Ilgiausią Baltijos šalyse kilimo ir tūpimo taką turinčio tarptautinio Šiaulių oro uosto laukia permainos. Vieniems iš oro uosto bendrasavininkų – kariškiams – nutarus susigrąžinti pastatus pietinėje oro uosto dalyje, visos civilinės aviacijos paslaugos bus perkeltos į šiaurinę aerodromo dalį, kur planuojama statyti naują terminalą.
Šiaulių oro uosto vadovė Aurelija Kuezada teigia, kad dabartinių patalpų su Krašto apsaugos ministerija (KAM) nuomos sutartis nustos galioti 2025 metų kovo 4 dieną, rašoma pranešime spaudai.
„Istoriškai Šiaulių oro uosto erdve kariškiai ir mes dalijamės jau ne vieną dešimtmetį. Dabartinis oro uosto terminalas atitinka tarptautinius reikalavimus bei atlieka savo funkcijas, tačiau jo patalpų nuomos sutartis buvo terminuota. Kariškiai turi savo planų, mums taip pat būtų efektyviau dirbti ne „įsiterpus“ į jų teritoriją, bet ten, kur sukoncentruota civilinė aviacijos veikla. Planuojame būsimus pokyčius ir jau šiais metais žengsime pirmuosius žingsnius, kad jie būtų sklandūs“, – sako ji.
Pasak oro uosto vadovės, preliminariai planuojama, kad naujasis terminalas iškils vietoje dalies senų, rusiškiems naikintuvams laikyti skirtų gelžbetoninių angarų. Dalis jų pritaikyti ūkinei veiklai ar išnuomoti, kiti stovi tušti. Bendras jų plotas sudaro apie 3 tūkst. kv. metrų.
Numatoma, kad du angarai bus nugriauti, o jų vietoje iškils naujas pastatas, kuriame bus įrengtos administracinės patalpos ir keleivių terminalas.
„Šiais metais tikimės baigti senų angarų griovimo darbus bei, optimistiniu variantu, spėti parengti terminalo statybų techninį projektą. Vėliau laukia paties terminalo statybų bei įrengimo darbai, kuriuos tikimės užbaigti ir į jį persikelti iki 2025 metų pavasario. Šiaulių oro uostas savo potencialą mato būtent krovinių, o ne keleivių vežimo nišoje. Vis dėlto, keleivių terminalas yra būtinas – jis mums užtikrina tarptautinio oro uosto statusą. Be jo negalėtume planuoti bei plėtoti savo tiesioginės veiklos“, – aiškina A. Kuezada.
Šiaulių oro uosto vadovė kol kas neprognozuoja tikėtinų naujo oro uosto terminalo parametrų, taip pat ir galimos investicijų apimties. Jos žodžiais, Šiaulių oro uostas, kaip ir jo akcininkė Šiaulių miesto savivaldybė, prioritetu laiko naujo terminalo funkcionalumą bei energetinį efektyvumą.
Naujajame terminale bus įrengta aviacinio saugumo patikros infrastruktūra, pasienio zona, muitinė, terminale dirbs ir oro uosto administracija. Šalia terminalo ketinama įrengti parkavimo zoną lengviesiems automobiliams bei krovininiam transportui. Kokios papildomos paslaugos naujajame terminale gali būti teikiamos ir kokių lūkesčių turi rinka – paaiškės vėliau.
„Atsakingai ir kruopščiai ruošiamės prasidedančiam pokyčių etapui, glaudžiai bendradarbiaudami su akcininke Šiaulių miesto savivaldybe. Išnaudosime savo patirtį ir kompetenciją, kad civilinės aviacijos adresas pasikeistų laiku“, – teigia Šiaulių oro uosto vadovė.
Tarptautinėse aviacijos sistemose EYSA/SQQ šaukiniu atpažįstamas Tarptautinis Šiaulių oro uostas atitinka Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) ir Europos aviacijos saugumo agentūros (EASA) reikalavimus.