminės dalies sprendinius, kurie gali funkcionuoti atskirai be antžeminės dalies – jos rekonstravimo projektas bus rengiamas vėliau, pagal atskirą sutartį.

Siekiant sumažinti vienos automobilių stovėjimo vietos kainą siūloma pakeisti požeminio garažo konstrukcijų sprendinius.

„Vietoj brangių gręžtinių betoninių polių konstrukcijos nuspręsta rinktis ekonomiškai naudingesnį sprendimą – metalinius įlaidus – tokius, kokie naudojami uosto krantinių statybose. Metaliniai įlaidai būtų įspraudžiami panaudojant šiuolaikiškas technologijas. Panašūs sprendimai dabar naudojami rekonstruojant Danės upės krantines“, – apie sprendimą pasitelkti uostininkų patirtį sakė savivaldybės teisininkas Andrius Kačalinas.

Savivaldybės administracija apsisprendė garažą Atgimimo aikštėje projektuoti pagal 6–ąjį audito variantą, numatantį dviejų aukštų požeminiame garaže įrengti 228 automobilių stovėjimo vietas. Vienos suprojektuotos automobilių parkavimo vietos kaina sudarytų šiek tiek daugiau nei 30 tūkst. Eur. Palyginimui: ankstesnio projektuotojo pasiūlyme šie kaštai sudarė beveik 57 tūkst. Eur.

Komentarai
  • Saulius

    2021-04-02, 16:30  

    Toks požeminis garažas miesto centre neturi nieko bendro su darnaus judumu propagavimu, nes tai paskatins papildomus automobilių srautus į miesto centrą = papildoma tarša, triukšmas, pavojingesnės eismo sąlygos pėstiesiems ir dviratininkams … 😕
    Be to, kyla klausimas, kiek perspektyvios požeminės daugiaaukštės aikštelės jeigu jose greitu laiku bus draudžiama parkuoti elektromobilius ir hibridus, o tai juk mūsų ateitis (beje, automobiliams su dujine įranga jau dabar draudžiama įvažiuoti į požemius) dėl gaisro pavojaus ir nesamų technologijų užgesinti degančius ličio jonų akumuliatorius (gesinimas vyksta tiesiog paliekant automobilį pilnai sudegti, todėl nuostoliai garantuoti tiek ir aplinkui stovinčių automobilių savininkams, tiek ir infrastruktūrai!!! 😱 o sudegusiam automobiliui negalioja standartinis civilinės atsakomybės draudimas, nebent turint papildomą KASKO draudimą, kurio bendra išmoka tokiu atveju iki 20 000 eur).
    Tokie procesai vyksta Vokietijoje, kur požeminio garažo atstatymas po elektromobilio gaisro kainavo 200 000 eur, vadinasi nauja tvarka pasieks ir mus per ES direktyvas arba draudimo kompanijų taisykles
    https://automanas.autobilis.lt/vokietijoje-pirmasis-draudimas-elektromobiliams-ivaziuoti-i-pozemines-stovejimo-aiksteles/

  • makaronai

    2021-04-02, 10:07  

    nes „audituotas“ buvo tik požeminės dalies konstrukcinės dalies principas kilus skandalėliui dėl vienos parkavimo vietos kainos. Projekto rengėjai buvo priversti ją „piginti“ įkišant dar + 2aukštus po žeme ( viso 3) . Tačiau joks Projektas, kaip rašoma, nebuvo audituotas. Buvo užsakyti pasiūlymai tik požeminei daliai ir su tikslu atpiginti konstruktyvą. Maža to, nors Atgimimo aikštė yra miesto vieša erdvė ir jai privalomas viešas architektūrinis konkursas, bet savivaldybė nesiteikė duoti nei PP stadijos nei baigto projekto AR RAT susipažinimui ir vertinimui. Miesto bendruomenei piktinantis, savivaldybė tarybos sprendimu pažadėjo nerengti jokių požeminių parkingų, vėliau visus apgavo prakišusi per tarybą kitą sprendimą – daryti tris požemio aukštus. Galiausiai nesutikus projekto rengėjams nesąmonių rengti nutraukė sutartį ir pasisamdė „savą“, išskirtinai uostą aptarnaujantį konstruktorių “ projekto auditui“ tik tam jis neturi nei reikiamo išsilavinimo nei kompetencijų. VP privalėtų nutraukti šį „pirkimą“, o savivaldybė skelbti naują ir viešą architektūrinį konkursą.

  • Aha

    2021-03-31, 7:59  

    Visam pasaulyje daro g/b sienas parkingams, nes pigiau…. o Klaipėda sugalvojo kad metalinis špuntas pigiau 🙂 senamiestyje, prie Rotušės KALS špuntą 🙂 Inžinieriai girdėjote tokius bajerius?
    ar vis dėlto jau paruošė kažkam konkursą?

statyba ir architektura
archicad