Senoji Trakų autobusų stotis netrukus bus nugriauta, nauja iškils po metų

Senoji Trakų autobusų stotis netrukus bus nugriauta, nauja iškils po metų

Trakų autobusų stotis
Projekto vizual.

Pirmadienį oficialiai pradedama Trakų autobusų stoties rekonstrukcija. Senasis pastatas netrukus bus nugriautas, o jo vietoje iki 2022 metų gruodžio turėtų iškilti naujas kartu su „Rimi“ parduotuve.

Pasak bendrovės „Trastas“ savininko Dariaus Nedzinsko, nors oficialiai projektas startavo, senosios  stoties pastato griovimo darbai dar neprasidėjo.

„Taip, šiandien oficialiai yra stoties statybų pradžia, bet dar reikia išspręsti įvairių techninių dalykų, pavyzdžiui, prisijungti elektrą, aptverti statybvietę, taip pat perkelti į laikiną vietą dabartinę stotį ir tik tada prasidės griovimo bei statybos darbai“, – teigė D. Nedzinskas. 

„Bet kokiu atveju iki gruodžio vidurio senoji stotis bus nugriauta, o kitų metų gruodžio pastatyta nauja“, – pridūrė jis.

Anksčiau BNS verslininkas yra sakęs, kad į naujos stoties su parduotuve statybas „Trastas“ ketina investuoti apie 4,5 mln. eurų. Darbus atliks Statybų bendrovė „Binkauskas ir Stašinskas“.  

Nuo 2017 metų stoties atnaujinimo projektas buvo įstrigęs teismuose, nes jam nepritarė Trakų istorinio nacionalinio parko direkcija. Pasak jos vadovo Gintaro Abaravičiaus, stoties statybos prieštaravo parko planavimo schemai.

Po kelerius metus trukusių teismų šiemet sausį Apeliacinis teismas patvirtino „Trasto“, „Trakų autobusų“ ir prokurorų taikos sutartį, pagal kurią prokurorai atsisakė ieškinio, o abi šalys įsipareigojo nereikšti daugiau jokių pretenzijų viena kitai dėl mainų sutarties ar kitų finansinių reikalavimų. 

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas šiemet sausį prokurorų prašymu taip pat galutinai nutraukė bylą dėl įvairių institucijų sprendimų, susijusių su autobusų stoties rekonstrukcija.

Šį birželį Trakų savivaldybė, „Trastas“, „Trakų autobusai“ bei Trakų istorinio nacionalinio parko direkcija pasirašė taikos sutartį, o netrukus „Trastui“ buvo išduotas statybos leidimas.

2019 metais Vilniaus apygardos teismas sutartį buvo pripažinęs negaliojančia, nes „Trakų autobusai“ turėjo skelbti viešą stoties rekonstrukcijos konkursą. Teismas tuomet pritaikė restituciją – „Trastas“ turėjo grąžinti įsigytą žemės sklypą, o „Trakų autobusai“ – „Trastui“ perduotą dalį pastato.

Mainų sutartimi „Trakų autobusai“ perdavė „Trastui“ beveik pusę autobusų stoties pastato mainais į šalia esantį „Trasto“ žemės sklypą. Pasak prokurorų, tai nebuvo vien turto mainai – „Trastas“ įsipareigojo investuoti į stoties atnaujinimą, už tai gaudamas leidimą statyti, įskaitant ir parduotuvę, iš kurios gaus pajamų.

 

Šaltinis: BNS

Temos: Binkauskas ir stašinskas, Darius Nedzinskas, trakai, Trakų autobusų stotis, Trastas

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

Susiję straipsniai
Susiję straipsniai