Savivaldybė žada sostinę padaryti „protingų“ dviračių takų miestu

Savivaldybė žada sostinę padaryti „protingų“ dviračių takų miestu

Dviratininkai
Sauliaus Žiūros nuotr.

Remigijus Šimašius prieš kelias dienas glaustai, bet gana abstrakčiai papasakojo, kaip tvarkomi sostinės dviračių takai: „Vilnius yra draugiškas ir atviras dviratininkams miestas. Ilgą laiką buvusias dviračių takų nesąmones pradėjome taisyti dar pernai. Šiemet tie darbai tęsiami. Vietoje kvailų dviračių takų, kurie tik trukdė pėstiesiems, eismą pertvarkome taip, kad atsirastų protingi – suteikiant daugiau erdvės ir galimybių dviratininkams.“

Vakar sostinės tarybos nariai patvirtinus susisiekimo dviračiais projektų rengimo ir įgyvendinimo rekomendacijas, paaiškėjo, kokie yra „kvaili“ dviračių takai, o kokie – „protingi“. Patvirtintosios rekomendacijos taps gidu projektuotojams, darbų vykdytojams ir tiems, kas prižiūri dviračių takus.

Tarybos patvirtintose rekomendacijose išdėstyti dviračių takams ir dviračių juostoms gatvėse keliami kokybiniai reikalavimai, pagal kuriuos bus vertinama, ar įrengta infrastruktūra yra tinkama ir kokybiška. Aiškiai įvardinama, kokia turi būti klojama dviračių takų danga, jos sudėtis, ir ko neturi būti ant dviračių takų – stulpų, bortų, takas neturi kirstis su pėsčiųjų taku, be to, pabrėžta, jog būtina įvertinti takų saugumą sankryžose.

Visi projektuotojai ir darbų kokybės vertintojai nuo šiol turės patys išbandyti naujus sprendinius mieste, važiuodami dviračiais, kad geriau suprastų iššūkius ir įsitikintų, kurie sprendiniai yra tinkamiausi.

dviraciu takas gedimino pr 2

Pagal rekomendacijas, projektuojant ir įrengiant dviračių takus turės būti atsižvelgiama į saugumo, tęstinumo, patogumo ir aiškumo kriterijus: trasos turės būti kiek įmanoma tiesios ir logiškos, kad dviratininkams neprireiktų grįžti atgal ar važiuoti apylanka, ilgai užtrukti sankryžose; gerai paženklintos, kad bet kuriam eismo dalyviui nekiltų abejonių, jog tai dviračių takas; visur, kur įmanoma, dviračių trasa turės būti atskirta nuo pėsčiųjų srauto; dviračių trasos turės būti planuojamos kaip nenutrūkstama visos gatvės infrastruktūros dalis, sujungtos su jau esamomis dviračių trasomis ir kt.

Priimdami darbus, specialistai remsis rekomenduojamu Kontroliniu sąrašu, kuriame yra aiškiai įvardyti rodikliai, pagal kuriuos nustatoma, ar infrastruktūra įrengta kokybiškai.

Rekomendacijos parengtos pasitelkus užsienio šalių (Olandijos, Jungtinės Karalystės, Amerikos) gero susisiekimo dviračiais mieste pavyzdžius. Balandžio mėnesį darbo vizito Nyderlandų Karalystėje metu meras R. Šimašius kartu su susisiekimo dviračiais Vilniaus mieste projekto komandos vadovu Antonu Nikitinu lankėsi Eindhoveno savivaldybėje, kurioje domėjosi būdais įgyvendinti darnaus judumo priemones ir gerinti susisiekimą dviračiais bei išbandė Eindhoveno dviračių infrastruktūrą.

Susisiekimo dviračiais projektų Vilniaus miesto savivaldybėje rengimo ir įgyvendinimo rekomendacijos.

Temos: Dviračių takai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

Susiję straipsniai
Susiję straipsniai